6 ساله های متولد مهر به بعد، سال جاری کلاس اول می روند؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، از سال آینده به بعد فقط بچه ها 6 سال تمامی که قبل از مهر ماه متولد شده اند می توانند به کلاس اول ابتدایی بروند و برای سال جاری نیز ثبت نام این دانش آموزان مشروط به داشتن فضای خالی در مدارس است.

6 ساله های متولد مهر به بعد، سال جاری کلاس اول می روند؟

به گزارش ایسنا، معصومه نجفی پازوکی با اشاره به اینکه دانش آموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی باید 6 سال تمام داشته باشند، اظهار کرد: سال گذشته در آیین نامه اجرایی ثبت نام تبصره ای گذاشتند که اگر کودکی متولد مهر ماه بود، در صورتی که شورای مدرسه تشخیص دهد که آن مدرسه به لحاظ تراکم کلاسی امکان پذیرش این دانش آموز را دارد، می تواند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کند.

وی با یادآوری اینکه این موضوع سال گذشته در آیین نامه اجرایی ثبت نام قید شده بود و ما شاهد بازخورد های منفی زیادی در این رابطه از طرف مدارس بودیم، اضافه کرد: مدیران مدارس می گفتند مدرسه جا ندارد، اما والدین معترض بودند که طبق این آیین نامه مدارس می توانند دانش آموز را ثبت نام نمایند و به آن بخش از آیین نامه که ثبت نام را مشروط به داشتن تراکم کلاسی می کرد، توجهی نداشتند.

تبصره ای که به دلیل تراکم بالای مدارس حذف شد

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش شرح داد: لذا با توجه به تراکم بالایی که کلاس های ما داشت، سال جاری در جلسات کمیسیون تعیین شورای عالی آموزش و پرورش به طور کلی این تبصره برداشته شد؛ یعنی به هیچ وجه از سال آینده نباید شاهد ثبت نام بچه های متولد مهر ماه در پایه اول ابتدایی باشیم.

تکلیف بچه هایی که پارسال پیش دبستانی بودند چه می گردد؟

وی در مورد ثبت نام 6 ساله های متولد مهر به بعد در پایه اول ابتدایی، تاکید نمود: با توجه به برداشته شدن تبصره یاد شده، سال جاری نیز نباید شاهد ثبت نام بچه های متولد مهر ماه در پایه اول ابتدایی باشیم، اما از طرف دیگر برای مهر سال جاری تعدادی دانش آموز داریم که سال قبل درحالی پیش دبستانی را سپری کردند که در آیین نامه اجرایی مذکور اشاره نشده بود پیش دبستانی ها هم می توانند بچه های که به حد نصاب سنی نرسیده اند را ثبت نام نمایند. در واقع خود والدین تصمیم گرفتند دانش آموز را زودتر از سن قانونی در پیش دبستانی ثبت نام نمایند و پیش دبستانی ها هم با این فرض که این بچه ها می توانند سال بعد در کلاس اول ابتدایی ثبت نام نمایند، اقدام به پذیرش این دانش آموزان نموده اند.

نجفی پازوکی خاطر نشان کرد: با این حال اکنون که این دانش آموزان به پایه اول ابتدایی رسیده اند؛ تراکم کلاس های ما بالا است و نمی توانیم آن ها در کلاس اول ثبت نام کنیم. از سوی دیگر والدین می گویند اگر این امکان وجود نداشت پس چرا سال قبل فرزند ما را در پیش دبستانی ثبت نام کردند؟. با این تفاسیر ما در ستاد ثبت نام این تصمیم را گرفتیم که تا انتها مرداد ثبت نام دانش آموزانی که 6 سال تمام دارند و متولد قبل مهر هستند انجام گردد و پس از اینکه ظرفیت کلاس ها تعیین شد، در صورت وجود ظرفیت در مدرسه، بچه هایی که سال قبل پیش دبستانی را گذرانده اند و الان متولد مهر ماه هستند، در پایه اول ابتدایی ثبت نام شوند.

در مدارس با تراکم بالا اصرار به ثبت نام کلاس اول نکنید؛ به ضرر دانش آموز است

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: تمام کوشش ما این است خانواده ها دچار سردرگمی نشوند و بچه هایی که سال قبل پیش دبستانی دوم را به طور کامل گذرانده اند، سال جاری در پایه اول ابتدایی ثبت نام شوند، اما ظرفیت و تراکم کلاس ها برایمان مهم است. از این رو از والدین تقاضا داریم اگر تراکم مدارس بالاست، اصراری به ثبت نام فرزند خود نداشته باشند چراکه در صورت تراکم بالا اگر والدین فرزند خود را ثبت نام نمایند فقط کیفیت کلاس ها پایین می آید و این امر به ضرر خود دانش آموز است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109348

به "6 ساله های متولد مهر به بعد، سال جاری کلاس اول می روند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ساله های متولد مهر به بعد، سال جاری کلاس اول می روند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید