کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است

به گزارش مهسان بلاگ، حکومت کیم جونگ اون همچنان صاحب یک کشتی جاسوسی نیروی دریایی آمریکاست که تقریبا 50 سال پیش و در زمان حکومت کمونیستی پدربزرگش کیم ایل سونگ از سوی پیونگ یانگ تصرف شد و اکنون از آن به عنوان یک موزه برای تبلیغات ضد آمریکایی استفاده می گردد.

کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه دیلی میل، این کشتی جاسوسی آمریکایی به نام کشتی یو اس اس پوئبلو در ژانویه 1968 از سوی کره شمالی تصرف شد و این اتفاق بحرانی را همزمان با جنگ سرد میان بلوک های شرق و غرب در پی داشت که حتی به تهدید حمله هسته ای علیه حکومت کیم ایل سونگ انجامید.

در آن موقع این کشتی جاسوسی آمریکایی مشغول جاسوسی علیه فعالیت های زیردریایی های شوروی و سیگنال های کره شمالی بود که بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا از جانب پیونگ یانگ در آب های بین المللی به تسخیر درآمد.

در سال 1968 این کشتی آمریکایی و خدمه اش به اسارت کره شمالی درآمدند و تنها کشتی نیروی دریایی آمریکاست که هنوز به طور رسمی از آن به عنوان یک کشتی در حال ماموریت که به اسارت درآمده یاد می گردد.

حکومت کره شمالی در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه برای تبلیغات ضد آمریکایی در محل رودخانه پوتونگ در شهر پیونگ یانگ استفاده می نماید.

بحران مربوط به کشتی پوئبلو تا همین هفته های اخیر شدیدترین بحران و تنش میان حکومت کره شمالی و آمریکا محسوب می شد که در سال 1968 تحت الشعاع جنگ ویتنام نهاده شد.

خدمه و کاپیتان این کشتی مورد ضرب و شتم و شکنجه از سوی کره شمالی نهاده شدند و حکومت کره شمالی گفته بود که این خدمه را در مقابل کاپیتان که به جاسوسی اعتراف نموده، اعدام خواهد نمود.

11 ماه بعد از تصرف این کشتی از سوی کره شمالی خدمه آن بعد از مذاکراتی مفصل میان دو کشور آزاد شدند.

آزادی این خدمه بعد از آن انجام شد که آمریکا اقدام به عذرخواهی نموده و در بیانیه ای کتبی گفت: کشتی یو اس اس پوئبلو جاسوسی می نموده است.

بحران هفته های اخیر میان دولت دونالد ترامپ و حکومت کیم جونگ اون نیز تا حدی شبیه به بحران به وجود آمده در سال 1968 است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26803

به "کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی جاسوسی آمریکا همچنان اسیر کره ای ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید