7 جزیره ناشناخته که معلوم نیست به کجا متعلقند

به گزارش مهسان بلاگ، آشنایی با جزایری زیبا از 3 قاره

میلیون ها جزیره در سرتاسر دنیا وجود دارند که اسم تعداد زیادی از آنها را شنیده ایم، مثل کرت، مالدیو، و… اما امروز می خواهیم تور شگفت انگیز دیگری را با هم به بعضی از زیباترین و جالبترین جزیره های دنیا داشته باشیم اما با یک تفاوت- جزایری در پایین به شما معرفی می شوند که اگر چه ممکن است آنها نام آنها را شنیده باشید اما نمی دانید به کجا تعلق دارند. مثلا همه می دانند که جزایر هاوایی متعلق به ایالات متحده آمریکا هستند یا ایبیزا جزیی از اسپانیاست. اما برمودا چطور؟ یا بورا بورا و یا جزیره Greenland؟ برای فهمیدن این موضوع کافی است با خبرنگاران همراه باشید:

7 جزیره ناشناخته که معلوم نیست به کجا متعلقند

جزایر Greenland

این جزایر که در حدود 2 میلیون و 130 هزار کیلوومتر مربع وسعت دارند، به عنوان بزرگترین جزایر دنیا شناخته می شوند و با اندازه ای که دارند می توانند به عنوان یک کشور مستقل باشند. در واقع این جزایر در قلمرو کشور دانمارک در نظر گرفته می شود.

جزیره کریسمس

نامگذاری این جزیره به کریسمس، به دلیل کشف شدن آن در سال 1643 و در روز کریسمس است. کریسمس یک جزیره استوایی دراقیانوس هند است و به دلیل تنوع زیستی و حیوانات بومی و گونه های مختلف گیاهی معروف است. این جزیره در حکمرانی استرالیا است.

جزایر قناری

جزایر معروف قناری در 100 کیلومتری غرب مراکش و شمال آفریقا قرار گرفته اند اما در واقع به کشور اسپانیا متعلق هستند. سواحل فوق العاه زیبا، آب و هوای آفتابی و جاذبه های طبیعی زیبایی که در آاین جزایر وجود دارد جزایر قناری را به یک مقصد محبوب برای سفر تبدیل کرده است که سالیانه حدود 12 میلیون نفر را به خود جذب می کند.

جزیره برمودا

کارولینای شمالی، نزدیکترین محدوده به برموداست اما این جزیره کوچک بخشی از قلمروی آبی بریتانیا است. مثلث برمودا هم که منطقه ای است که در آن هواپیماها و کشتی های به طرز نامعلومی ناپدید می شوند هم بعد از این جزیره نامگذاری شده است.

جزیره مرجانیPalmyra

این جزیره بین هاویی و ساموآی آمریکایی قرار گرفته و یک جزیره مرجانی خالی است که از صخره ها، مرداب ها و 50 جزیره کوچک تشکیل شده است. این جزیره یک بهشت واقعی است که بطور رسمی به ایالات متحده آمریکا تعلق دارد.

جزیره سانتورینی

جزیره سانتورینی در آبهای شفاف و کریستالی دریای اژه قرار گرفته است، و یک جای فوق العاده زیبا و یک مقصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب است. این جزیره به خاطر معماری منحصر بفرد و فانوس دریایی Faros در آن معروف است. چیزی که احتمالا بیشتر مردم نمی دانند این است که این جزیره در کشور یونان قرار گرفته است.

جزیره پالاوان (Palawan)

این جزیره به وسیله مجله معروف و معتبر National Geographic، به عنوان بهترین جزیره شرق و جنوب شرقی آسیا درجه بندی شده است و در جنوب دریای چین قرار گرفته است. این جزیره به خاطر حیات وحش فراوان و سواحل خیره کننده شناخته شده است و به فیلیپین متعلق است.

منبع: list25.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20403

به "7 جزیره ناشناخته که معلوم نیست به کجا متعلقند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جزیره ناشناخته که معلوم نیست به کجا متعلقند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید