لزوم توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر به وسیله فضای مجازی، پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات

به گزارش مهسان بلاگ، صالحی گفت:باید اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را با استفاده از فضای مجازی توسعه دهیم و کرونا باعث شد اکران ها، کنسرت ها و تئاتر های آنلاین برگزار گردد.

لزوم توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر به وسیله فضای مجازی، پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سید عباس صالحی وزیر ارشاد در برنامه نگاه یک اظهار کرد:حوزه فرهنگ در جریان کرونا بیش از سایر حوزه ها آسیب دیده است چرا که بخش قابل توجهی از فروش سینما ها در بهار و تابستان از دست رفت و گروه های تئاتر، گالری ها و بسیاری از بخش های حوزه فرهنگ به دلیل هویت جمع گرایانه آسیب دیدند.

وی ادامه داد:در بخش هنرمندان با پرداختِ بخش حق بیمه هنرمندان کوشش کردیم به این جمع یاری کنیم و حدود 35 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

وزیر ارشاد ادامه داد:اهالی فرهنگ و هنر تا به امروز 602 میلیارد تومان درخواست یاری در قالب تسهیلات به وسیله سامانه کارا داشته اند که حدود 120 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و با پیگیری ما 120 میلیارد تومان به اعضای صندوق اعتباری هنر تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه موافقت 200 میلیارد تومانی تسهیلات ارزان قیمت (4درصد) را برای اهالی فرهنگ و هنر گرفته ایم که به زودی تخصیص می یابد، گفت:این رقم ها جبران نماینده آسیب ها نیست.

وزیر ارشاد گفت:باید اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را با استفاده از فضای مجازی توسعه دهیم؛ فضای کرونا باعث شد اکران ها، کنسرت ها و تئاتر های آنلاین برگزار گردد و آکادمی های هنری نیز به سمت آموزش از جهت فضای مجازی حرکت نموده اند.

وی بیان نمود:مردم کم کم با این فضا آشنا می شوند که می توان از فضای هنری به صورت آنلاین بهره مند شد و این موضوع باعث می گردد اقتصاد این حوزه شکل بگیرد.

وزیر ارشاد ادامه داد:حوزه رسانه توانست با سرعت بیشتری در جهت فضای مجازی فعال گردد؛ بخش های مختلف کشور را در زمینه اخبار کرونا فعال کردیم در حالیکه دشمنان کوشش داشتند فضای رسانه ای کشور را در جریان کرونا به خارج از کشور منتقل نمایند و البته کوشش کردیم مرجعیت رسانه ای کرونا در داخل بماند و در این امر کاملا پیروز بودیم.

صالحی گفت:در جریان کرونا به یک اجماع رسانه ای رسیدیم که تجربه بزرگی برای آینده فراهم کرد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58890

به "لزوم توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر به وسیله فضای مجازی، پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر به وسیله فضای مجازی، پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید