6 ترفند عالی برای پاک کردن لکه های سمج قهوه

به گزارش مهسان بلاگ، قهوه یک نوشیدنی گرم و محبوب است که تقریبا همه مردم از عطر و طعم آن لذت می برند. اما مانند هر نوشیدنی دیگری ممکن است قهوه هم روی لباس یا وسایل بریزد و لکه ای پررنگ و ماندگار از خود به جا بگذارد. پاک کردن لکه قهوه احتیاج به مواد پاک کننده و روشی خاص دارد و با یک شست وشوی ساده از بین نمی رود. امروز در خبرنگاران مگ می خواهیم 6 ترفند برای پاک کردن لکه قهوه از روی سطوح مختلف را به شما آموزش دهیم تا از این به بعد با خیالی آسوده و بدون نگرانی از ایجاد لکه روی میز یا فنجان، قهوه بنوشید.

6 ترفند عالی برای پاک کردن لکه های سمج قهوه

1. لکه قهوه روی لیوان و فنجان

لکه های ناشی از قهوه که داخل فنجان و لیوان باقی می مانند را می توانید با یاری پاک کننده های طبیعی مثل سرکه سفید، جوش شیرین، نمک و خمیر دندان پاک کنید. در ادامه با روش های مختلف پاک کردن لکه ها از داخل لیوان ها و فنجان ها آشنا می شویم.

  1. می توانید با خیساندن لیوان یا فنجان در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی لکه ها را از بین ببرید و برای بهتر پاک شدنشان می توانید با یک اسکاچ یا اسفنج نرم آن ها را در همان محلول کمی بشویید.
  2. آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. خمیر را روی لکه ها بکشید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی آن ها باقی بماند. برای انجام این کار می توانید از یک تکه پارچه یا یک مسواک قدیمی بهره ببرید. سپس خمیر را پاک کنید و ظرف را با آب تمیز بشویید.
  3. داخل ماگ یا فنجان را با یاری یک پارچه مرطوب کنید. نمک و سرکه را به میزان مساوی مخلوط نموده و داخل لیوان بریزید. اجازه دهید محلول به مدت 10 دقیقه در لیوان باقی بماند. سپس یک اسکاچ نرم یا اسفنج را به داخل لیوان بکشید تا لکه ها پاک شوند. حالا ظرف را با آب تمیز آبکشی کنید.
  4. کمی خمیردندان ساده و سفید را روی یک مسواک بزنید و داخل لیوان یا فنجان را با آن آغشته کنید. اجازه دهید 10 دقیقه روی سطح لکه شده باقی بماند، سپس با آب تمیز آن را بشویید.

2. لکه قهوه روی پارچه

ممکن است در حین آماده سازی قهوه یا نوشیدن، کمی از آن روی لباس، رومیزی یا پارچه آشپزخانه بریزد. برای پاک کردن لکه قهوه از روی انواع پارچه به روش زیر عمل کنید؛

  • اگر لکه تازه است پارچه را بلافاصله از قسمت پشت لکه زیر آب سرد بریزید تا کمرنگ گردد. این کار را حدود 2 دقیقه ادامه دهید.
  • وقتی پارچه یا لباس را زیر آب سرد گرفته اید آن را به هم نکشید، این کار لکه را پخش می نماید.
  • اگر لکه با این روش پاک نشد روی محل لکه شده یک حوله کاغذی قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.
  • اگر لکه قدیمی است آن را با یاری اسپری آب مرطوب کنید.
  • چند قطره مایع لباسشویی روی آن بمالید و اجازه دهید 5 دقیقه به همان حالت باقی بماند.
  • پارچه یا لباس را با آب بشویید.
  • اگر هنوز لکه باقی مانده بود چند قطره مایع لباسشویی و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل گردد.
  • خمیر را با یاری مسواک روی لکه بزنید و کمی مالش دهید.
  • اجازه دهید 5 دقیقه به همان حالت باقی بماند.
  • پارچه را با آب بشویید و در جریان عادی هوا خشک کنید.

3. لکه قهوه روی فرش یا خوشخواب

به همان میزان که ممکن است قهوه روی لباس بریزد، این احتمال هم وجود دارد که قهوه روی فرش یا حتی خوشخواب بریزد. حتما برای شما پیش آمده است که یک روز صبح تمایل داشته باشید صبحانه خود را در رختخواب بخورید. کافی است وقتی لیوان قهوه در سینی واقع شده است فرزند یا حیوان خانگی ا تان روی تخت بپرد یا حتی خودتان روی تخت جابه جا شوید، در این لحظه لیوان قهوه تکان خورده و بخشی از محتویات آن روی رختخواب بریزد. اگر چنین اتفاقی برای شما پیش آمد می توانید به روش زیر لکه ناشی از آن را پاک کنید.

  • اگر لکه تازه است روی آن یک حوله کاغذی قرار دهید تا رطوبت اضافه را بگیرد.
  • 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، 1 قاشق غذاخوری سرکه و 2 فنجان آب را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی قسمت لکه شده بریزید و آن را با سشوار خشک کنید.
  • سپس با یک حوله مرطوب محل لکه شده را پاک کنید و اجازه دهید با جریان عادی هوا خشک گردد.

4. لکه قهوه روی سطوح چوبی

برای از بین بردن لکه قهوه از روی سطوح چوبی 1 قاشق چای خوری سرکه سفید را روی محل لکه شده بریزید و اجازه دهید 2 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با یک حوله کاغذی محل را تمیز کنید.

5. لکه قهوه روی لباس جین

پاک کردن لکه قهوه از روی جین کمی با روش پاک کردن آن از روی دیگر پارچه ها متفاوت است. لکه قهوه از روی جین را به ترتیب زیر پاک کنید؛

  • اگر لکه قدیمی است روی آن کمی آب اسپری کنید تا مرطوب گردد.
  • اگر لکه تازه است روی آن یک حوله کاغذی قرار دهید تا رطوبت اضافه را بگیرد.
  • 1 قاشق چای خوری جوش شیرین روی لکه مرطوب بپاشید و به آرامی و با یاری یک مسواک، آن را ماساژ دهید.
  • سپس لباس را با آب بشویید و اجازه دهید با جریان عادی هوا خشک گردد.

6. لکه قهوه روی لوازم منزل

وقتی در حال آماده سازی یا ریختن قهوه در لیوان هستیم محتمل است کمی از آن روی پیشخوان یا قهوه ساز بریزد. برای پاک کردن لکه ها 2 فنجان آب را با یک چهارم فنجان آب لیمو یا یک سوم فنجان سرکه سفید مخلوط کنید و آن را روی سطح لکه شده بریزید. اجازه بدید مخلوط کمی روی لکه باقی بماند و سپس محل را با آب سرد بشویید.

سخن آخر

همواره این احتمال وجود دارد که خوراکی ها روی لباس یا وسایل بریزند و لکه ای از خود به یادگار بگذارند. در این مطلب 6 ترفند برای پاک کردن لکه قهوه از روی انواع پارچه ها و سطوح مختلف را آموزش دادیم. اگر شما هم روشی برای از بین بردن این لکه پررنگ دارید، آن را برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: realgoodcoffeeco

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87680

به "6 ترفند عالی برای پاک کردن لکه های سمج قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند عالی برای پاک کردن لکه های سمج قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید