یاری هوش مصنوعی به مسیریابی پهپادها در فضاهای ناآشنا

به گزارش مهسان بلاگ، محققان موسسه فناوری کالیفرنیا(کلتک-Caltech) راهی برای یاری هوش مصنوعی به پهپادها در مسیریابی در فضاهای شلوغ و ناشناخته یافته اند که می تواند یک فناوری کلیدی برای فناوری خودران و عملیات های امداد و نجات توسط پهپادها باشد.

یاری هوش مصنوعی به مسیریابی پهپادها در فضاهای ناآشنا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، پهپادهای بدون سرنشین اغلب به این دلیل مورد استفاده قرار می گیرند که حرکت در فضاهایی که آنها قادر به پرواز در آن هستند، برای هواپیماهای رباتیک که خلبانی آنها به دست انسان است، بدون اینکه به یکدیگر برخورد نمایند، سخت است.

محققان موسسه فناوری کالیفرنیا(کلتک-Caltech) اکنون برای پرواز این پهپادهای بدون سرنشین در فضاهی بسته و ناآشنا راهی یافته اند. آنها یک الگوریتم یادگیری ماشین موسوم به GLAS ایجاد نموده اند که به پهپادها اجازه می دهد تا در محیط های شلوغ و بدون نقشه حرکت و مسیریابی نمایند.

این سیستم با دادن درجه ای از استقلال به هر پهپاد کار می نماید که به آن اجازه می دهد تا با یک محیط در حال تغییر سازگار گردد.

سیستم GLAS به جای تکیه بر نقشه ها در ازدحام، به هر دستگاه یاد می دهد که چگونه در هماهنگی با دیگران بتواند در یک فضای مشخص حرکت کند. این مدل غیرمتمرکز به پهپادهای بدون سرنشین یاری شایانی می نماید و مقیاس بندی را در فضاهای شلوغ و ناآشنا آسان تر می نماید، زیرا محاسبات میان پهپادها پخش شده است.

یک کنترل نماینده ردیابی اضافی موسوم به Neural-Swarm به پهپادها یاری می نماید تا تعامل های آیرودینامیکی را ممکن کند.

این سیستم جدید می تواند برای نمایش های نور که توسط پهپادها انجام می گردد، مفید باشد، اما می تواند به عملیات حیاتی تر نیز یاری کند. پهپادهای جستجوگر، امداد و نجات با خیال راحت می توانند با بهره گیری از این سیستم مناطق مختلف را پوشش دهند و خودروهای خودران نیز می توانند ترافیک و تصادف ها را به حداقل برسانند.

ممکن است مدتی طول بکشد که این سیستم به بیرون از آزمایشگاه راه یابد، اما در نهایت می تواند به رایج شدن حرکت جمعی پهپادها منتهی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55763

به "یاری هوش مصنوعی به مسیریابی پهپادها در فضاهای ناآشنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری هوش مصنوعی به مسیریابی پهپادها در فضاهای ناآشنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید