کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، امروز از شروع فروش سهام عدالت دو ماهه می گذرد، سهامداران در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه می توانستند نسبت به فروش سهام خود به وسیله بانک ها اقدام نمایند.

کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟

این فروش به نحوی است که سهامداران در بانک وکالتنامه ای امضا کردند و به بانک اجازه دادند تا به وسیله واسطه کارگزاری خود 30 درصد سهام عدالت متقاضیان را بفروشد.

اما پس از گذشت دو ماه انتقادها به عملکرد بانک ها در این خصوص به حدی است که بعضی از سهامداران می گویند ما دیگر به بانک اعتماد نداریم.

بعضی از سهامداران می گویند که حدود دو ماه از ثبت درخواست فروش در بانک می گذرد اما هنوز هیچ مبلغی برایشان واریز نشده است، بعضی هم که پیگیری نموده اند به این نتیجه رسیده اند که کارگزار ناظر برایشان انتخاب نشده است.

بهترین و بدترین کارگزاری در فروش سهام عدالت

براساس پیگیری های خبرنگاران از شرکت سپرده گذاری در خصوص عملکرد کارگزاری ها در این دو ماه، کارگزاری های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری ها دارند و در مقابل کارگزاری های مطلع، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته اند.

اما کارگزاری بانک سپه این موضوع را رد می نماید.

بزرگ ثابت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه در تبادل نظر با خبرنگاران در واکنش به این موضوع گفت: این موضوع را تکذیب می کنم، به جز در مواردی نادر همه این کارها به صورت روزانه و با زحمات فراوان همکاران ما در حال اجرا است. خیلی از این مسائل به ایراداتی که در اطلاعات اولیه هویتی سهامداران محترم وجود دارد، برمی گردد و ما براساس اطلاعاتی که شرکت سپرده گذاری در اختیار ما قرار می دهد، نسبت به فروش سهام شان اقدام می کنیم.

کارگزاری ها باید اطلاع رسانی نمایند

همچنین شرکت سپرده گذاری اظهار داشت که سهام 600 هزار نفر از سهامدارانی که درخواست فروش سهام خود را داده اند فروخته نشده و کارگزاری ها باید به این افراد اطلاع دهند که علت فروخته نشدن سهامشان چیست؟

کارگزاری ها تا انتها تیر ماه فرصت داشتند تا به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش 30 درصد سهام عدالت آن ها چیست و طبق اعلام شرکت سپرده گذاری اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری می گردد.

پیش از این که این ضرب الاجل برای کارگزاری ها تمام گردد، مدیر عامل کارگزاری مطلع و بانک ملت انجام این کار را در زمان محدود اعلامی ناممکن دانستند.

محمدرضا سرافزاز، مدیر عامل کارگزاری مطلع معتقد است که این کار در فرصتی که داده شده قابل انجام نیست.

مهدی پورستار، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما هر سهمی که قابل فروش باشد، می فروشیم؛ چه دلیلی وجود دارد که نفروشیم. مسائل سهام عدالت پیچیدگی زیادی دارد که با اقدامات این چنینی حل نمی گردد.

اما شرکت سپرده گذاری در این خصوص معتقد است که در خصوص 600 هزار سهامدار، اطلاعات فروش در اختیار شرکت های کارگزاری است و باید اطلاع رسانی نمایند. فرصت کم هم اصلا مطرح نیست، بحث اطلاع رسانی است.

آخرین اخبار و نتایج پیگیری های خبرنگاران درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت این سایت خبری بخوانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56401

به "کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید