کدام مودم TD، LTE مبین نت را انتخاب کنیم؟مودم رومیزی AirMaster 3000

به گزارش مهسان بلاگ، اگر کاربر اینترنت TD-LTE مبین نت هستید یا تصمیم گرفتید به زودی مشترک این سرویس شوید؛ یک انتخاب بزرگ و مهم پیش رو خواهید داشت.

کدام مودم TD، LTE مبین نت را انتخاب کنیم؟مودم رومیزی AirMaster 3000

برترین و مناسب ترین مودم TD-LTE مبین نت برای شما کدام مدل است؟

تا چندی پیش شرکت مبین نت فقط یک مودم TD-LTE داشت ولی اکنون در ماه های اخیر حداقل 4 مودم TD-LTE با برند این شرکت وارد بازار شده و به وسیله نمایندگی های مبین نت به مشترکان تحویل داده می گردد. همین طور، مبین نت چند مودم برای خود معرفی نموده است.

در دسترس بودن تعداد زیاد مودم، آزادی انتخاب برای کاربران به وجود می آورد؛ البته اگر کاربران بتوانند روی سرویس اینترنت TD-LTE مبین نت، خودشان مودم TD-LTE را هم انتخاب نمایند.

چون بعضی از بسته ها و سرویس ها، به خصوص به وسیله نمایندگی ها فقط با یک مودم خاص عرضه می شوند و کاربر دیگر حق انتخاب مودم را ندارد جز اینکه مودم تحویل گرفته شده را کنار گذاشته و خودش یک مودم TD-LTE تازه از بازار خریداری کند.

بیشتر بخوانید:

به هر حال، اگر تصمیم دارید برای اینترنت TD-LTE یا طرح 360 مبین نت، یک مودم بخرید؛ در ادامه نگاهی به 5 مودم موجود در بازار می اندازیم و در پایان پیشنهادات خودمان را می دهیم:

مودم رومیزی AirMaster 3000

مبین نت اولین مودمی که برای سرویس اینترنت TD-LTE خود عرضه کرد، AirMaster 3000 بود. در اصل، مبین نت این مودم را برای سرویس وایمکس خود عرضه نموده بود ولی با انداختن یک سیم کارت TD-LTE روی آن می توان از اینترنت این سرویس هم تا سرعت حداکثری 40 گیگابیت استفاده کرد.

مودم LTE این دستگاه بسیار قدیمی و 3GPP2 است. یعنی حتا از نسل چهار شبکه های موبایل نیز نیست.

وای فای این مودم 802.11n با حداکثر سرعت 300 مگابیت است. از MIMO 2×1 سود می برد و آنتن 3 دسی بلی روی این شبکه بی سیم استفاده می گردد.

باتری ندارد، مجهز به 2 درگاه شبکه اترنت RJ45 صد مگابینی و 2 درگاه RJ11 است و یک شیار سیم کارت دارد.

مبین نت دیگر این مودم TD-LTE را عرضه نمی نماید و اگر بخواهید خریداریش کنید باید از بازار آزاد و دست دوم تهیه گردد.

مودم رومیزی AirMaster 3100v

پس از مودم AirMaster 3000، تقریبا تا ابتدای سال جاری، شرکت مبین نت به طور اختصاصی فقط مودم 3100V را به خریداران اینترنت TD-LTE تحویل می داد.

این مودم روتر روی شبکه های 4G LTE از حداکثر سرعت دانلود 120 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 30 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

روی وای فای، از استاندارد 802.11n و احتمالا حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سود می برد.

منبع تغذیه این مودم، اتصال مستقیم به برق شهری و بدون باتری است. بنابراین؛ برای کاربری های همراه و قابل حمل مناسب نیست. از دو آنتن موبایل و وای فای سود می برد که هریک قدرتی 4 دسی بل دارند.

حداکثر 32 کاربر و دستگاه می توانند به طور همزمان به این مودم متصل شوند. یک شیار سیم کارت، دو درگاه LAN، یک درگاه RJ11 و چراغ LED دارد.

به طور کلی، این مودم برای مصارف داخل خانه مناسب است، از فناوری MIMO سود می برد و از استانداردها و پروتکل های VOIP پشتیبانی می نماید.

این مودم نیز مدت ها از سوی مبین نت از رده خارج شده و مودم 3100D جایگزین آن شده است.

مودم رومیزی AG 3100D

در سال 1401، رایج ترین مودم مبین نت برای استفاده از اینترنت TD-LTE است. این مودم از اینترنت TDLTE/FDLTE پشتیبانی می نماید؛ حداکثر سرعت آن 150 مگابیت بر ثانیه است و از وای فای تک بانده روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

این مودم دارای قابلیت های ابتدای ست کردن وی پی ان است و یک مودم رومیزی فاقد باتری است و باید مستقیم به برق شهری وصل باشد.

مودم مبین نت 3100D دارای یک درگاه شبکه اترنت 100 مگابیتی است تا بتوانید لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را به طور مستقیم به مودم و اینترنت وصل کنید.

این مودم برای مصارف معمولی در خانه گزینه مناسبی است.

مودم همراه SLC-130

نام اصلی این مودم SLC-130S42G است. یک مودم در رده LTE Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت و البته پشتیبانی از اینترنت TD-LTE.

مجهز به وای فای 802.11n روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز با حداکثر سرعت 300 مگابیت است. از دو درگاه LAN با سرعت 100 مگابیت پشتیبانی می نماید و 5 چراغ LED برای پاور، سیگنال LTE، درگاه های LAN و وای فای دارد.

آنتن های وای فای این دستگاه Omni-Directional و آنتن های LTE با قدرت 5 دسی بل هستند. سوکت برق آن یک درگاه میکرو USB است و از باتری استفاده نمی نماید.

ظاهرا هنوز مبین نت این مودم روتر را به صورت آزاد در بازار نمی فروشد و فقط بعضی نمایندگی ها همراه با سرویس اینترنت TD-LTE عرضه می نمایند.

این مودم نیز کمتر در بازار یافت می گردد و مبین نت دارد آن را از رده خارج می نماید.

مودم همراه هواوی B612

فکر کنم دیگر همه کاربران با این روتر آشنایی داشته باشند. ایرانسل این مودم را با نام TF-i60 ارایه می دهد. از هر دو اینترنت 4.5G و TD-LTE پشتیبانی می نماید.

روی اینترنت LTE به خاطر سود بردن از یک مودم LTE Cat6 می تواند سرعتی 300 مگابیتی برای دانلود و 50 مگابیتی برای آپلود را پشتیبانی کند که البته در ایران هم سرعت اینترنت FDD و هم اینترنت TDD خیلی کمتر از این سرعت ها است.

مجهز به وای فای تک بانده با MIMO 4×4 و 4 درگاه LAN (یک درگاه WAN) و یک درگاه RJ11 است. دو سوکت SMA برای نصب آنتن خارجی دارد و 32 کاربر به طور همزمان می توانند به این مودم روتر متصل شوند.

از مودم هواوی B612 دو مدل به نام های B612s-25d و B612s-51d وارد بازار ایران شده است که در فرکانس های پشتیبانی روی LTE با یکدیگر متفاوت هستند.

درباره این مودم روی سایت شبکه چی زیاد صحبت کردیم. می توانید تمام مطالب ما درباره مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 را می توانید در اینجا بخوانید.

مودم رومیزی فورجی MN4200

همان مودم است که با لاک مبین نت به نام مودم MN4200 عرضه می گردد.

یکی از پروفروش ترین مودم های رومیزی 4G LTE در بازار ایران طی ماه های اخیر که به وسیله یک شرکت ایرانی فراوری شده ولی کیفیت و قدرت نسبتا خوبی دارد و از آنتن دهی رضایت بخشی به واسطه دو آنتن خارجی خود سود می برد.

این مودم از سیم کارت FDD 4g LTE پشتیبانی می نماید و نمی تواند به باند فرکانسی TDLTE وصل گردد. چهار درگاه شبکه LAN دارد و وای فای تک بانده است.

از تنظیمات وی پی ان مقدماتی سود می برد و دارای کلیدهای وای فای، روشن/خاموش، WPS و ریست برخودار است. طرح مبین نت 360 با این مودم به مشتریان داده می گردد.

کدام مودم TD-LTE یا FDD 4G برای من مناسب است؟

با نگاهی به مودم های TD-LTE مبین نت؛ بالاترین مودم از نظر سرعت، امکانات، قابلیت ها و پارامترهای دیگر، مودم هواوی B612 است.

مودم های AirMaster 3100v و SLC-130 در رده 4G با سرعت 150 مگابیت هستند. روی وای فای هم تک بانده بوده و فقط از فرکانس 2.4 گیگاهرتز سود می برند. این روترهای برای کاربران خانگی معمولی و کاربرانی که دستگاه های محدودی برای اتصال به اینترنت و وای فای دارند؛ بیشتر مناسب است.

اگر مودم بهتری نسبت به هواوی B612 می خواهید؛ باید وارد بازار شوید و یک مودم TD-LTE آنلاک بخرید.

توجه: این مقاله در تاریخ 4 مرداده ماه 1401 به روزرسانی شده است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109170

به "کدام مودم TD، LTE مبین نت را انتخاب کنیم؟مودم رومیزی AirMaster 3000" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مودم TD، LTE مبین نت را انتخاب کنیم؟مودم رومیزی AirMaster 3000"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید