کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شهرستان های قرمز و نارنجی و در عین حال کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: در صورت تداوم فرایند کاهشی در رعایت پروتکل های بهداشتی، شرایط بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت روبرو خواهد شد.

کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان های کشور، فرایند صعودی به خود گرفته است و متاسفانه در هفته جاری، شاهد ایجاد شرایط قرمز در 9 شهرستان استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، بند ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر، کارون، دشت آزادگان و هویزه هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد شهرستان های شرایط نارنجی در کشور از 36 شهرستان در هفته گذشته به 39 شهرستان در هفته جاری و شهرستان های دارای شرایط زرد از 178 شهرستان در هفته گذشته به 228 شهرستان در هفته جاری افزایش یافته است. همچنین در حال حاضر 172 شهرستان در کشور در شرایط آبی قرار دارند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان های مازندران، سمنان، گیلان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-19 به ترتیب در استان های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.

وی گفت: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک طی روزهای اخیر با کاهش روبرو بوده است. همانطور که بارها اعلام کرده ایم، میان کاهش عمل به توصیه های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

بنابراین با توجه به شرایط حساس، ناپایدار و شکننده حال حاضر بیماری در کشور، در صورت تداوم فرایند کاهشی در رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت روبرو خواهد شد. امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77642

به "کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید