چپ های آلمان خواستار آنالیز اخراج سفیر آمریکا در مجلس شدند

به گزارش مهسان بلاگ، حزب چپ های آلمان خواستار آن شده اند تا امکان اخراج سفیر آمریکا از این کشور در مجلس آلمان آنالیز شده و به رأی گذاشته گردد. بعضی سیاستمداران آلمان سفیر آمریکا را به مداخله در مسائل داخلی آلمان متهم می نمایند.

چپ های آلمان خواستار آنالیز اخراج سفیر آمریکا در مجلس شدند

به گزارش خبرنگاران، انتقاد از ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده در آلمان روز به روز بیشتر می گردد. به اعتقاد حزب چپ های آلمان گرنل به طور فعال در مناسبات خارجی و بازرگانی آلمان مداخه می نماید.

حزب مزبور از این رو درخواست نموده که امکان اخراج سفیر آمریکا از آلمان در مجلس آلمان، بوندس تاگ، مورد آنالیز قرار گیرد و در مجلس آلمان به رأی گذاشته گردد.

طبق گزارشی که امروز آدینه 9 فروردین در روزنامه بیلد منتشر شده، فراکسیون چپ های آلمان در کوششند که درخواست شان ظرف روزهای آینده در دستور کار مجلس این کشور قرار گیرد.

حزب چپ های آلمان در راستای درخواست خود مواردی از مداخله های ریچارد گرنل را برشمرده است. در این راستا می توان از جمله به اظهارات سفیر آمریکا در رابطه با پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان، موضع و سیاست های آلمان در قبال کمپانی چینی هوآوی و همچنین معاملات تجاری شرکت های آلمانی با ایران اشاره نمود.

گرنل در بهمن ماه گذشته در گفت گویی با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه اعلام رسمی ثبت سامانه اینستکس را کوشش برای دور زدن تحریم های آمریکا توصیف و تاکید نمود که چنین کاری قابل توصیه نیست.

یکی دیگر از موانع ادامه همکاری شرکت های بزرگ آلمانی با ایران، استفاده آنها از دلار در بخش بزرگی از مبادلات بین المللی است و استفاده از دلار در تجارت تهران مشمول تحریم های واشنگتن می گردد.

گرچه سازوکار اینستکس هنوز به درستی عملیاتی نشده و در کارآمدی آن تردیدهای زیادی وجود دارد، دولت آمریکا با آن به شدت مخالف است و به کشورهای اروپایی نسبت به دور زدن تحریم ها هشدار می دهد.

گرنل در گفت وگوی خود با فرانکفورتر آلگمانیه از سه کشور اروپایی طرف توافق هسته ای با ایران و اتحادیه اروپا، یعنی آلمان، فرانسه و بریتانیا به خاطر آنچه بی اعتنایی به سیاست های آمریکا علیه جمهوری اسلامی خوانده به شدت انتقاد نموده بود.

آخرین موردی که اظهارات مداخله آمیز سفیر آمریکا در برلین باعث خبرساز شدن او شد، اظهارات انتقادی او درباره بودجه دفاعی آلمان است.

در بودجه دولت آلمان که برای سال 2020 و برنامه میان مدت تا سال 2023 پیش بینی شده، قرار است که دو میلیارد یورو به حوزه دفاعی این کشور اضافه گردد. همچنین میزان پرداخت دولت آلمان به ناتو قرار است 1،37 درصد افزایش و پس از پنج سال دوباره به 1،25 درصد تقلیل یابد.

اعلام این خبر بلافاصله انتقاد گرنل را به دنبال داشت. او انتقاد نموده بود که آلمان با این برنامه ریزی اقتصادی از اهداف ناتو فاصله گرفته است.

سفیر آمریکا تصریح نموده بود: اینکه دولت آلمان فکر می نماید پرداخت هایش برای عملیات نظامی را که همین طوری هم قابل قبول نیستند، باز هم کاهش بدهد، پیامی است ناآرام کننده که آلمان برای 28 متحدش در ناتو می فرستد.

اظهارات انتقادآمیز گرنل نیز به نوبه خود، خشم بعضی از سیاستمداران آلمان را برانگیخت، از جمله ولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس حزب دموکرات آزاد این کشور که خواهان اخراج گرنل از آلمان شده است.

کارستن اشنایدر از فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در مجلس آلمان رفتار گرنل را با رفتار یک لات مقایسه نموده و در واکنش به سخنان سفیر آمریکا گفته بود که گرنل به روابط آلمان و آمریکا آسیب می رساند.

ریچارد گرنل از نخستین و پروپا قرص ترین حامیان دونالد ترامپ به شمار می رود. پشتیبانی او از ترامپ از ابتدای ورودش به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و زمانی شروع شد که هنوز بسیاری از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه به کاندیداتوری دونالد ترامپ روی خوش نشان نمی دادند.

گرنل در آوریل سال 2018 میلادی به عنوان سفیر آمریکا در آلمان معرفی گردید. در آن موقع 56 سناتور آمریکایی به گزینه مورد نظر دونالد ترامپ برای ریاست دفتر نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در آلمان رأی موافق داده بودند و 42 سناتور نیز رأی مخالف.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7485

به "چپ های آلمان خواستار آنالیز اخراج سفیر آمریکا در مجلس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چپ های آلمان خواستار آنالیز اخراج سفیر آمریکا در مجلس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید