پیش نویس قطعنامه پیشنهادی نروژ و ایرلند درباره سوریه روی میز شورای امنیت

به گزارش مهسان بلاگ، در میان اختلافات مسکو و واشنگتن بر سر نحوه یاری رسانی به سوریه، شورای امنیت سازمان ملل احتمالا ظرف روزهای آینده پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایرلند و نروژ درباره تمدید یاری رسانی مرزی به سوریه برای یک سال دیگر را آنالیز می نماید.

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی نروژ و ایرلند درباره سوریه روی میز شورای امنیت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع اعلام کردند، ایرلند و نروژ آدینه پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت برای تمدید ورود یاری های بشردوستانه به سوریه برای یک سال دیگر و به وسیله گذرگاه های الیعربیه و باب الهوی توزیع کردند.

احتمالا طی هفته جاری این پیش نویس مورد آنالیز قرار گیرد. اما روسیه به آن مخالف است و تأکید دارد که باید یاری ها به وسیله راه های وابسته به نظام سوریه که قانونی باشد، وارد گردد.

در این راستا واشنگتن خواستار اضافه شدن گذرگاه باب السلامه به دو گذرگاه مطرح شده در این پیش نویس شده و اعلام نموده است: گذرگاه باب السلامه شریان اصلی ورود یاری ها به ادلب است. از زمان بسته شدن آن در ژوئیه 2020 یک کاروان هم نتوانسته وارد ادلب گردد.

آمریکا و کشورهای دیگر تأکید دارند که نیازهای انسانی در شمال غرب و شمال شرق سوریه افزایش یافته است.

در این راستا مارک لوکوک، هماهنگ کننده سابق امور انسانی سازمان ملل گفت: تحویل یاری ها به وسیله خطوط تماس جبهه ها نمی تواند جای تحویل یاری ها به وسیله مرزها را بگیرد. یاری رسانی به وسیله باب الهوی بسیار مهم است. در صورت عدم توافق با این پیش نویس یاری رسانی به 1.4 میلیون تن در ماه و میلیون ها یاری پزشکی و تغذیه برای ده ها هزار کودک و مادر و لوازم آموزشی برای ده ها هزار دانش آموز قطع می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91668

به "پیش نویس قطعنامه پیشنهادی نروژ و ایرلند درباره سوریه روی میز شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قطعنامه پیشنهادی نروژ و ایرلند درباره سوریه روی میز شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید