پیشکش یک پوستر به جعفر والی

به گزارش مهسان بلاگ، بهزاد شیشه گران پوستری را طراحی و به زنده یاد جعفر والی تقدیم کرد.

پیشکش یک پوستر به جعفر والی

به گزارش خبرنگاران، جعفر والی - کارگردان تئاتر، بازیگر و فیلمنامه نویس - 27 آذرماه در سن 83 سالگی از جهان رفت. این هنرمند که متولد سال 1312 در تهران بود، به دلیل مسائل ریوی در بیمارستان بستری بود.

جعفر والی که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش در گوش سالمم زمزمه کن در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش تر نمایش های آی باکلاه آی بی کلاه، چوب به دست های ورزیل و گاو را اجرا کرده است. او در سال های اخیر با بازی در دو نمایش اتاق شماره شش نوشته خسرو حکیم رابط براساس اثری از چخوف و ویتسک؛ یک داستان ناتمام نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی مهر روی صحنه رفت.

شیشه گران با طراحی پوستری، آن را به جعفر والی پیشکش کرده است.

بهزاد شیشه گران، نقاش و گرافیست، متولد 1331 در تهران است. طراحی پوسترهایی با موضوع های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بدون سفارش از سال 1351 تا کنون، برگزاری 17 نمایشگاه انفرادی و بیش از 140 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی در بخش نقاشی (چین، ایتالیا، سوییس) و در گرافیک (فرانسه، انگلیس، ایتالیا)، طراحی ده ها پرتره از شخصیت های فرهنگی، هنری و سیاسی ایران و جهان، مؤلف دو جلد کتاب پهلوان تختی و برنده اولین بی ینال نقاشان کشور از جمله فعالیت های این هنرمند است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34467

به "پیشکش یک پوستر به جعفر والی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشکش یک پوستر به جعفر والی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید