ویلموتس کاملا شبیه به استیماچ بود، با جوانان هم کامبوج را می بردیم

به گزارش مهسان بلاگ، هادی عقیلی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با خبرنگاران، درباره ارزیابی اش از شرایط فعلی تیم ملی فوتبال ایران با مارک ویلموتس، گفت: مردم و کارشناسان بعد از بازی های تیم ملی خیلی زود اظهارنظر کردند. همه اشتباه فکر می کردند تیم ملی هجومی بازی می کند. در بدو ورود کارلوس کی روش به ایران هم توانستیم تیم ملی بحرین را 6 بر صفر شکست بدهیم و همه از تیم ملی به عنوان تیم هجومی یاد کردند در حالی که بعدا معین شد فلسفه کی روش چطور است. استراتژی کی روش این بود که توپ را در اختیار حریف قرار می داد و به دنبال استفاده از فضای پشت سر حریف بود.

ویلموتس کاملا شبیه به استیماچ بود، با جوانان هم کامبوج را می بردیم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: در مورد ویلموتس زود قضاوت شد. خود ویلموتس هم روی این موضوع خیلی تاکید داشت که در تیم ملی ایران بازی های هجومی می خواهم. به نظرم ایران با تیم جوانانش در دو بازی رسمی خود (کامبوج و هنگ کنگ) شرکت می کرد برنده می شد و فقط اختلاف گل در بازی کمتر می شد ولی در بازی بحرین و عراق تیم ایران بدون برنامه بود.

عقیلی شرح داد: تنها چیزی که در بازی تیم ملی با عراق و بحرین دیدم این بود که ویلموتس وظایفی که تقریبا هشت در تیم ملی برای بازیکنان باید شده بود را نادیده گرفت. زمان کی روش همه باید در بخش دفاعی شرکت می کردند و ملی پوشان باید پشت توپ قرار می گرفتند. خط هافبکی که در زمین بود، مطمئنا مستحکم نبود. قبلا هر سه بازیکن در اختیار تیم بودند و در اصطلاح کارگری می کردند ولی در بازی با عراق اینطور نبود. بازیکنانی بودند که از خلاقیتشان استفاده می کردند ولی به خاطر تغییر شکل بازی تیم ملی، بازیکنان نتوانستند توانایی خود را نشان بدهند و از همان نقطه ضربه خوردیم.

عقیلی که سابقه بازی در تیم سپاهان را هم دارد، در ادامه به مقایسه رفتاری ویلموتس با ایگور استیماچ سرمربی سابق سپاهان پرداخت. وی گفت: ویلموتس شبیه استیماچ بود. تقریبا همه چیز استیماچ شوآف بود. متاسفانه از یکسری افراد حمایت بالایی می شد و استیماچ توانست در فوتبال ایران و در سپاهان با آن همه باخت تقریبا تا سرانجام فصل دوام بیاورد در حالی که هیچ مربی ای نمی توانست اینطور پیش برود. اگر این اتفاقات اخیر هم در تیم ملی نمی افتاد، قرارداد ویلموتس ادامه داشت و این مربی مورد حمایت یکسری افراد بود.

بازیکن پیشین سپاهان درباره احتمال حضور مربی ایرانی در تیم ملی به جای ویلموتس، گفت: مربیان داخلی ما در حال حاضر همگی سر کار هستند. اگر بخواهند یک مربی داخلی انتخاب کنند، چالش بزرگتر است.

عقیلی درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی و مشکلاتی که وی با چند ملی پوش از قبل دارد، اظهار کرد: فقط می دانم برانکو با یک بازیکن مشکل دارد که رسیدن به نام این بازیکن مشکل نیست. برانکو می تواند این را کنترل کند چون کارنامه اش در تیم ملی و پرسپولیس کاملا پیروز بوده است. برانکو همین تازگی از فوتبال ایران رفته است و کاملا از ما شناخت دارد. شرایط فدراسیون را هم خیلی خوب می داند و نگرانی و ترسی از حضور در ایران ندارد؛ چه بسا که ویلموتس اینطور بود و دوست نداشت ایران باشد.

وی ادامه داد: نمی توان اسم این مسئله را چالش گذاشت. مربیان هر موقع وارد هر تیمی می شوند شاید با یکسری بازیکنان به مشکل بخورند. این به مدیریت برانکو بر می شود که قبلا مدیریتش را نشان داده است. امیدوارم انتخاب برانکو به ایران کمک کند و اینگونه هم پیش بینی می شود که بتواند کمک کند. او از نظر پیشرفت فوتبالی هم به ایران کمک می کند.

عقیلی در سرانجام گفت: یک نکته بسیار مهم که می توانم به آن اشاره کنم این است که باید دست از مقایسه کردن مربیان تیم ملی با کارلوس کی روش برداریم. کی روش یک مربی بزرگ بود و بزرگ هم باقی خواهد ماند چون هرکسی نمی تواند کارهای کی روش را بکند. این مربی کارهای زیادی برای فوتبال ایران انجام داده و تمام دستاوردهایش مثبت بوده است. دو بار صعود متوالی به جام جهانی کار ساده ای نیست. او میلیون ها دلار با صعود تیم ملی به جام جهانی به فدراسیون کمک کرده است. اینها دستاوردهای کمی نیست ولی مناسب نیست که او را با سرمربی جدید تیم ملی مقایسه کنیم. هر مربی سبک خودش را دارد ولی مهمتر از آن در تیم ملی نتیجه گیری است که امیدوارم برای برانکو هم اتفاق بیافتد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28790

به "ویلموتس کاملا شبیه به استیماچ بود، با جوانان هم کامبوج را می بردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلموتس کاملا شبیه به استیماچ بود، با جوانان هم کامبوج را می بردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید