وال استریت ژورنال: ایران در حال محک زدن دولت بایدن است

به گزارش مهسان بلاگ، یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که در یکصد روز دوم ریاست جمهوری جو بایدن، جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی بایدن و نوع عملکرد وی را محک می زند.

وال استریت ژورنال: ایران در حال محک زدن دولت بایدن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به نزدیک شدن سرانجام 100 روز اول ریاست جمهوری جو بایدن گزارش کرد، علی رغم آنکه 100 روز اول ریاست جمهوری بایدن تا حد زیادی به مبارزه با بیماری کرونا و بهبود شرایط اقتصاد داخلی آمریکا گذشت، 100 روز دوم ریاست جمهوری بایدن، سیاست خارجی وی محک زده می شود.

در مقدمه این گزارش نوشته شده است، چین، روسیه، ایران، کره شمالی و طالبان در افغانستان همگی قصد محک زدن بایدن را دارند.

در بخشی از این گزارش که مربوط به ایران می شود، نویسنده تأکید می نماید که با افزایش سطح غنی سازی اورانیوم ایران، مذاکرات در مورد احیای برجام، اهمیت پیدا می نماید.

طبق گزارش وال استریت ژورال، در یکصد روز دوم ریاست جمهوری بایدن، دنیا به دنبال محک زدن رهبران جدید آمریکا هستند.

این گزارش سپس شرح داد که رقبای آمریکا ظاهراً در حال حاضر در جستجوی محدودیت های رئیس جمهور جدید آمریکا و همچنین سیاست خارجی بایدن هستند.

بایدن از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، علی رغم آن که وعده بازگشت به برجام را مطرح نمود اما مقام های دولت وی از همان ابتدا، آغاز به شرط گذاری کردند و علی رغم آن که ایالات متحده ناقض برجام بود، دولت بایدن تأکید نموده است که در صورت بازگشت ایران به تعهداتش ذیل برجام، به این توافق هسته ای بازمی شود.

با این حال مقام های ایران نیز تأکید نموده اند که واشنگتن قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم های ایران را لغو کند.

بتازگی، برت مک گورک نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش و هماهنگ کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در جمع رهبران یهودی آمریکا با تکرار مواضع دولت بایدن در قبال جمهوری اسلامی تأکید کرد تا زمانی که ایران به تعهداتش ذیل برجام بازنشود، تحریم ها برجای خود باقی خواهد ماند.

دور جدیدی از نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) در وین در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و هیأت های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84446

به "وال استریت ژورنال: ایران در حال محک زدن دولت بایدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: ایران در حال محک زدن دولت بایدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید