هیچ جای جهان نایب رئیس دوم، رئیس سازمان لیگ نیست!

به گزارش مهسان بلاگ، اساسنامه ما ایراد دارد و یک سری در فدراسیون هستند که خودشان را وارث این تشکیلات می دانند و اینها نفراتی هستند که نه در فوتبال و نه در سیستم مدیریتی فوتبال جایی نداشته اند و بعضا حتی یک زمین چمن را هم نمی توانند مدیریت نمایند.

هیچ جای جهان نایب رئیس دوم، رئیس سازمان لیگ نیست!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،اساسنامه ما ایراد دارد و یک سری در فدراسیون هستند که خودشان را وارث این تشکیلات می دانند و اینها نفراتی هستند که نه در فوتبال و نه در سیستم مدیریتی فوتبال جایی نداشته اند و بعضا حتی یک زمین چمن را هم نمی توانند مدیریت نمایند. من فکر نمی کنم با این شکل اساسنامه فوتبال ما بتواند پیشرفتی داشته باشد.

انتخابات فدراسیون فوتبال به یکی از سوژه های مهم این روزهای ورزش کشور تبدیل شده و اهالی فوتبال هرکدام از منظر خود به انتخابات پیش رو نگاه می نمایند و آن را مورد بحث و آنالیز قرار می دهند. از طرف دیگر موضوع انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی بازتاب های گوناگونی در محافل فوتبالی داشته است. مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تحلیل های متفاوتی درباره این موضوعات دارد. گفت وگو با سعید آذری را در ادامه می خوانید.

ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال را چطور ارزیابی می کنید؟

قطعا حضور این چهره ها به انتخابات شور و حرارت می دهد. بالاخره این نفراتی که پا به عرصه رقابت گذاشته اند به جامعه فوتبال تعلق دارند، مدیران فوتبالی بوده اند و مردم هم آنها را دوست دارند. همان طور که دیدید بعضی از مدیران عامل استقلال و پرسپولیس در این انتخابات حضور پیدا نموده اند و در این رقابت هم یک دربی زیرپوستی انجام می گردد. آقای کاشانی و نبی از یک سو و فتح الله زاده و قریب از سوی دیگر این موازنه را برقرار نموده اند. جالب اینجاست که پست ریاست فدراسیون آنقدر جاذبه دارد که شهردار و عضو شورای شهر و... هم ثبت نام نموده اند و دریغ و تاسف که یک قهرمان فوتبال با سابقه مدیریتی و تحصیلات در این انتخابات حضور ندارد.

یعنی بزرگ ترین ضعف انتخابات را نبود نفرات جوان و تحصیلنموده فوتبالی می دانید؟

به نظر من این بزرگ ترین ضعف نیست. حتی شکل و نحوه کاندیداتوری هم ضعف بزرگی نیست. فکر می کنم بزرگ ترین ایراد در انتخابات ایرادات اساسنامه است که اگر اصلاح نگردد قاعدتا مسئولی که ریاست فدراسیون را برعهده می گیرد همین راه را باید طی کند. اساسنامه ما ایراد دارد و یک سری در فدراسیون هستند که خودشان را وارث این تشکیلات می دانند و اینها نفراتی هستند که نه در فوتبال و نه در سیستم مدیریتی فوتبال جایی نداشته اند و بعضا حتی یک زمین چمن را هم نمی توانند مدیریت نمایند. من فکر نمی کنم با این شکل اساسنامه فوتبال ما بتواند پیشرفتی داشته باشد.

موضوع کاندیداتوری شما برای ریاست هم مطرح بود، اما اتفاق نیفتاد!؟

پیش از این اعلام کردم که افراد فوتبالی باید پا به این عرصه بگذارند و هنوز هم اعتقادم همین است و به خودم اجازه ندادم پا پیش بگذارم. البته هم خودم و هم بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتیم می توانم بر این سیستم مدیریت کنم، اما از طرفی به فولاد تعهد داده بودم و با هوادارانش یک عهد نانوشته دارم که یک تیم قدرتمند بسازیم. البته در بحث هیات رئیسه کاندیدا شدم تا در صورت انتخاب بتوانم از حق باشگاه ها حمایت کنم و حتی طرحی را آماده نموده ام تا بتوانیم در یک برنامه میان مدت بحث فوتبال را با اصلاحاتی روبرو کنیم و ساختاری مستقل بسازیم.

از ایرادات اساسنامه گفتید. چه نکاتی مدنظر شماست؟

مثلا طبق این اساسنامه، نایب رئیس دوم فدراسیون، رئیس سازمان لیگ است که در هیچ کجای جهان اتفاق نمی افتد. اصلا سازمان لیگی در فوتبال جهان وجود ندارد. طبق قانون تجارت سازمان لیگ اداره نمی گردد و از لحاظ شکلی هم سازمان لیگ باید از فدراسیون منفک باشد و نباید نایب رئیس دوم فدراسیون عهده دارش باشد.

با حرف های دادکان درخصوص رایزنی برای ریاست قریب موافق هستید؟

معمولا وقتی شخصی مثل دادکان حرف می زند برای حرفش مستندات دارد و این حرف ها براساس دیده ها و شنیده ها نیست. من برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون با آقای دادکان مشورت کردم و ایشان همین صحبت ها را مطرح و تمام اتفاقات پیش رو را برای من ترسیم کرد. این را هم بگویم که وقتی برای دریافت فرم ها به فدراسیون رفتم فضای عجیبی دیدم. یک نفر که سه ماه هم نشده که به فوتبال آمده، چطور به خودش اجازه داده که برای انتخابات پا پیش بگذارد؟ با این موارد فکر می کنم انتخابات این دوره چالش های وحشتناکی را تجربه می نماید.

درباره انتخاب اسکوچیچ هم صحبت کنید. انتخاب خوبی بود؟

این تصمیمات خلق الساعه مدت هاست که در فوتبال ما گرفته می گردد. اگر این انتخاب صورت نمی گرفت و با یک مربی وطنی مثل وحید هاشمیان یا امیر قلعه نویی یا جواد نکونام دو بازی اول را سپری می کردیم، می توانستیم این فرصت را به رئیس فدراسیون جدید بدهیم که در فرصتی مناسب انتخابی دقیق تر داشته باشد. البته شاید انتخاب مربیان داخلی مثل قلعه نویی به خاطر اینکه تیمش در کورس قهرمانی بود، چالش هایی را ایجاد می کرد، اما آقایان با انتخاب سرمربی نفت آبادان همین کار را انجام دادند. جالب است که این مربی مسائل قلبی را عامل جدایی اش اعلام می نماید و چند روز بعد سر از تیم ملی درمی آورد. البته حالا این رخ داده و با اسکوچیچ قرارداد سه ساله بسته اند تا نشان بدهیم از هول حلیم در دیگ می افتیم. ما از کی روش به اسکوچیچ رسیدیم، از آدیداس به لباس فعلی و از پرواز چارتر به هواپیماهای امروز. به هر حال دیگر باید از اسکوچیچ حمایت کنیم که این حمایت از تیم ملی است و نه هیچ نام دیگری.

مسئولان فدراسیون البته نام نکونام را در لیست گزینه ها اعلام ننموده اند!

تا جایی که من می دانم چند مقام ارشد فدراسیون با سرمربی تیم ما هم مذاکره نموده بودند.

منبع : فرهیختگان

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34595

به "هیچ جای جهان نایب رئیس دوم، رئیس سازمان لیگ نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ جای جهان نایب رئیس دوم، رئیس سازمان لیگ نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید