هند مصونیت توئیتر را لغو کرد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق اسناد مربوط به شکایتی از توئیتر در هند، دولت این کشور اعلام نمود شبکه اجتماعی مذکور دیگر در برابر محتوایی که کاربران در پلتفرمش منتشر می نمایند، مصون نیست. به عبارت دیگر از این پس توئیتر در قبال محتوای انتشاریافته مسئولیت قانونی دارد زیرا نتوانسته با قوانین تازه فناوری اطلاعات این کشور خود را سازگار کند.

هند مصونیت توئیتر را لغو کرد

این نخستین بیانیه رسمی دولت نارندا مودی (نخست وزیر هند) پس از لغو مصونیت توئیتر است. البته قبلاً مقامات این کشور بارها از عدم همخوانی شبکه اجتماعی با قوانین شکایت داشتند.

اختلافات زیاد و کشمش های علنی نگرانی ها درباره سخت تر شدن شرایط فعالیت شرکت های آمریکایی در هند را افزایش داده است. علاوه بر آن وضع قوانین سختگیرانه هم بر وخامت اوضاع افزوده است.

طبق اسنادی که روز گذشته به دادگاه عالی هند ارائه شده، وزیر فناوری اطلاعات این کشور ادعا می نماید عدم همخوانی توئیتر با قوانین به نقض قانون فناوری اطلاعات این کشور منجر شده و در نتیجه این شبکه اجتماعی مصونیت خود در قبال محتوایی که کاربران در پلتفرم منتشر می نمایند را از دست می دهد.

اسناد گفته شده مربوط به شکایت یکی از کاربران توئیتر درباره پیغام های افترا آمیز در این شبکه اجتماعی است. در اسناد مذکور آمده است این شرکت آمریکایی با قانون تازه مشخص بعضی مدیران ارشد همخوانی ننموده است.

قوانینی تازه فناوری اطلاعات هند از اواخر می 2021 میلادی اجرایی شده اند و هدف آنها قانونمند سازی محتوای شبکه های اجتماعی است. علاوه بر آن قوانین مذکور شرکت های فناوری را موظف می نماید تا پست های ناقض قوانین را به سرعت حذف نمایند.

راوی شانکار پراساد وزیر فناوری هند هم به علت نقض قوانین از توئیتر انتقاد نموده است. توئیتر هم هنوز به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91305

به "هند مصونیت توئیتر را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند مصونیت توئیتر را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید