نانسی پلوسی خواهان تشکیل جلسه ویژه اطلاعاتی با موضوع حمله به آرامکو شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان برگزاری جلسه ای با حضور مقام های اطلاعاتی و نمایندگان مجلس این کشور در رابطه با حمله به تاسیسات نفتی مهم عربستان شد.

نانسی پلوسی خواهان تشکیل جلسه ویژه اطلاعاتی با موضوع حمله به آرامکو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه خواستار برگزاری جلسه ای ویژه با حضور مقام های اطلاعاتی و نمایندگان مجلس آمریکا با موضوع حمله پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی مهم عربستان شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز یک سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این خبر گفت که مقام های مجلس نمایندگان آمریکا بعد از حمله پهپادها به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان خواستار تشکیل جلسه اطلاعاتی شدند.

ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند فراوری و صادرات نفت سعودی ها با اختلال روبرو شد. (جزئیات بیشتر)

حمله روز شنبه نیروهای یمنی باعث شده تا نیمی از فراوری نفت عربستان متوقف گردد. این توقف فراوری شامل دست کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از فراوری جهانی روزانه نفت را شامل می گردد. عربستان روزانه حدود 9.8 میلیون بشکه نفت فراوری می نماید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در این باره گفت که حمله به تاسیسات آرامکو وسیع بود و امکان داشت که واکنش به آن به صورت گسترده باشد، اما می خواهیم بدانیم که چه کسی پشت این حملات قرار دارند.

چند مقام آمریکایی نیز دوشنبه گفتند که واشنگتن میخواهد اطلاعات بیشتری را در اختیار عربستان بگذارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19792

به "نانسی پلوسی خواهان تشکیل جلسه ویژه اطلاعاتی با موضوع حمله به آرامکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانسی پلوسی خواهان تشکیل جلسه ویژه اطلاعاتی با موضوع حمله به آرامکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید