مقانلو: تیم ملی تکواندو باید در بازی های آسیایی نتیجه بگیرید، در اینچئون نقش مربی در موفقیت های تیم ملی فراموش شد

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان گفت: با توجه به اینکه پتانسیل لیگ تکواندو مانند گذشته است باید در بازی های آسیایی اندونزی نتیجه بگیریم.

مقانلو: تیم ملی تکواندو باید در بازی های آسیایی نتیجه بگیرید، در اینچئون نقش مربی در موفقیت های تیم ملی فراموش شد

بیژن مقانلو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در واکنش به صحبت هایی که مبنی بر اُفت تکواندوی ایران مطرح شده است، گفت: نمی دانم معیار برای چنین ارزیابی چیست، اما اگر معیار کسب سکو، نتیجه و پتانسیل های تکواندوی ایران باشد، نتیجه همه چیز را تعیین خواهد نمود. همه به خوبی می دانیم پیروزیت در رده های نونهالان، نوجوانان و رده های دیگر باید با پیروزیت تیم بزرگسالان همراه باشد. ضمن اینکه باید ببینیم در بحث انتقال بازیکنان از رده های مختلف به تیم بزرگسالان چه کارهایی اجرا شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر جهان متوجه شده است چگونه حداکثر بهره برداری را از پتانسیل نیروی انسانی اش داشته باشد و با برنامه ریزی و سازماندهی در چشم انداز خود به دنبال نتایج خوب است. ما نیز باید واقع گرا باشیم و به صورت متمرکز تر از نیروهای انسانی خود استفاده کنیم. موردی که در حال حاضر دیده نمی گردد و به صورت پراکنده عمل می کنیم. نباید خودمان را گول بزنیم. باید واقع گرا باشیم تا پیروز به کسب نتیجه گیری نیز شویم.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو تأکید کرد: نباید در باد قهرمانی های گذشته بخوابیم. باید بدانیم قهرمانی با پایین آمدن از روی سکو تمام می گردد و باید چشم اندازی درست برای تکرار آن داشته باشیم. به عنوان مثال در رشته فوتبال تیم آلمان چهار سال پیش در کشور برزیل پیروز به فزونی پرگل مقابل این تیم شد، اما در این دوره جام جهانی حتی از گروه خود صعود نکرد. این به معنی عدم فعالیت این کشور در چهار سال اخیر نبوده و حتماً دلایل دیگری داشته است که قطعاً بعد از سرانجام جام جهانی با بررسی عملکرد آنها همراه خواهد بود.

مقانلو در ادامه اعلام کرد: در ورزش تکواندو نیز در حال حاضر همه کشورها مشغول فعالیت هستند و قطعاً هر کسی از لحظات بهتر استفاده کند پیروز به کسب نتایج بهتری نیز خواهد شد. ما نیز نباید تنها به دنبال تخریب باشیم و اگر از 10 تورنمنت در یکی از مسابقات پیروز به کسب نتیجه نشدیم، بخواهیم ریشه همه را بزنیم. متأسفانه در ایران می خواهند ریشه همه را بزنند و هر چه طرف بزرگ تر باشد این موضوع نیز جدی تر است و اصلاً به اینکه آن شخص چه افتخاراتی را کسب نموده است، توجه نمی نمایند.

وی در مورد اینکه تیم ملی تکواندو توانایی تکرار نتایج دوره گذشته بازی های آسیایی را خواهد داشت، عنوان نمود: تیم ملی باید بتواند نتیجه بگیرد، چرا که در دوره گذشته اعتقاد داشتیم همه پیروزیت ها به خاطر پتانسیل بالای تیم یا لیگ برتر تکواندو حاصل شده است و نقش مربی را فراموش کردیم. بعد از افتخارات اینچئون به گونه ای برخورد شد که انگار در پیروزیت تیم ملی مربی هیچ کاره است و تنها تیم ملی به صورت امانت نزد ما بوده است و ما نیز وظیفه داشتیم آن را به پیروزیت برسانیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران توضیح داد: متأسفانه همه مربیان را در تکواندوی ایران با یک چوب زدیم و توجه نکردیم هر مربی تأثیرات خود را در تکواندوی ایران دارد و تنها تفاوت مربیان، میزان تأثیرگذاری آنها بوده است. باید مربیانی که تأثیر بیشتری بر تکواندوی ایران داشتند نقش پررنگ تری داشته باشند، چرا که این اتفاق باعث انگیزه سایر مربیان خواهد شد تا کوشش بیشتری داشته باشند.

مقانلو در سرانجام خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز همان پتانسیل لیگ و مربیان حضور دارند و به همین دلیل باید در بازی های آسیایی نتیجه بگیریم. متأسفانه سپاس گزاری و قدردانی در تکواندوی ایران فراموش شده است، اما با این حال برای تیم ملی تکواندو در اندونزی آرزوی پیروزیت می کنم و اعتقاد دارم باید در آنجا نتیجه بگیریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26498

به "مقانلو: تیم ملی تکواندو باید در بازی های آسیایی نتیجه بگیرید، در اینچئون نقش مربی در موفقیت های تیم ملی فراموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقانلو: تیم ملی تکواندو باید در بازی های آسیایی نتیجه بگیرید، در اینچئون نقش مربی در موفقیت های تیم ملی فراموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید