مقام پارلمانی عراق خواستار تحریم مسئولان آمریکایی در داووس شد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس مجلس عراق از مسئولان این کشور که در کنفرانس اقتصادی داووس شرکت می کنند خواست تا با مسئولان آمریکایی دیدار نکنند.

مقام پارلمانی عراق خواستار تحریم مسئولان آمریکایی در داووس شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس عراق، امروز (سه شنبه) خواستار تحریم مسئولان آمریکایی حاضر در کنفرانس داووس و عدم دیدار با آن ها شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت: همراستا با تصمیم شجاعانه مجلس برای اخراج نیروهای خارجی و رد نقض حاکمیت عراق از مسئولان عراقی حاضر در نشست داووس می خواهیم تا با مسئولان دولتی آمریکا به خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور دیدار نکرده و آن ها را تحریم کنند.

الکعبی تأکید کرد که این موضع یک پاسخ سیاسی روشن همراه با خشم مردم علیه تجاوزات آمریکایی ها در نقض حاکمیت عراق است و دیدار با مقامات آمریکایی نادیده دریافت خون شهدای عراقی محسوب می شود.

معاون اول رئیس مجلس عراق گفت که این کشور برای دیدار با مقامات دیگر دولت ها و استفاده از توان اقتصادی آن ها تمایل دارد اما نقش آمریکا در عراق بر خلاف حاکمیت، استقلال و امنیت عراق است و اینگونه اقدامات نیازمند پاسخ مناسب است.

طبق اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ قرار است فردا (چهارشنبه) با برهم صالح رئیس جمهور عراق در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس دیدار و گفت و گو کند.

پنجاهمین نشست عمومی مجمع جهانی اقتصاد که هر ساله در شهر داووس سوئیس برگزار می شود امروز آغاز به کار می کند.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33363

به "مقام پارلمانی عراق خواستار تحریم مسئولان آمریکایی در داووس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام پارلمانی عراق خواستار تحریم مسئولان آمریکایی در داووس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید