معرفی خودرو، بنز E200 را بشناسید

به گزارش مهسان بلاگ، مرسدس بنز E200 سدان لوکس جذابی است که با قیمت مناسب نسبت به سری s می تواند، سهمی از بازار را به دست آورد.

معرفی خودرو، بنز E200 را بشناسید

به گزارش خبرنگار ، مرسدس بنز E200 سدان لوکس جذابی است که ویژگی منحصر به فردی دارد. این سدان قدرت و عملکرد دیگر خودرو های کلاس E و کلاس C مرسدس را ندارد، اما از سوی دیگر قیمت پایین تری دارد و از مدل آنالیز شده در این مقاله مدل سال 2017 است که در کشورمان نیز دیده می گردد.

پرچمدار قبلی کلاس E، مرسدس بنز E63 AMG S. بود که عملکرد شگفت انگیزی داشت و در ازای آن قیمت شگفت انگیزی تقریبا 250 هزار دلاری داشت. خودرو های مرسدس بنز کلاس ای دیگر یعنی E220d و E350d موتور و مشخصات فنی بسیار قدرتمندتری دارند، اما بنز E200 با داشتن عملکرد فنی کمی ضعیف تر اصلا خودروی بدی نیست و از نظر فناوری و تکنولوژی یکی از بهترین ها در این کلاس خودرو محسوب می گردد. اگرچه هنوز هم مرسدس بنز کلاس S. پیشرفته ترین در میان خودرو های مرسدس بنز است، اما مرسدس بنز E200 هم در این زمینه کم و کسری ندارد و قیمت 89900 دلاری آن به خوبی با این فناوری ها توجیه می گردد.

طراحی بدنه مرسدس بنز E200 دقیقا همان چیزی است که از یک خودروی بنز انتظار دارید؛ رعایت تناسب در طراحی، لوکس و شیک، جلوپنجره سنتی بنز باریک و کشیده و تهاجمی است و احساس قدرت را تداعی می نماید. مرسدس با اعتماد به نفس زیادی طراحی ساده ای برای این خودرو در پیش گرفته است و خبری از خطوط شارپ و حجم دهی های اغراق شده نیست. طراحی این خودرو مدرن و شیک است و روح سنتی مرسدس بنز به خوبی در آن جاری است.

طراحی داخل کابین مثل بقیه خودرو های کلاس ای مرسدس بنز فوق العاده است. کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در طراحی داخلی کابین مثال زدنی هستند و هیچ عیب و ایرادی به ساخت و پرداخت کابین نمی توان گرفت. سیستم سرگرمی رسانه ای Comand اگرچه به اندازه دیگر رقیب آلمانی خود یعنی سیستم iDrive بی ام و آسان و کاربردی نیست، اما اصلا کم نمی آورد و یکی از بهترین های بازار است. صفحه نمایش دوقلوی 12.3 اینچی بزرگ و با کیفیت است. نشستن پشت فرمان مرسدس بنز E200 بیشتر شبیه به نشستن در مرکز کنترل یک سفینه فضایی است. اگرچه یاد دریافت کار با سیستم Comand کمی زمان می برد، اما وقتی با آن آشنا شوید عمق منو ها و تنظیمات خودرو شما را شگفت زده خواهد نمود.جایگاه های این خودرو فوق العاده راحت هستند و سرنشینان ردیف جلو حتی در طولانی ترین سفر ها هم احساس خستگی و ناراحتی نخواهند کرد. اگرچه فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان ردیف عقب خیلی زیاد نیست، ولی باز هم فضای کافی برای سرنشینان با هر قد و قامتی فراهم می نماید.

کابین خودرو حتی در سرعت های بالا بسیار ساکت است و هیچ تکان یا صدای اضافه ای ندارد. حتی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به سختی می توان صدای موتور را درون کابین شنید.

این خودرو فناوری های بسیار زیادی دارد که بعضی از آن ها استاندارد هستند و به صورت پایه در خودرو موجود هستند و بعضی دیگر مثل گرمکن جایگاه جلو یا سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها به عنوان آپشن های جداگانه به فروش می رسند. از جمله جذاب ترین فناوری ها و امکانات پایه در این خودرو می توان به این موارد اشاره نمود: سیستم سرگرمی رسانه ای Comand، رادیوی DAB+، دفترچه راهنمای دیجیتال، نورپردازی داخلی، چرم با کیفیت، کنترل تهویه دو منطقه ای، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران، پنج حالت رانندگی مختلف و فرمان حساس به سرعت. حالت توقف/حرکت برای کاهش مصرف سوخت، سیستم کمکی پارک خودرو، دوربین 360 درجه، ترمز های انعطاف پذیر، نه کیسه هوا، سیستم کنترل شتاب، سیستم ترمز ABS، سیستم ترمز کمکی اورژانسی، نشان دهنده وضعیت دیسک ترمز، پکیج کمکی راننده، و لاستیک های ضدپنچری از جمله دیگر امکانات این خودرو هستند.

بزرگ ترین ضعف این خودرو موتور و قوای فنی آن است هرچند پیش از پرداختن به آن باید بگوییم منظور از نقطه ضعف، نقاط ضعفی است که در مقایسه با خودرو های این کلاس نمایان می شوند و در هر صورت این خودرو از بسیاری از خودرو های موجود در بازار بهتر است و عملکرد فنی خوبی دارد. موتور این خودرو 181 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و گشتاور آن 300 نیوتن متر است. این قدرت به خوبی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک نه سرعته (9G-Tronic) به چرخ ها منتقل می گردد. عملکرد و هماهنگی جعبه دنده آنقدر خوب است که می تواند ضعف نسبی قدرت موتور را پوشش دهد. جدا از عملکرد نرم و هماهنگ جعبه دنده، این خودرو به عنوان یک سدان لوکس مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. سازنده ادعا می نماید مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 6.4 لیتر است، اما تست های شهری این خودرو مصرف سوخت 8.9 لیتری را نشان می دهد که باز هم با توجه به نوع موتور و بدنه خودرو مقدار قابل قبولی است.

تنها ایراد فنی بزرگ این خودرو که در تمام خودرو های کلاس E. مرسدس هم وجود دارد زمانی خودش را نشان می دهد که وارد جاده های پر پیچ و خم شوید. باوجود حالت های رانندگی مختلف و سیستم تعلیق قابل تنظیم، این خودرو بیشتر برای جاده طراحی شده است تا خیابان های پیچ در پیچ دور زدن و پیچیدن با این خودرو کمی سخت است و کنترل بدنه آن به دقت و نرمی خودرو های رقیب مثل بی ام و سری 5 نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4175

به "معرفی خودرو، بنز E200 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خودرو، بنز E200 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید