مردم اخبار انتخابات را از کانال های رسمی دنبال نمایند، حضور 68 هزار رای اولی در لرستان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان با اشاره به حضور 68 هزار و 438 رأی اولی در استان، گفت: مردم اخبار را از ستاد انتخابات، رسانه ملی و خبرنگاران دنبال نمایند.

مردم اخبار انتخابات را از کانال های رسمی دنبال نمایند، حضور 68 هزار رای اولی در لرستان

سید موسی خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز انتخابات مهم ترین موضوع دستور کار در کل کشور است.

وی با اشاره به این که انتخابات مهم ترین و اصلی ترین روش اعمال حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است، بیان نمود: مشارکت بالای مردم در این انتخابات بیان نماینده این موضوع است.

خادمی با اشاره به این که مجلس مظهر و چکیده ملت بوده و معمولاً مهم ترین جلوه مردم سالاری که مطرح می گردد در مجلس است، توضیح داد: طبق بیانات امام خمینی (ره) مجلس خانه ملت است و نقش مهم ریل گذاری، سیاست گذاری و قانون گذاری را بر عهده دارد و بخش عمده آنچه کشور در آینده پیشِ رو دارد متوجه این است که نماینده مجلس چگونه قانون گذاری کند.

استاندار لرستان تأکید کرد: خود قانون به نوعی یک برنامه است، بنابراین مجلس از این حیث که قانون گذار بوده و بر مجریان آن نظارت می نماید، مهم است ازاین جهت مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان نمود: کسانی که انتخاب می کنیم برای چهار سال نیست چون ممکن است قانونی را تصویب نمایند که در 100 سال آینده نیز اجرا گردد، بنابراین نوع نظرات، تفکر و توانمندی کسانی که قانون را تصویب کردند، در آن دیده می گردد.

خادمی با اشاره به بیان این که ما امروز بنا بر یک سری مسائل داخلی و بیشتر خارجی در شرایطی هستیم که حتماً باید مشارکت بالایی در این انتخابات به وجود بیاید، بیان نمود: این مشارکت پیغام های خوبی به دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی می دهد.

استاندار لرستان با بیان این که مردم با حضور خود نشان می دهند علی رغم گلایه ها و اعتراضاتی که دارند به اصول، پایه ها و آنچه در قانون اساسی است پایبندند، توضیح داد: مردم ولایی و غیور لرستان فردا با حضور خود پای صندوق های رأی این موضوع را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به این که انتخابات یک کار چندین ماهه و حتی نزدیک به یک سال است، بیان نمود: مجموعه های زیادی در شکل گیری این فرآیند دخالت دارند و کارهایی که باید برای برگزاری انتخابات مناسب در استان شروع کنیم طبق تقویم ستاد انتخابات اجرا شده و مشارکت خوبی از حیث نامزدها وجود داشت.

خادمی تأکید کرد: هر آنچه برای برگزاری انتخابات خوب ضروری است در استان فراهم شده و مردم فردا این کار را تکمیل می نمایند.

استاندار لرستان با اشاره به این که از کل جمعیت استان یک میلیون و 480 هزار و 644 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این تعداد 741 هزار و 986 نفر مرد و 738 هزار و 658 نفر زن هستند؛ در کل استان 68 هزار و 438 رأی اولی داریم.

وی با اشاره به این که لرستان همیشه جزء استان هایی با مشارکت مطلوب و حدود 70 درصد به بالا در انتخابات بوده، اظهار کرد: این امر ریشه در علاقه مندی مردم به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دارد که فردا تکرار خواهد شد.

خادمی با بیان این که در کل استان حدود یک هزار و 489 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده، بیان نمود: از این تعداد 894 شعبه ثابت و 595 شعبه سیار است.

استاندار لرستان اضافه نمود: 725 شعبه شهری و 764 روستایی داریم که از این تعداد 10 شعبه شهری و 585 شعبه روستایی سیار هستند.

وی با بیان این که به دلیل پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارندگی و بارش برف در جاده ها یک مقدار کار را زودتر شروع کردیم و تا به امروز 176 شعبه روستایی و مناطق صعب العبور مستقر شده اند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم صندوق ها را به موقع برسانیم و برگردانیم که در این راستا علاوه بر تجهیزات راهداری و دستگاه های اجرایی یک فروند بالگرد به استان اختصاص داده شده که فردا اول وقت می رسد و ممکن است بعضی از شعب را با بالگرد منتقل کنیم.

خادمی اضافه نمود: در مناطق شهری نیز امکانات فراهم و شعب تعریف شده هستند، یک دستگاه احراز هویت داریم که نیازمند ارتباط مخابراتی است که 90 درصد تست شده و بقیه در نقاط خاصی این ارتباط برقرار می گردد.

استاندار لرستان با اشاره به این که طبق برنامه زمان بندی ساعت 8 صبح آماده هستیم رأی مردم را بگیریم، اظهار کرد: امنیت انتخابات در سه سطح مطرح است، اول از نظر تهدیدهای بیرونی و عناصر معاند بوده که تمهیدات لازم اجرا شده و از این حیث مورد سوء امنیتی نداریم و آمادگی کامل در نیروی انتظامی و امنیتی وجود دارد.

وی اضافه نمود: دوم ایجاد اعتماد در مردم برای رأی دادن با خیال راحت است که در این راستا در شعب اخذ رأی از افرادی که هم سلیقه هستند استفاده نشده است.

خادمی ادامه داد: مورد سوم امنیتی افرادی هستند که از جنس مردم عادی و افراد معاند نیستند و بیش از آن انتظاری که ما از نماینده داریم کار می خواهند که این ها شناسایی و با آن ها برخورد شده و ممکن است در چند ساعت آینده نیز برخورد گردد.

استاندار لرستان با اشاره به این که در اطراف شعب نظم و امنیت لازم برقرار است، اضافه نمود: از مردم درخواست می کنیم سعی نمایند در آرامش رأی بدهند و به جوانب و حواشی اعتنا ننمایند چراکه ما به درستی آراء را شمارش و اعلام می کنیم.

وی با اشاره به فضای خوب تبلیغات، بیان نمود: شاهد حضور جمعیت های چند ده هزارنفری با سلیقه های مختلف کنار هم بودیم اما کوچک ترین اصطکاک را نداشتند که نشانه فرهنگ مردم است، فردا رأی بدهیم و بعد از آن دوست و رفیق و هم استانی و همشهری باشیم.

خادمی توضیح داد: توصیه های ما در این ساعات به نامزدها و طرفدارانشان این است که تبلیغات را انجام داده و برنامه های خود را عرضه نموده اید اکنون مردم تصمیم خود را گرفته اند پس بیشتر از این تبلیغ نکنید و به افکار عمومی فشار نیاورید.

استاندار لرستان با اشاره به این که هرکسی که وارد این فضا شده به امید پیروزی آمده، اظهار کرد: نزدیک 170 نفر نامزد تائید صلاحیت شده داریم که بناست 9 نفر وارد مجلس گردد، بخش عمده ای فکر می نمایند خودشان پیروز هستند که این فکر و برداشت نباید گفته و به دیگران منتقل گردد، چون انتخابات فرآیند معین و نتیجه نامعین دارد.

وی تأکید کرد: مردم نتایج اصلی انتخابات را به وسیله ستاد انتخابات استان، رسانه رسمی و خبرنگاران دنبال نمایند.

خادمی با اشاره به این که هرکسی به هر نوعی وارد انتخابات شده پیروز است، اضافه نمود: مردم به نتایج غیررسمی و پراکنده اعتنا ننمایند و اگر کسی اعتراض داشت می تواند آن ها به وسیله مراجع قانونی پیگیری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35940

به "مردم اخبار انتخابات را از کانال های رسمی دنبال نمایند، حضور 68 هزار رای اولی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم اخبار انتخابات را از کانال های رسمی دنبال نمایند، حضور 68 هزار رای اولی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید