مربی تیم تکواندوی نونهالان: برای تداوم مدال آوری در دنیا باید روی تیم های پایه کار کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، جواد خاوری گفت: باید با برنامه ریزی زمینه ای فراهم کنیم تا ملی پوشان نونهال تکواندو را تا زمانی که به تیم ملی بزرگسالان تزریق می شوند، پشتیبانی کنیم.

مربی تیم تکواندوی نونهالان: برای تداوم مدال آوری در دنیا باید روی تیم های پایه کار کنیم

مربی تیم ملی تکواندوی نونهالان ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، به قهرمانی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اشاره نمود و گفت: قهرمانی تکواندوکاران نونهال ایران در این مسابقات درحالی بود که با تیم دوم رقابت ها حدود 20 امتیاز اختلاف داشتیم که این نشان از قدرت تکواندوکاران نونهال کشورمان دارد.

وی بابیان اینکه تکواندوی نونهالان ایران در سالهای اخیر همیشه سکونشین رقابت های آسیایی و دنیای بوده، اظهار کرد: حدود سه ماه پیش که برای رقابت های آسیایی و دنیای مسابقات انتخابی برگزار کردیم، حدود هزار تکواندو کار نونهال شرکت نماینده داشتیم که از این تعداد در مرحله اول 56 نفر گزینش شدند و در پایان از میان آنها 20 نفر را انتخاب کردیم و دو تیم تشکیل دادیم که یکی از این دو تیم راهی مسابقات آسیایی اردن شد و به قهرمانی رسید و تیم دیگر هم به مسابقات دنیای ازبکستان اعزام شده است.

مربی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران با بیان اینکه تکواندوی ایران در این رده سنی در دنیا حرف برای گفتن دارد، اضافه کرد: سال گذشته نایب قهرمان دنیا شدیم، برای همین انتظار داریم در مسابقات دنیای سال جاری که در کشور ازبکستان برگزار می گردد، قهرمان شویم.

وی بابیان اینکه تکواندو رشته ای المپیکی است که اکثر کشورها روی آن برنامه ریزی مناسبی می نمایند تا تعداد مدال هایشان را در مسابقات المپیک افزایش دهند، مطرح نمود: در کشور ما نیز هرچند در رده بزرگسالان وضعیت خوبی داریم و قهرمانان بزرگی به دنیا معرفی نموده ایم، اما باید توجه کنیم تداوم مدال آوری در دنیا نیازمند برنامه ریزی روی تیم های پایه و رده سنی نونهالان است و اینکه قهرمانان این رده را تا زمانی که به بدنه تیم ملی تزریق می شوند رها ننموده و آنها را پشتیبانی کنیم.

خاوری در ادامه به وضعیت تکواندوی نونهالان کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: از نظر پتانسیل در کرمانشاه چیزی کم نداریم. نونهالان تکواندو کار کرمانشاه سال گذشته به مقام قهرمانی ایران رسیدند، از نظر زیرساخت ها هم مسئله ای وجود ندارد، اما متأسفانه در بحث حمایت های اقتصادی مسائلی داریم که باید مرتفع گردد.

وی یادآورشد: باتوجه به مسائل اقتصادی که در این بخش داریم، سال جاری تیم تکواندوی نونهالان کرمانشاه علیرغم شایستگی هایی که دارد، نتوانست در مسابقات لیگ کشور حضور داشته باشد که این ممکن است به تکواندوی این رده سنی استان ضربه وارد کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13775

به "مربی تیم تکواندوی نونهالان: برای تداوم مدال آوری در دنیا باید روی تیم های پایه کار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تیم تکواندوی نونهالان: برای تداوم مدال آوری در دنیا باید روی تیم های پایه کار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید