متولی گورستان دارالسلام شهرداری شیراز است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ارتباط با مفقود شدن کتیبه باستانی در قبرستان دارالسلم، گفت: متولی گورستان دارالسلم شهرداری شیراز است و در این زمینه باید توضیحات خود را ارائه دهد.

متولی گورستان دارالسلام شهرداری شیراز است

به گزارش خبرنگار از ، سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در ارتباط با مفقود شدن کتیبه باستانی در قبرستان دارالسلم، گفت: متولی قبرستان دارالسلم شهرداری و سازمان آرامستان ها، است اما از لحاظ باستان شناسی متولی کتیبه های قدیمی سازمان میراث فرهنگی است.

او با بیان اینکه حجم گیرهای اداری در نظام اداری از سطح ملی تا استانی وجود دارد و بی سرانجام است، گفت: قراردادهای شهرداری یک طرفه است و طرف های شهرداری بخش خصوصی هستند.

رئیس شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه طی یکسال 18 مورد تخلف از مدیران شهرداری این کلانشهر گزارش شده است، این موضوع را به دلیل نبود نظارت مناسب دانست و در ادامه گفت: طبق آمار کمیسیون اصل 90، میزان تغییر کاربری باغ ها با اختلاف فاحشی روبه رو است و این تغییرات یک چالش برای شورا و شهرداری شیراز محسوب می گردد.

موسوی در سخنانی دیگر با بیان اینکه وزارت کشور برای شهرداری این کلانشهر 3 هزار و 619 پست پیش بینی نموده که حوزه خدماتی مشمول این تعداد نمی گردد، گفت: در حال حاضر در بیش از 6 هزار پست 12 هزار نفر در مجموعه شهرداری شیراز مشغول به کار هستند که 4 هزار و 400 نفر با رابطه و نه طبق ضوابط قانونی جذب شده اند.

او با بیان اینکه عمده نیرو هایی که بدون طی ضوابط قانونی در شهرداری شیراز مشغول به کار شده اند، مربوط به دوره های مدیریت سابق بوده است، گفت: این مسئله کاملا مشهود است که افراد مسئول، آشنایان خود را به در بعضی پست ها به کار گمارده اند.

موسوی اضافه کرد: برای 3 هزار پست تعریف شده نیز در حال حاضر یک هزار و 600 نفر با رعایت ضوابط در مجموعه شهرداری مشغول به فعالیت هستند و حدود یک هزار و 400 نفر نیرو های شرکتی هم اکنون وجود دارند که ضوابط لازم را طی ننموده اند.

او اظهار کرد: بخشی از تخلفات اجرا شده در جذب نیرو در شهرداری به واسطه فراهم نشدن بستر استخدام از سوی وزارت کشور، بوده است.

موسوی همچنین از کوشش برای ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد ویژه کارکنان دبیرخانه شورای شهر شیراز اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی گردد.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه تقویت تعامل و ارتباط شورای شهر با دستگاه های اجرایی و سازمان های خدمات رسان را یکی از سیاست های شورای پنجم در سال سوم فعالیت ذکر کرد و گفت: در این راستا جلساتی با مدیران دستگاه های مختلف برگزار و طی آن تفاهم نامه هایی به امضا طرفین رسیده است.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت که در جلسه ای با حضور شهردار و معاونین شهرداری شیراز اوایل هفته آینده، تکالیف بودجه 98 و روند پیشرفت پروژه ها به بحث و آنالیز گذاشته خواهد شد.

موسوی همچنین از افتتاح مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز در هفته سرانجامی مهرماه اطلاع داد و در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر چرایی حذف کمیسیون حقوق شهروندی این شورا، اظهار داشت: خروجی این کمیسیون با برنامه ها و سیاست هایی که طراحی شده بود، کمتر از 20 درصد بود و در بعضی موارد با نظارت داخلی کمیسییون ها هم پوشانی پیدا می کرد.

موسوی ادامه داد: توضیح وظایف مشابه این کمیسیون با برنامه شفافیت و شهرداری الکترونیک موجب شد تا کمیسیون حقوق شهروندی که عملا فعال نبود حذف گردد، البته بسیاری از وظاسف این کمیسیون در کمیسیون فناوری نیز تعریف شده است.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین خواهان مشخص تکلیف هرچه سریعتر مدیریت سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز که به صورت سرپرستی اداره می گردد، شد.

موسوی در خصوص کمیته حقیقت یاب شورای شهر شیراز در سیل فروردین ماه شهرک سعدی نیز گفت: در مجموعه شورا یک کمیته آنالیز با حضور کارشناسان حقوقی که مستقل از شهرداری بودند، تشکیل و گزارش ارائه شد و روند قضایی در حال پیگیری است و نتیجه نهایی را باید متولیان مربوطه ارائه نمایند و تصمیم گیری نیز با قاضی پرونده است و شورا و شهرداری نقشی در آن ندارند.

عزمی برای خروج کارخانه سیمان از شیراز وجود ندارد

سعید نظری سخنگو شورای شیرازدر ادامه، در خصوص انتقال چهار کارخانه آلاینده شیراز، گفت: شورای پنجم از همان ابتدا یکی از برنامه های خود را خارج کردن این کارخانه ها از شیراز اظهار داشت، اما این کار ساده و راحتی نبود زیرا این کار بیش از 25 سال در دستور کار دولت قرار داشت اما به نتیجه نرسیده بود.

او ادامه داد: در دوره پنجم شورای شهر شیراز، کارخانه ریشمک به منطقه لپویی شیراز منتقل شد، ساختمان کارخانه پشم شیشه نیز در منطقه صنعتی شیراز ساخته شده و در حال انتقال تکنولوژی و تجهیزات به این نقطه است و شاید تا سرانجام سال از شیراز خارج گردد.

نظری در خصوص دو کارخانه دیگر نیز گفت: عزمی برای خروج در بین مدیران کارخانه سیمان از شیراز وجود ندارد و همچنین احتیاج ارزی این کارخانه احتیاج تامین نشده است و علی رغم این که یک سازه ای در جاده خرامه دارند و بنا پانزده درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد اما بعید می دانم که به زودی بتوانند از شهر شیراز خارج شوند اما به دنبال یاری برای خروج این کارخانه هستیم.

سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص کارخانه روغن نباتی گفت: این کارخانه مشکلاتی دارد و همچنین خود کارخانه فرسوده شده است و زمین آن تکه تکه هست که هر بخش مربوط یک فرد است و قرارداد 99 ساله دارد که چند سال دیگر با اوقاف تمام می گردد و قرار دریافت آن در محلی که اکنون مرکز گردشگری شیراز، یک عنصر نامطلوب است.

سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص جهتهای دوچرخه نیز گفت: ما به یاری رسانه ها برای جا انداختن این تفکر که در حال حاضر دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی شناخته می گردد احتیاج داریم و استفاده از دوچرخه می تواند مزایایی زیادی برای شهر داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس برنامه جهتهای دوچرخه در درون محورهای اصلی شهر خط کشی خواهد شد و قالب های جدا نماینده جهت برداشته می گردد و همچنین قرار است چندین جهتهای دوچرخه سواری در مناطق شهرداری شیراز ایجاد گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به چند مصوبه شورا گفت: یکی از این موصوبات، آیین نامه فروش اوراق بستانکاری شهرداری شیراز بود که پیش از این برای این موضوع چهار آیین نامه در شوراهای مختلف تصویب شده بود اما هیچ کدام شفافیت لازم را نداشتند.

نظری ادامه داد: در آیین نامه جدید دست شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی و تامین منابع اقتصادی آن باز می گذارد همچنین شهرداری در گزارش های بودجه و اقتصادی باید میزان فروش این اوراق ، اوراق در دست چاپ و اوراق باز پس گرفته و... را بیاورد .

او، همچنین به فشار اپراتور های تلفن همراه به فرمانداری برای تاید نکردن آیین نامه مصوب شورای در خصوص دکل ها و آنتن های مخابراتی اشاره نمود.

نظری در خصوص این سوال که چرا ساخت و تکمیل زیرگذر گلستان طولانی شده است، نیز گفت: منابع اقتصادی تغییر نقشه سازه باعث شد که کار ساخت طولانی گردد.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان این که فضای سرانه سبز در شیراز 23/56 مترمربع است، گفت: ما در حال حاضر برای تامین آب این فضای سبز مشکل داریم.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20708

به "متولی گورستان دارالسلام شهرداری شیراز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولی گورستان دارالسلام شهرداری شیراز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید