قطار رشت باز هم تصادف کرد ، یک کشته و دو مجروح

به گزارش مهسان بلاگ، مقام مسؤول راه آهن گفت: امروز یک دستگاه کامیون هنگام عبور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ به دلیل بی توجهی به نزدیک شدن قطار، با قطار مسافری تهران-رشت برخورد کرد.

قطار رشت باز هم تصادف کرد ، یک کشته و دو مجروح

خبرنگاران -صادق سکری درباره حادثه امروز برخورد کامیون با قطار در بلاک کهندژ به زیاران در خط آهن قزوین به فارس گفت: امروز یک دستگاه کامیون در بلاک کهندژ به زیاران در خط آهن قزوین قصد عبور از خط آهن را داشت که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و دیدن طرفین، با قطاری که در حال سیر روی خط بود، برخورد کرد.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن ادامه داد: این کامیون درواقع قصد عبور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ را داشته است که با قطار جهت تهران-رشت برخورد می نماید.

وی شرح داد: در خطوط ریلی دو گذرگاه مجاز با مستحفظ و گذرگاه مجاز بدون مستحفظ داریم که در گذرگاه های مجاز با مستحفظ مانعی وجود دارد که پیش از نزدیک شدن قطار پایین می آید تا عبور خودروها از گذرگاه متوقف گردد و پس از عبور قطار، این مانع برداشته می گردد.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن ادامه داد: در گذرگاه مجاز بدون مستحفظ که در بعضی جهتهای خاص و کم تردد است، مانعی وجود ندارد بنابراین راننده باید حتما قبل از ورود به خط آهن حتما طرفین خط را چک و سپس عبور کند.

سکری افزود: راننده کامیون مذکور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ عبور نموده است، در این گذرگاه ها راننده ها باید با رعایت همه جوانب احتیاط را رعایت نمایند که متاسفانه این راننده کامیون بدون توجه به نزدیک شدن قطار، قصد عبور از گذرگاه را می نماید که منجر به برخورد دماغه لکوموتیو با کامیون می گردد.

وی بیان نمود: پس از بروز این حادثه 40 دقیقه قطار متوقف و خط بسته شده بود که پس از ورود کارشناسان فنی راه آهن و برطرف مشکل، قطار به سیر خود ادامه داد.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن با تأکید بر اینکه در حال حاضر خط باز است ، گفت: در این حادثه به مسافران قطار آسیبی وارد نشد.

سکری تأکید کرد: بارها درباره عبور خودرو از خط آهن تذکر داده ایم اما متأسفانه بعضی راننده ها این مهم را رعایت نمی نمایند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته نیز یک دستگاه خودرو شخصی در این جهت با قطار برخورد کرد و 2 کشته برجای گذاشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28391

به "قطار رشت باز هم تصادف کرد ، یک کشته و دو مجروح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار رشت باز هم تصادف کرد ، یک کشته و دو مجروح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید