طرز تهیه سالاد لبو با پنیر کبابی و سس کاری

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از دغدغه های سالم خوارها و گیاه خوارها این است که برای میان وعده چه چیزی بخورند که هم سالم و مفید باشد و هم به سادگی تهیه گردد. طبیعتا یکی از گزینه های جذاب پیش رو سالادها هستند. سالادها در عین حال که به سادگی درست می شوند، تا بی نهایت تنوع دارند و می توانند یکی از سالم ترین وعده های غذایی شما باشند. در ضمن افرادی مثل گیاه خوارها احتیاج دارند که همه مواد مغذی بدن خود را (که توسط گوشت تامین می شد) با سبزیجات تامین نمایند. در نتیجه اهمیت تغذیه برای آن ها دو چندان خواهد بود. فصل لبو کم کم دارد می رسد و بد نیست طرز تهیه سالاد لبو با سس کاری را یاد بگیرید تا لااقل در این فصل کمتر سوالچی بپزم را از خودتان بپرسید.

طرز تهیه سالاد لبو با پنیر کبابی و سس کاری
  • مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با سس کاری

پنیر کبابی کاله (مکعبی خرد شده) خرید آنلاین پنج قطعه

مغز پسته نصف فنجان

روغن زیتون یک چهارم فنجان

نمک به مقدار لازم

ادویه کاری یک قاشق چای خوری

سیر (رنده شده) دو حبه

سرکه سیب سه قاشق غذاخوری

سس خردل یک قاشق غذاخوری

لبوی متوسط (خورد شده) چهار عدد

برگ جوان اسفناج یک پیمانه

آب لیمو (ترجیحا طبیعی) دو قاشق غذاخوری

  • طرز تهیه سالاد لبو با پنیر کبابی و سس کاری

مرحله اول

درست کردن این سالاد دو بخش دارد. اول باید ترتیب کارهای سس سالاد را بدهید و بعد سراغ خود سالاد بروید. فر را روشن کنید و روی درجه 150 سانت گراد بکذارید. اجازه دهید 10 - 15 دقیقه بگذرد تا فر داغ گردد. یک ماهیتابه یا ظرف پهن برای داخل فر گذاشتن بردارید. کف آن را کاغذ آشپزی بگذارید و پسته ها را که قبل خورد نموده اید، روی آن بپاشید.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی آن ها پخش کنید و کمی نمک بریزید. ظرف را داخل فر بگذارید و سه تا پنج دقیقه به آن موقع بدهید. در این فاصله پسته ها باید طلایی و قهوه ای شده باشند. سپس آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید حسابی خنک گردد.

مرحله دوم

یک تابه برای روز گاز گذاشتن بردارید. یک چهارم فنجان روغن زیتون را داخل آن بریزید و ادویه کاری را به آن اضافه کنید. تابه را روی درجه متوسط گاز بگذارید و اجازه دهید به مرحله ای برسد که قل بزند. س پس آن را از روی گاز بردارید و بگذارید تا سرد گردد.

مرحله سوم

مخلوط کن خود را آماده کنید. داخل آن سرکه سیب، خردل و حبه های سیر را بریزید. دقت کنید که سیر را پس از شستن و حبه کردن، با دقت رنده کنید. سپس مخلوط کن را با درجه کم روشن کنید. در حین اینکه مخلوط کن روشن است و مواد در حال ترکیب شدن هستند، آرام آرام مخلوط روغن زیتون و کاری را اضافه کنید. (در حد یک باریکه آرام آرام به مخلوط اضافه کنید.) سپس نمک را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا این مخلوط یکدست و سفت گردد. حالا سس کاری سالاد لبوی شما آماده است.

مرحله چهارم

لبوها را بپزید و دو تا از آن ها را مربعی خورد کنید. یک کاسه کوچک بردارید و نصف سس کاری را داخل آن بریزید. اندازه دو تا لبو را داخل آن بیندازید و 10 دقیقه به آن موقع دهید تا لبوها در این مایع نرم شوند. کمی نمک به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

برگ های جوان اسفناج، بقیه لبو، سس کاری و نمک را به این مخلوط اضافه کنید. آب لیمو را روی این مخلوط بریزید و پسته های گرم شده را به صورت تزیینی روی آن بریزید.

حالا سالاد لبو با سس کاری شما آماده است. پنیر کبابی ها را با شعله متوسط یا کمی تندتر سرخ کنید و پس از سرو کردن سالاد، تکه های پنیر را روی آن قرار دهید.

چند نکته برای بهتر شدن سالاد لبو و سس کاری

  • بهتر است به جای آب لیموی غیرطبیعی از آب لیموی طبیعی بهره ببرید. (اگر فصل لیمو هست و به آن دسترسی دارید.)
  • بهتر است از روغن زیتون بکر استفاده نکنید. زیرا روغن زیتون مورد استفاده در این دستور پخته می گردد، و روغن زیتون مناسب پخت و پز و بدون بو برای این دستور غذایی مناسب تر است.
  • در مرحله ای که در مخلوط کن در حال درست کردن سس سالاد هستید، حتما دقت کنید که روغن زیتون را در حالی که هم می زنید خیلی آرام به مخلوط اضافه کنید. در غیر این صورت سس به قول معروف می بٰرد و درست مخلوط نمی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21953

به "طرز تهیه سالاد لبو با پنیر کبابی و سس کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد لبو با پنیر کبابی و سس کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید