ضدعفونی فرودگاه های کشور

به گزارش مهسان بلاگ، ضدعفونی فرودگاه های کشور پس از کرونا | این مطلب به روز رسانی می شود

این روزها که ویروس کرونا اپیدمی شده و در سراسر دنیا فراگیر شده است، به راحتی توسط سفر و جابجایی مسافران گسترش پیدا می کند. از آنجایی که فرودگاه ها نقش مهمی در جابجایی هزاران مسافر دارند و به عنوان یکی از مدخل های ورودی و خروجی شهرها و کشورها شناخته می شوند، می توانند در شیوع و یا پیشگیری این بیماری نقشی اساسی داشته باشند. به همین دلیل ضدعفونی فرودگاه های کشور یکی از اقداماتی است که در دستور کار تمامی فرودگاه های کشور قرار گرفته است. بر این اساس فرودگاه های کشور تدابیر و اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده اند و روزانه ترمینال ها و سالن های فرودگاه ها به صورت مداوم و مستمر و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ضدعفونی می شوند. در ادامه به فرایند ضدعفونی فرودگاه های کشور پس از شیوع ویروس کرونا می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

ضدعفونی فرودگاه های کشور

ضدعفونی فرودگاه امام خمینی (ره)

شهر فرودگاهی امام خمیینی به منظور مقابله با ویروس کرونا با استقرار پایگاه مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی سالن های ورودی و خروجی ترمینال های این فرودگاه، ضدعفونی مستمر ساختمان های اداری ، تاکسی ها و سرویس ایاب و ذهاب کارکنان این فرودگاه کرده است.

همچنین دستگاه های مکانیزه ای جهت ضدعفونی مسافران در مبادی فرودگاه نصب شده است. برای ضدعفونی بار همراه مسافران نیز دستگاهی بر روی تسمه نقاله سالن ورودی ترمینال نصب شده که هنگام عبور بار آن را ضدعفونی می کند.

از دیگر تکنولوژی های پیشرفته فرودگاه امام خمینی در این زمینه می توان به غربالگری حرارتی اشاره کرد که با استفاده از آن دوربین های حرارتی، افراد مبتلا به کرونا را شناسایی می کنند. همچنین فرودگاه امام خمینی با تجهیز به تونل ضدعفونی هوشمند، تمامی مسافران را غربالگری می کند.

ضدعفونی فرودگاه مهرآباد

بر اثر شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع آن، فرودگاه بین المللی مهرآباد تدابیر لازم را جهت ضدعفونی اتخاذ کرده و بر این اساس روزانه سالن ها و ترمینال های این فرودگاه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ضدعفونی می شوند.

علاوه بر این تمامی تجهیزات و امکانات ترمینال های فرودگاه مهرآباد که به نوعی در تماس با کارکنان فرودگاه و مسافران هستند هر دو ساعت یکبار به صورت مستمر ضدعفونی می شوند.

همچنین از دیگر اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده می توان به نصب بنر و نظارت ویژه بر رستوران ها و فروشگاه های مستقر در ترمینال های فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.

ضدعفونی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه مشهد یکی از فرودگاه هایی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا عملیات ضدعفونی ترمینال داخلی و خارجی، خودروهای سرویس دهنده فرودگاه و تجهیزات ان را در دستور کار خود قرار داده است. علاوه بر این در فرودگاه مشهد عملیات غربالگری توسط حسگرهای دیجیتال تب سنجی انجام می شود.

ضدعفونی فرودگاه شیراز

فرودگاه شهید دستغیب شیراز پس از شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی به ضدعفونی مداوم و مستمر می پردازد. از جمله اقداماتی که فرودگاه شیراز برای ضدعفونی انجام داده است می توان به گندزدایی ناوگان هوایی، تاکسیرانی، اماکن، تجهیزات ترمینالی، تجهیزات هلدینگ، غربالگری و تب سنجی کارکنان فرودگاه، شرکت های هواپیمایی و تمامی مسافران اشاره کرد.

از دیگر اقدامات اجرا شده در فرودگاه شیراز برای مقابله با ویروس کرونا می توان به آموزش تمامی پرسنل فرودگاه، تهیه و توزیع ماسک، دستکش یکبار مصرف، محلول های ضدعفونی کننده و نصب استند ویژه محلول ضدعفونی اشاره کرد.

ضدعفونی فرودگاه کیش

فرودگاه کیش با شیوع کرونا و در راستای اقدامات پیشگرانه به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، به طور مستمر و مداوم و در ساعات مشخصی اقدام به ضدعفونی سالن های مسافری و اماکن عمومی فرودگاه می کند. از اقدامات فرودگاه کیش جهت عملیات ضدعفونی و گندزدایی می توان به ضدعفونی ترمینال های مسافربری، اتوبوس های فرودگاهی، قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ترمینال ها جهت استفاده عموم، ضدعفونی تمامی تجهیزات و مکان های عبور و مرور اشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48809

به "ضدعفونی فرودگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی فرودگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید