صفر تا صد تابلو های تبلیغاتی سطح شهر تهران

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران، شهرداری هیچ گونه مسئولیتی درباره محتوای تابلو های تبلیغاتی ندارد و تایید محتوا بر عهده وزارت ارشاد است، اما با شرکت های خاطی برخورد جدی می گردد.

صفر تا صد تابلو های تبلیغاتی سطح شهر تهران

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شاید ماهی نباشد که محتوای یکی از تابلوهای سطح شهر تهران خبرساز نگردد؛ از وضعیت پوشش مدل های تبلیغاتی حاضر در تصاویر گرفته تا محتوای حاشیه ساز این تابلوها! حواشی که اغلب هیچکس به گردن نمی گیرد؛ اما واقعا متولی بیلبوردهای سطح شهر تهران کیست؟

آنالیز محتوای تابلو های تبلیغاتی سطح شهر، به عهده وزارت ارشاد است. این جمله را حمیدصابر فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح کرد.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران گفت و گو می کرد در ادامه به تشریح فرایند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر پرداخت و گفت: سازه های تبلیغاتی شهرداری، در اختیار کانون های تبلیغاتی مجوزدار از وزارت فرهنگ قرار می گیرند، اما طبق قانون، آنالیز محتوای تابلو های تبلیغاتی سطح شهر، به عهده وزارت ارشاد است.

وی اضافه نمود: کانون های تبلیغاتی برای دریافت مجوز رسمی، ابتدا طرح و ایده تبلیغاتی خود را به وزارت ارشاد ارائه می دهند و پس از دریافت تاییدیه، اجازه اکران به آن ها داده می گردد؛ بنابراین وظیفه نظارت بر محتوای اکران ها با وزارت ارشاد است نه شهرداری.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: تاییدیه وزارت ارشاد به آخرین نسخه طرح تبلیغاتی تعلق می گیرد و اگر نسخه ارسالی به شهرداری با نسخه مورد تایید وزارت ارشد متفاوت باشد، وظیفه شهرداری است که مغایرت را اعلام نموده و از اکران جلوگیری کند. اگر به هر دلیلی، اکران یک تبلیغ با اخطار روبرو گردد، وزارت ارشاد پس از لغو مجوز، دستور جمع آوری می دهد و با شرکت متخطی برخورد جدی می گردد. در صورت احتیاج، شهرداری نیز به شرکت خاطی، هشدار می دهد.

وزارت ارشاد مسئول نظارت بر عدم حضور بازیگران ممنوع التصویر و بد پوشش در تابلوهای تهران

حاشیه دیگری که به تازگی در سطح شهر پر رنگ تر شده، نوع پوشش و آرایش بازیگران در پوسترهای تبلیغاتی، سریال های نمایش خانگی و فیلم سینمایی است؛ نظارت بر این موضوع بر عهده چه کسی است؟

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در این خصوص نیز اظهار کرد: استفاده از تصاویر بازیگران یا شخصیت های ممنوع التصویر یا رعایت حد شئونات نیز بر عهده وزارت ارشاد است.

سوال دیگر در خصوص نوع کالاهای تبلیغاتی است که در تابلوهای خیابان های سطح شهر، نمایش داده می گردد؛ آیا محدودیتی برای نوع کالاها وجود دارد؟

پاسخ فرزام به این سوال هم این بود: طبق قانون، هر کالایی که از وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و کمرگ مجوز داشته باشد، امکان تبلیغ دارد. همچنین آنالیز صحت این مجوز ها نیز بر عهده وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است.

چند تابلو در سطح شهر وجود دارد؟

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تعداد تابلو های تبلیغاتی گفت: در سطح شهر دو نوع تابلوی تبلیغاتی وجود دارد. تعداد تابلو های تبلیغات تجاری نزدیک به 1400 تابلو و تعداد تابلو های فرهنگی به بیش از هزار تابلو می رسد. در صورت احتیاج 15 درصد از ظرفیت تابلو های تبلیغات تجاری در اختیار تابلو های فرهنگی قرار می گیرد .

بعضی معتقدند برای مناسبت های مذهبی آنطور که باید از تابلوهای سطح شهر استفاده نمی گردد؛ فرزام در این خصوص نیز با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی؛ گفت: در این ایام، تمام تابلو های فرهنگی و بخشی از تابلو های تجاری نیز به اربعین و واقعه کربلا اختصاص پیدا می نماید.

آمار دقیقی در خصوص تابلوهای خالی تهران وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی درباره تعداد تابلو های خالی و بدون مشتری وجود ندارد، اضافه نمود: در بعضی مناسبت های خاص مانند عید نوروز یا فصل بازگشایی مدارس، ظرفیت تابلو ها پر می گردد و در بعضی موارد رزرو نیز پر می گردد. البته استفاده از ظرفیت تابلو ها به شرایط مالی کشور و بازار ارتباط مستقیمی دارد.

فرزام گفت: با وجود تحریم ها، بسیاری از برند ها از کشور خارج شدند، اما با ورود شرکت های جدید به حوزه تبلیغات، خوشبختانه در حال حاضر آسیبی به این حوزه وارد نشده است.

تابلوهای تهران در قرق اپراتورها، اپلیکیشن ها و استارتاپ ها

اصلی ترین مشتریان تبلیغات سطح شهر چه حوزه هایی هستند؟؛ پاسخ فرزام به این سوال نیز جالب بود؛ به گفته وی در امسال، اپراتورها، اپلیکیشن ها و استارتاپ ها بیشترین میزان حضور در تبلیغات را دارند.

کمبود بنرهای مناسبتی مترو به زیباسازی ارتباطی ندارد!

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره کمبود تابلو های مناسبتی در مترو گفت: مدیریت تابلو های تجاری مترو بر عهده شهرداری است، اما بعضی سازه های مترو که به تبلیغات فرهنگی اختصاص دارد، تحت نظر معاونت فرهنگی مترو فعالیت می نمایند. در نتیجه کمبود بنر های مناسبتی در مترو بر عهده شهرداری نیست.

منبع:میزان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19194

به "صفر تا صد تابلو های تبلیغاتی سطح شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد تابلو های تبلیغاتی سطح شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید