سه جایزه ایدفا برای سینمای ایران

به گزارش مهسان بلاگ، سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) مراسم اعطای جوایز خود را پنجشنبه شب برگزار کرد و مستندهای ایرانی پیروز به کسب سه جایزه از این رویداد معتبر شدند.

سه جایزه ایدفا برای سینمای ایران

به گزارش خبرنگاران، رادیوگرافی یک خانواده ساخته فیروزه خسروانی و محصول ایران/نروژ/سوییس جایزه اول جشنواره یعنی جایزه بهترین فیلم بلند مستند و همچنین جایزه استفاده خلاقانه از آرشیو را و یافت کرد و جایزه بهترین فیلم بخش بچه ها و مستند هم به شادگان ساخته آکو سالمی رسید.

سال جاری مستند نان مقدس ساخته رحیم ذبیحی نیز نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستندهای نیمه بلند این رویداد سینمایی بود و برف می نامد ساخته مرجان خسروی در بخش فیلم های مستند دانشحویی، الناز عزیز ساخته مانیا اکبری و محصول مشترک ایران، انگلستان و کانادا در بخش غیررقابتی فرانتلایت و هنر زندگی در خطر ساخته مینا کشاورز و محصول ایران و آلمان در بخش بهترین های جشنواره ها این رویداد سینمایی پذیرفته شده بودند.

سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به عنوان یکی از مهمترین جشنواره های سینمای مستند از 16 نوامبر تا 6 دسامبر (26 آبان تا 16 آذر) به صورت ترکیبی از نمایش های آنلاین و حضوری در کشور هلند برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72512

به "سه جایزه ایدفا برای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه جایزه ایدفا برای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید