سالانه 4 درصد تهرانی ها گرفتار دیابت می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فریدون عزیزی، عصر پنج شنبه در مراسم بیستمین سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقاء سلامت مطالعه قند و لیپید ایران که در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم برگزار گردید، اضافه کرد: مطالعات گسترده لیپید در حوزه سلامت انجام می گردد، از سال 77 این مطالعات در شهر تهران انجام شد و از سال 80 برای تغییر در شیوه زندگی طراحی شده است.

سالانه 4 درصد تهرانی ها گرفتار دیابت می شوند

وی با اشاره به لیپید، گفت: لیپید سلامت روانی و اجتماعی را شامل می گردد ودر این طرح پیامد های مختلف بیماری های غیر واگیر آنالیز می شوند.

عزیزی با اشاره به برنامه ریزی ها برای لیپید، ادامه داد: در سطوح مختلف اجتماعی طرح لیپید انجام گرفته است و توانمند سازی جامعه ای نیز در این طرح درنظر گرفته شده و افراد زیر مجموعه آن مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ارثی در بیماری های غیر واگیر تاثیر دارند، گفت : ما سعی نموده ایم به افراد آموزش های لازم در زمینه های محتلف را بدهیم؛ اکنون به ازای هر 100 نفر در تهران یک نفر مبتلا به دیابت نوع 2 است که با تغییر سبک زندگی این میزان به 6 دهم رسیده است.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به دیابت، اضافه نمود: سالانه 4 درصد جمعیت شهر تهران به دیابت مبتلا می شوند و برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده و بیش از 10 دستورالعمل به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم.

عزیزی درباره مطالعات حوزه لیپید، گفت: 300 نفر از دانشمندان در تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش و مطالعه قند و لیپید و 72 نفر در اجرای برنامه همکاری داشته اند و استمرار این مطالعات تاثیر زیادی بر سلامت جامعه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2907

به "سالانه 4 درصد تهرانی ها گرفتار دیابت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 4 درصد تهرانی ها گرفتار دیابت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید