زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز مستقر می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه صنعتی شیراز اظهار داشت که از سال آینده زیست بوم فناوری و نوآوری که الگو و مدلی از دانشگاه صنعت شریف به شمار می رود و هم اینک در حال پیاده سازی است اجرایی و مستقر می گردد.

زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز مستقر می گردد

حمید علویان مهر دوشنبه 11 آذر در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید براینکه از فرایند متمرکز و سیستماتیک تجاری سازی طرح های پژوهشی راضی کننده نیست، اضافه کرد: استقرار زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز با هدف بهبود فرایند تجاری سازی طرح های پژوهشی دنبال شده است.

علویان مهر همچنین گفت: دانشگاه صنعتی شیراز از سال 83 رسما کار خود را به عنوان دومین دانشگاه صنعتی جنوب کشور شروع کرد و طی سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای به لحاظ علمی داشته است.

او با بیان اینکه در دو حوزه آموزش و پژوهش برنامه های خوبی در دست اقدام است، اضافه کرد: کیفیت از اولویت های ما در اجرای طرح هاست.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: سه رکن اصلی شامل جذب اعضای هیئت علمی توانمند، دانشجویان کیفی و امکانات آزمایشگاهی از ویژگی های شاخص این دانشگاه است. این دانشگاه در جذب هیئت علمی به خوبی عمل نموده و هماینک سه دانشمند یک درصد و یک صدم درصد جهان در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

علویان مهر یکی از مسائل جامعه را بیکاری و اشتغال پایین ذکر و مطرح نمود که امروز با عدم تطبیق رشته های دانشگاهی با احتیاج بازار روبرو هستیم و در راستای برطرف این مهم احتیاج به بروز شدن و بازنگری سرفصل های موجود داریم.

او همچنین تاکید نمود که اگر فارغ التحصیلان ما یک مهارت را یاد بگیرند، بیکار نخواهند ماند.

علویان مهر با اشاره دیپلماسی های علمی و فناوری که در برنامه ششم توسعه کشور به عنوان یکی از سیاست های مهم تصویب شده است، بیان نمود: تفاهم نامه و قراردادهای زیادی بین این دانشگاه با چندین دانشگاه در کشورهای همسایه، جنوب شرقی آسیا و اروپا منعقد شده است.

او با اشاره به اینکه حدود 1500 دانشجوی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: کیفیت بیش از جذب بی رویه دانشجو برای ما اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز همچنین گفت که دانشجویان عراقی از شهرهای نجف و بصره از بهمن ماه سال جاری در رشته های برق و آی تی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

علویان مهر با یادآوری این موضوع که ایجاد رشته های مورد احتیاج بازار در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حدود 15 رشته جدید از صنعتگران و اتاق بازرگانی احصاء شده و در تلاشیم تا از مهرماه 99 پذیرش دانشجو در تعدادی از این رشته ها داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28207

به "زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز مستقر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی شیراز مستقر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید