رونمایی از قلم فرانکلین و اصلاح هویت بصری

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، نام انتشارات فرانکلین با پیشگامان عرصه طراحی گره خورده است؛ از کتاب های شرکت سهامی انتشارات جیبی تا محصولات بنگاه ترجمه و نشر کتاب، هرکجا ردپایی از فرانکلین بوده، آثاری دیده می گردد که چند پله از محصولات زمانه خود هم در محتوی و به ویژه در صفحه آرایی و طرح جلد و دیگر ابعاد فنی و هنری فراوری کتاب فراتر می ایستاد. آن طراحی های بدیع و ظریف ثمره وسواس بصری بزرگانی چون هرمز وحید، بهزاد گلپایگانی، پرویز کلانتری، محمدزمان زمانی و نورالدین زرین کلک بوده که هرکدام درکنار یکدیگر تیم طراحی و مدیریت هنری این انتشارات را تشکیل داده بودند.

رونمایی از قلم فرانکلین و اصلاح هویت بصری

نام هایی که اکنون به سرمایه ای بزرگ برای انتشارات علمی و فرهنگی، به اسم میراث دار انتشارات فرانکلین بدل شده اند.

در سال های گذشته نگاهبانی از آن گذشته و عملیاتی کردن مجدد آن فرایندها در قالب دستورالعمل های گرافیکی انتشارات، به دغدغه مسئولان انتشارات علمی و فرهنگی تبدیل شد؛ تدوین دفترچه های دستورالعمل هویت بصری، اصلاح لوگو و طراحی فونت و ... از جمله اقداماتی بود که در دستور کار نهاده شد.

بنا بر این گزارش با به ثمرنشستن برنامه های اصلاحی هویت بصریِ انتشارات علمی و فرهنگی، روز سه شنبه شانزدهم شهریور 1400، مراسم رونمایی از بازسازی و اصلاح هویت بصری و هم قلم رسمی و اختصاصی فرانکلین با حضور جمع محدودی از مهمانان از پیش معین شده، روز سه شنبه 15 شهریور ساعت 17:30 در محل این انتشارات برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور افرادی بِنام در عرصۀ نشر و فرهنگ از جمله مدیران نشر چشمه، ثالث، افق، یساولی و بعلاوه چهره های فعال در عرصه فرهنگ از جمله احمد مسجدجامعی، حجت الله ایوبی، علی دهباشی، ساعد مشکی، قباد شیوا و... خواهد بود.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95146

به "رونمایی از قلم فرانکلین و اصلاح هویت بصری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از قلم فرانکلین و اصلاح هویت بصری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید