راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش مهسان بلاگ، با راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویربرداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی موافقت شد.

راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش خبرنگاران، دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به امکانات و اعضا محترم هیئت علمی درخواست تأسیس رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی (گرایش تصویر برداری مولکولی) در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D)را داشت که پس از بازدید شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال جاری‬ با راه اندازی رشته مذکور در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D) با پذیرش دانشجو برای یک دوره از سال تحصیلی 99-98 موافقت شد.

این موافقت به استناد رأی صادره در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی انجام گرفت.

رشته علوم و فناوری های تصویر برداری پزشکی یک رشته نوین چند حیطه ای است که روش های تصویر برداری پیشرفته و به روز را در بر می گیرد. دانش آموختگان این رشته قادر به انجام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای خواهند بود که با استفاده از روش های متداول و نوین تصویربرداری به درک عملکرد سیستم های آناتومیک، فیزیولوژیک، متابولیک و عملکردی بدن انسان به خصوص در مغز و اعصاب و فرایندهای سلولی- مولکولی کمک می نمایند.

مهمترین ویژگی این رشته چند حیطه ای بودن آن است که زیربنای فلسفه وجودی آن را تشکیل می دهد. از آنجا که این رشته هم جنبه های عمیق علمی و تحقیقاتی دارد و هم کاربرد مستقیم در خدمات پزشکی، می تواند نقش مهمی را در علوم ترجمه ای- کاربردی مغز و اعصاب، سرطان و ضایعات سلولی کاربردی ایفا نماید. این بدین معناست که انتظار می رود.

دانش آموختگان این رشته سهم مهمی در کشف کاربردهای نوین تصویربرداری در درک عملکرد و بیماری های مغز ایفا نمایند دانش آموختگان این رشته در قلمروی آکادمیک، در پیچیده ترین تحقیقات شرکت نموده و به فراوری علم در کشور کمک می نماید.

دانشجویان در جریان این دوره آموزش می بینند که از طرفی در قلمروی بالینی چگونه با جمع آوری و بررسی صحیح داده های تصویربردای می توانند به پزشک متخصص کمک داده تا سریع تر به تشخیص رسیده و موجب ارتقای سطح سلامت افراد جامعه گردد و از طرف دیگر با استفاده از تکنیک های پیشرفته تصویربرداری می توانند در سطوح عالی تحقیقاتی وارد شده و با ارائه کشفیات خود به دنیا، موجب پیشرفت چشمگیر کشور در این علوم شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11683

به "راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی رشته علوم و فناوری تصویر برداری پزشکی در مقطع دکتری تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید