راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان دیر

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: رئیس سازمان نظام مهندسی استان بوشهر گفت: دفتر نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت وسازهای عمرانی و مسکونی در شهرستان دیر راه اندازی شد.

راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان دیر

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، علی رضا سنایی عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان دیر با بیان اینکه در ساخت ساز 4 موارد سرمایه گذاری، ایمنی، رفاه و آسایش مد نظر است اظهار کرد: امروزه در ساخت و سازها با در نظر دریافت بلایای طبیعی منهدسی ساختمان می کنند چراکه بلایای زلزله، طوفان، سیل و سونامی از مهم ترین بلایای قرن اخیر بوده که صدمات قابل تجهی در کشورهای مختلف وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ایران جزء 8 کشور بلا خیز دنیاست افزود: در زلزله شهر شنبه در 20 فروردین امسال اگر درساخت واحدهای مسکونی بخشی از مقررات مهندسی ساخت رعایت می شد خسارت و تلفات به شدت کاهش می یافت و این همه صدمه به جامعه وارد نمی شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به اینکه تامین رفاه و آسایش مردم از وظایف مهم این سازمان است خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان نظام مهندسی حمایت از سرمایه ها و جان و مال مردم است.

سنایی با بیان اینکه درسال بیش از 2 میلیون مترمربع ساخت و ساز در استان بوشهر انجام می شود، شرح داد: بیش از یک میلیون متر مربع آن در دو شهر بوشهر و عالی شهر انجام می شود.

وی از 50 هزار مترمربع ساخت و ساز در شهرستان دیر در سال خبر داد و افزود: بابت طراحی و نظارت 4 درصد عاید نظام مهندسی می شود در واقع در شهر دیر با ساخت 50 هزار مترمربع و سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان تنها 4 درصد آن برای ایمن بودن ساختمان ها به نظام مهندسی پرداخت می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان بوشهر افزود: برای نظارت بر ساخت و سازهای عمرانی و واحدهای مسکونی دفتر نظام مهندسی ساختمان در دیر راه اندازی می شود.

فرماندار دیر نیز با اشاره به زلزله بخش شنبه شهرستان دشتی گفت: در این زلزله به خانه های با ساختار ایمنی مطلوب خسارتی وارد نشد.

علی بحرانی با تاکید بر ایمن سازی ساختمان ها افزود: از اعضای شوراهای اسلامی درخواست می شود فرهنگ ایمنی بودن در ساختمان سازی را ترویج کنند و آموزش لازم را به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان دیر رو به افزایش و صنعتی شدن است،گفت: از حوادث تلخ گذشته باید درس گرفته و با کمک نظام مهندسی به سمت ایمن شدن ساختمان ها برویم.

آ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46472

به "راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان دیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان دیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید