راهنمای سفر به کاشان

به گزارش مهسان بلاگ، راهنمای سفر به کاشان

کاشان شهری قدیمی و زیبا است که در 220 کیلومتری جنوب استان تهران قرار گرفته است. این شهر بین کوه های کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و بیابانی می باشد، اما در این شهر گرم و بیابانی گل های خوش رنگ و بویی می روید که می تواند گواهی بر جذابیت بی حد و حصر این شهر باشد. البته این شهر تنها شامل گل و گیاه نمی گردد و آثار تاریخی بسیار ارزشمندی را هم در خود جای داده که نمونه آن تپه های سیلک است که قدمت برابر 7000 سال را برای تخمین زده اند. نکته جالبی که در مورد شهر کاشان وجود دارد این است که توانسته همچنان بافت تاریخی خودش را حفظ کند و کمتر دچار مدرنیته گردد. برای سفر به این شهر ضروری است تا اطلاعاتی در مورد جاذبه های گردشگری آن، اقامتگاه ها و همچنین رستوران های خوبی که در شهر کاشان وجود دارد داشته باشید که ما در راهنمای سفر به کاشان قصد داریم تا درباره آن ها به تفضیل صحبت کنیم با ما را در راهنمای سفر به کاشان شهر گل و گلاب ایران همراهی کنید..

راهنمای سفر به کاشان

موقعیت جغرافیایی شهر کاشان

شهر کاشان در شمال استان اصفهان و در میان کوه های کرکس و نطنز و کویر مرکزی واقع شده است و از لحاظ پوشش گیاهی در سطح پایینی قرار گرفته است. این شهر در مرکز ایران در 220 کیلومتری جنوب پایتخت، 90 کیلومتری قم و 200 کیلومتری مرکز استان (شهر اصفهان) واقع است. مساحت شهر کاشان به طورکلی برابر با 4392 کیلومترمربع است و جمعیت آن تا سال 1395 برابر با 400 هزار نفر بوده است.

این شهرستان دارای بخش های مختلفی است که عبارتند از کاشان، مشکات، برزک، جوشقان قالی، کامو و چوگان، نیاسر، قمصر

  • اطلاعات ضروری کاشان

کد کاشان: 031

فاصله از تهران: 247 کیلومتر

مدت سفر زمینی: 2 ساعت و 45 دقیقه

مدت سفر با قطار: 2 و نیم ساعت

آب و هوای کاشان

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر کاشان داراست، آب و هوای آن به سمت گرم و خشک متمایل است و بهترین زمان برای سفر به سمت آن فصل بهار است که مصادف با گلاب مشهور این شهر هم می باشد و می توانید از مراسم های آن ها بازدید کنید.

میانگین دمای بالای شهر کاشان حدود 26 درجه و میانگین کم ترین دما حدود 12 درجه سانتی گراد است.

اقامت در شهر کاشان | راهنمای سفر به کاشان

برای اقامت در شهر کاشان حیف است که نخواهید اقامتگاه های تاریخی و بومی که در این منطقه وجود دارد را امتحان کنید. ما در ادامه راهنمای سفر به کاشان چند مورد از اقامتگاه های بومی گردی این شهر معرفی خواهیم کرد و برای کسانی هم که اقامت در هتل های لوکس و مدرن را ترجیح می دهند هتل امیرکبیر ، هتل نگارستان و هتل خانه رز گزینه های خوبی برای انتخاب می باشند.

  • هتل سنتی منوچهری (خانه منوچهری)

خانه ای تاریخی در شهر کاشان با قدمت 400 ساله وجود دارد که نمونه ای بی نظیر از معماری سنتی ایرانی در دل کویر به شمار می رود. این هتل شرایط بسیار مناسبی را برای مسافران خودش فراهم آورده و احتیاجی به هیچ گونه نگرانی بابت اقامت در آن وجود ندارد. اقامتگاه های دیگری را که در راهنمای سفر به کاشان امکان معرفی آن ها وجود نداشت را به طور کلی در مطالب بعدی خبرنگاران معرفی خواهیم کرد.

شماره تلفن: 03155245531

وب سایت: www.manouchehrihouse.com

ایمیل: [email protected]

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان محتشم، کوچه ثابت، کوچه عمارت هفتم، شماره 59

  • اقامتگاه بوم گردی صالح (صالحیان)

اقامتگاه تاریخی دیگری که در راهنمای سفر به کاشان می خواهیم معرفی کنیم اقامتگاه بوم گردی صالح نام دارد. این اقامتگاه شاید همانند خانه منوچهری نباشد اما قطعا می تواند با هزینه کمتری برایتان حال و هوای خوشی را فراهم بیاورد.

شماره تلفن: 03155673470 | 03155673474

وب سایت: www.sarayesaleh.com

ایمیل: [email protected]

آدرس: اصفهان، کاشان، شهربرزوک، محله مصلی، جنب شرکت گاز، کوچه شهید موسوی

غذاهای کاشان | راهنمای سفر به کاشان

در سفر به شهر کاشان پیشنهاد می کنیم که حتما از غذاهای محلی این شهر میل کنید. حیف است که این همه راه به سفر بروید و باز هم غذاهای متداول را میل کنید. در این شهر غذاهایی نظیر گوشت لوبیا، شفته، قیمه ریزه، کوفته چغندر، گوشت عدس بادمجان، گوشت لوبیای سرکه شیره و گوشت کلم و کدو و عدس پلو و کشمش و اشکنه از جمله غذاهایی است که می بایست از بینشان یکی را انتخاب کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کاشان

  • رستوران سنتی باغ مظفر

آدرس: اصفهان، کاشان، بلوار فاضل نراقی، خیابان علوی

  • رستوران مظفری

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان علوی، روبروی خانه تاریخی طباطبایی

  • رستوران جوان

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان مطهری نرسیده به میدان ولیعصر

جاذبه های گردشگری کاشان | راهنمای سفر به کاشان

باغ فین: بی شک یکی از جاذبه هایی که باید در سفر به کاشان از آن دیدن کنید باغ فین است. محوطه ای سرسبز که بیشتر درختان آن بین 100 تا 470 سال سن دارند. مساحت این باغ 23 هزار متر مربع است و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان امیرکبیر، محله فین

حمام فین: حمام فین حمامی در باغ فین است که امیر کیبر در آنجا به قتل رسید. در بخش جنوبی باغ فین دو حمام کوچک و بزرگ وجود دارد، حمام کوچک در زمان صفویه و حمام بزرگ در زمان فتحعلی شاه ساخته شده است.

مسجد جامع کاشان: یکی از بناهای تاریخی شهر کاشان که بازدید از هم به شدت پیشنهاد می شود مسجد جامع کاشان است. مسجد جامع یا مسجد آدینه در گذشته های دور یک آتشکده بوده و بعد از ورود اسلام به ایران این بنای تاریخی تبدیل به مسجد شد و هم اکنون هم از آن با عنوان مسجد در کتب تاریخی یاد می شود.

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان فاضل نراقی

تپه های سیلک کاشان: یکی از جاذبه های تاریخی این شهر که بسیار هم مشهور است تپه های تارینی سیلک هستند. این نقطه بعد از سیلی که در حدود 80 سال قبل در این ناحیه رخ داد شناخته شده و از آن پس باستان شناسان ایرانی و خارجی قدمت آن را آنالیز کردند.

آدرس: اصفهان، کاشان، سمت راست جاده فین-کاشان، دره سیلک

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان: خانه های تاریخی در شهر کاشان فراوان هستند به طوری که شما در خیابان ممکن است حدود 5 خانه تاریخی معروف را بتوانید بازدید کنید. یکی از این خانه مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان می باشد. این مسجد در میان ساختمان های زمان خود از بهترین ها بوده است و معماری گنبد آن بسیار خیره کننده و باظرافت است.

روستای ابیانه: روستایی تاریخی به ابیانه در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان نطنز وجود دارد که در استان اصفهان قرار گرفته اند.

خانه بروجردی ها: خانه ای 130 ساله در شهر کاشان که یکی از پربازدیدترین خانه های تاریخی این شهر محسوب می شود. این خانه در دوران قاجاریان و در سال 1242 توسط بازرگانی معروف به نام حاج سید حسین نطنزی (برجردی) ساخته شد و نمونه ای کامل از یک خانه اعیانی در آن دوران است.

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان علوی

آتشکده نیاسر کاشان: یکی دیگر از جاذبه های کاشان که ما راهنمای سفر به کاشان می خواهیم به آن اشاره کنیم، آتشکده نیاسر کاشان است. یک بنای چهارطاقی بر روی یکی از ارتفاعات نیاسر کاشان قرار گرفته است که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می شود. این سازه، جزء کهن ترین و بزرگ ترین نمونه های چهارطاقی ایران و سالم ترین آن ها به شمار می رود.

غار نیاسر: غار نیاسر در نزدیکی روستای نیاسر به دست بشر ساخته شده و قدمت آن به 2000 سال قبل برمی شود. برخی می گویند علت به وجود آوردن این غار این بوده تا در این محل آیین مذهبی برگزار شود.

قمصر کاشان: با توجه به مدارکی که در خصوص گلاب گیری در کتب تاریخی وجود دارد، تخسنین افرادی که به فکر اختراع دستگاهی به منظور تقطیر مایعات و دریافت اسانس مایعات افتادند ایرانیان بوده اند.

با این تفاسیر پیشنهاد می کنیم که اگر خواستید مراسم جالب گلاب گیری کاشان را تماشا کنید حتما در فصل بهار و ترجیجا اردیبهشت ماه به سمت این شهر سفر کنید.

شهر زیرزمینی نوش آباد: جاذبه های شهر کاشان به اندازه ای زیاد و هر کدام دارای ارزش بالا برای بازدید هستند که می توانید دو الی سه روز در این شهر بمانید. یک شهر زیرزمینی به نام نوش آباد در شهر وجود دارد که قدمت آن به 1500 سال قبل و به دوره ساسانیان باز می گیردد.

مراکز خرید کاشان برای تهیه سوغات کاشان

  • بازار تاریخی کاشان

آدرس: اصفهان، کاشان، تقاطع خیابان باباافضل و میدان کمال الملک تا دروازه دولت

  • بازار بزرگ صفویه

آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان شهید رجایی

برای خرید گلاب کاشان می توانید از بازار کاشان و از مغازه آقای پورمدنی، یا خیابان علوی و اطراف خانه های تاریخی کاشان خرید. همچنین دور میدان کمال الملک و کنار دهنه بازار چندین مغازه برای فروش گلاب و عرقیجات هست که می توان روی کیفیتش حساب کرد. گلاب خالص طعم گس و تلخی دارد و شفاف و بدون رنگ است.

اگر هم خواستید شیرینی های کاشانی را تهیه کنید پیشنهادی کنید که به سمت شیرنی سرای نانک در خیابان بهشتی روبروی باشگاه تختی یا از بازار بزرگ کاشان و از مغازه آقای شکر ریز یشیرینی های مورد احتیاج خودتان را تهیه کنید.

دیگر مراکز خریدی که در راهنمای سفر به کاشان می خواهیم به آن ها اشاره کنیم مجتمع تجاری سبز، مرکز خرید شفق و مرکز خرید سپید، از مرکزهای جدید شهر برای گشت و گذار و خرید هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6976

به "راهنمای سفر به کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید