ذوعلم: بعضی موضوعات پژوهش های دانش آموزی فانتزی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به آسیب های پژوهش های دانش آموزی، گفت: برخی موضوعات مطرح در پژوهش ها فانتزی هستند.

ذوعلم: بعضی موضوعات پژوهش های دانش آموزی فانتزی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حجت السلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم هفته پژوهش که در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ منطقه دو شهر تهران برگزار گردید، اظهار کرد: تا زمانی که به خلاء ها توجه نکنیم پیشرفت نخواهیم کرد، در بعضی از پژوهش های دانش آموزی شاهد فعالیت والدین هستیم یعنی والدین کار های پژوهشی دانش آموز را انجام می دهند و البته دانش آموزان نقشی ندارند و از والدین می خواهیم این کار ننمایند و اجازه دهند دانش آموزان خودشان کار پژوهشی انجام دهند.

وی اضافه کرد: اگر دبیران و معلمان بیش از آنچه که باید به دانش آموزان یاری نمایند مانع خلاقیت دانش آموزان می شوند، اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و یاری های زیاد از حد مانع ظهور خلاقیت می گردد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: گاهی ما فراتر از برنامه درسی انتظار انجام کار های پژوهشی از دانش آموزان داریم و در همین زمینه گاهی موضوعاتی مطرح می گردد که موضوعات فانتزی هستند بعضی از این کار های پژوهشی فراتر از دغدغه های ذهنی دانش آموزان است.

ذوعلم بیان نمود: یکسری فعالیت ها به مسئله رقابت زدگی رسیده است و هدف این رقابت ها حتی آموزش و تعلیم و تربیت نیست از این رو چنین اقداماتی حتی می تواند آسیب زننده باشد، اما در خاتمه باید تاکید کنم که اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ذوعلم: بعضی موضوعات پژوهش های دانش آموزی فانتزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوعلم: بعضی موضوعات پژوهش های دانش آموزی فانتزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید