دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی دستور استقرار پلیس و ارتش را در خیابان ها داد

به گزارش مهسان بلاگ، همزمان با انتشار گزارش های درباره حمله گروه های افراطی وابسته به دولت تحت حمایت آمریکا علیه تظاهرات مردمی در بولیوی، رئیس جمهور این کشور که در یک شبه کودتا به قدرت رسیده، دستور استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در شهرها را داده است.

دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی دستور استقرار پلیس و ارتش را در خیابان ها داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنین آنیس رئیس جمهور موقت بولیوی به پلیس و ارتش دستور داده تا برای آنچه که محافظت از تاسیسات کلیدی و انتقال دارو خوانده، در بعضی شهرهای این کشور مستقر شوند.

دستور استقرار نیروهای امنیتی برای سرکوب تظاهرات مردمی یک روز پس از آن صادر می شود که فعالان حقوق بشری در بولیوی خبر دادند، گروه های شبه نظامی و افراطی وابسته به دولت جنین آنیس به تظاهرات مردمی یورش بردند.

فعالان حقوق بشری هشدار دادند که گروه های شبه نظامی وابسته به رژیم کودتایی بولیوی با خشونت به معترضان حمله می کنند.

از هشت روز قبل تظاهرات و اعتصابات سراسری در بولیوی آغاز شده است. این تظاهرات بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی انتخاباتی در تاریخ هفت مرداد ماه برای تعویق انتخابات آغاز شد.

معترضان مخالف به تعویق افتادن انتخابات هستند و نگرانند که دولت موقت، شبه کودتایی و تحت حمایت آمریکا به رهبری جنین آنیس رئیس جمهور موقت با بهانه قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای مدت نامعلومی در قدرت بماند.

بولیوی با 11 میلیون جمعیت به شدت کشورهای همسایه برزیل، پرو و شیلی از ویروس کرونا آسیب ندیده اما شمار مبتلایان در آن کشور به صورت صعودی در حال افزایش است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 57949

به "دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی دستور استقرار پلیس و ارتش را در خیابان ها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی دستور استقرار پلیس و ارتش را در خیابان ها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید