دردهای تنشی در تهرانی ها شایع تر است، درد پنجمین علامت حیاتی است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر معصومه ثابت کسایی ظهر یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین المللی آنالیز و مطالعه درد که قرار است از 10 تا 12 آبان 96 در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردد، گفت: درد یک مساله بسیار اساسی و مهم است به طوری که تمام رشته های پزشکی به نوعی با درد سر و کار دارند.

دردهای تنشی در تهرانی ها شایع تر است، درد پنجمین علامت حیاتی است

وی با اشاره به اهداف انجمن آنالیز و مطالعه درد ایران در زمینه بومی سازی درد تاکید نمود: هر جامعه ای، طبقه ای و فرهنگی با یک فرم درد خاص دست به گریبان است و از همین رو می بایست درمان درد را بر اساس این مسائل مورد توجه قرار داد.

استاد گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به تخصص های مختلف راه های مختلفی نیز برای تسکین درد وجود دارد و هدف پزشکی این است که بیمار راحت تر با بیماری برخورد کند اینکه به چه نحوی به وسیله علمی بتوانیم درد بیماران را تسکین دهیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ثابت کسایی با بیان اینکه دردهای جسمی و روانی تفکیک ناپذیرند، اضافه نمود: بسیاری از دردها منشا روانی دارند.

وی گفت: دردها معمولا با داروهای آرام بخش تسکین پیدا می نمایند اما بین دردهایی که در هر جامعه ای وجود دارد تفاوت است به طوری که فرم دردها در تهران متفاوت از نقطه دیگر در کشور است.

وی با بیان اینکه سردردها و دردهای تنشی در تهران و کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک است، اضافه نمود: مسائلی که روستاییان از آن رنج می برند متفاوت از مشکلاتی است که ساکنان شهری با آنها دست و پنجه نرم می نمایند و این مسائل در حیطه آنالیز درد قرار می گیرد.

در ادامه دکتر فریده محمدطاهری دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره آنالیز و مطالعه درد در ایران گفت: امروزه علم پزشکی به این سمت رفته که درد را به عنوان پنجمین علائم حیاتی در نظر بگیرد.

وی گفت: در ایران مثل کشورهای پیشرفته تربیت تلوشیپ های درد 10 سال است که آغاز شده و آموزش هایی که به این افراد داده می گردد بر اساس درمان های کم تهاجمی برای کنترل درد است.

محمدطاهری با اعلام اینکه 75 درصد کمردردها با استراحت و درمان های کم تهاجمی و غیرتهاجمی قابل درمان است، اضافه نمود: قرار است در کنگره پیش رو تازه ترین روش های مداخله ای برای کنترل درد ارائه گردد.

همچنین دکتر جلال زرین قلم دبیر علمی کنگره با اعلام اینکه 270 مقاله به کنگره ارائه شده که 80 مورد آن در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد، گفت: در این کنگره 7 میهمان خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا و کانادا داریم که دو نفر از آنها متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور هستند.

وی گفت: در سیزدهمین کنگره آنالیز و مطالعه درد در ایران قرار است دردهای حاد، مزمن و نوروپاتیک به صورت اختصاصی بحث گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23487

به "دردهای تنشی در تهرانی ها شایع تر است، درد پنجمین علامت حیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردهای تنشی در تهرانی ها شایع تر است، درد پنجمین علامت حیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید