دارالمرحمه هویت فرهنگی سمنان به وسیله نشر ترویج گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید شهاب الدین چاوشی در نشست بعد از ظهر سه شنبه با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در دفتر خود، با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نقش بسزایی در ترویج دارالمرحمه به عنوان هویت فرهنگی استان دارند، اعلام کرد: این امر به وسیله نشر ترویج گردد.

دارالمرحمه هویت فرهنگی سمنان به وسیله نشر ترویج گردد

وی بابیان اینکه ثبت سابقه فرهنگی و تاریخی باعث هویت سازی می گردد، اضافه کرد: کتابخانه های عمومی استان سمنان باید در ترویج دارالمرحمه به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی استان کوشش نمایند.

ضرورت ترویج هویت سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه باید دارالمرحمه به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت گردد، اعلام کرد: متأسفانه هنوز کار تحقیقاتی برای شناخته شدن استان به دارالمرحمه انجام نشده است.

چاوشی بر لزوم احیاء و مطرح کردن سمنان به عنوان دارالمرحمه تأکید کرد و گفت: با توجه به پیشینه این سنت اسلامی، سمنان از دیرباز به این عنوان میزبان زائران امام رضا (ع) بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که استان سمنان از فرصت ارزشمند قرار دریافت در بین دو حرم برخوردار است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم، گفت: شهر سمنان از دیرباز به دارالمرحمه معروف بوده و مردم خوب این دیار به زائران حضرت رضا(ع) رسیدگی می کردند و عنوان دارالمرحمه نیز از همین رو به این دیار اطلاق می شده است.

برگزاری 400 عنوان برنامه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه قریب به 400 عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتاب در استان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در این هفته همچنین اولین همایش مؤلفان و نویسندگان دستگاه های اجرایی با مشارکت ادارات و نهادهای اجرایی، فرهنگی و اداری برگزار می گردد.

نورعلی غلامحسین سماکوش تقدیر و تجلیل از کتابداران برتر و کتابخانه های برتر را دیگر برنامه هفته کتاب دانست و تأکید داشت: افتتاح کتابخانه روستایی نام نیک میامی نیز از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

وی اختتامیه برگزیدگان هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی و تقدیر از 367نفر در رده های سنی کودک، نوجوان، بزرگ سالان و بخش خانوادگی، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه عمومی الغدیر، طرح اهدای کتاب، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه الغدیر، افتتاح سالن مخزن کتابخانه روستایی نردین، افتتاح بخش کودک کتابخانه الغدیر میامی، افتتاح بخش کودک کتابخانه البرز شاهرود و ... را ازجمله برنامه های هفته کتاب امسال برشمرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2850

به "دارالمرحمه هویت فرهنگی سمنان به وسیله نشر ترویج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارالمرحمه هویت فرهنگی سمنان به وسیله نشر ترویج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید