خبرنگاران کاهش فاصله مخاطب و ناشر با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل انتشارات سوره مهر از برگزاری نمایشگاه مجازی آثار این انتشاراتی به شکل سه بعدی با تحفیف 25 درصدی و ارسال رایگان برای مخاطبان اطلاع داد و گفت: کاستن فاصله میان مخاطب و ناشر مهمترین هدف ما برای برپایی نمایشگاه مجازی کتاب است.

خبرنگاران کاهش فاصله مخاطب و ناشر با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب

عبدالحمید قره داغی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران درباره شکل گیری و نحوه برگزاری نمایشگاه مجازی سوره مهر گفت: از زمانی که برای نخستین بار زمزمه های لغو برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سبب شیوع ویروس کرونا منتشر شد، کوشش کردیم تا برای رونق بخشیدن به حیات خود به عنوان یک ناشر و جبران این فضا اقدامی مفید و مؤثر را انجام دهیم و در نهایت حاصل همفکری ها برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب های سوره مهر شد.

وی با تاکید بر آنکه مهم ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه کاستن فاصله بین مخاطب و ناشر است یادآور شد: انتشارات سوره مهر پیش از این حواشی و اتفاقات ناشی از شیوع کرونا در کشور و فروش و ارائه کتاب در بستر فضای مجازی را در گذشته نیز تجربه نموده بود.

طراحی برگزاری تور مجازی و سه بُعدی برای دوستان یار مهربان

مدیرعامل انتشارات سوره مهر یادآور شد: اکنون با گسترش امکانات خود کوشش کردیم تا فضایی برای بازسازی حضور مخاطبان در غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب تور مجازی و سه بُعدی فراهم کنیم که خوشبختانه این اتفاق توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

قره داغی گفت: کتاب های حاضر در این نمایشگاه به شکل سه بُعدی در فضای مجازی طراحی و این فضا در اختیار مخاطبان نهاده شد. مخاطبان می توانستند با حضور در فضای مجازی تجربه قدم زدن در انتشارات سوره مهر و انتخاب کتاب را داشته باشند و در ادامه با انتخاب کتاب خود به درگاهی منتقل می شدند تا بتوانند کتاب را به شکل مجازی و برخط خریداری نمایند.

برپایی نمایشگاه کتاب مجازی توسط ناشران در آینده بیشتر می گردد

قره داغی در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه مجازی آن هم به شکل سه بُعدی آیا به عنوان طرحی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شکل عموم مطرح شده است یادآور شد: ایده های این طرح پیش از اجرای آن توسط انتشارات سوره مهر، توسط مسئولان مطرح شده بود اما شیوه برگزاری و اجرای آن در کنار عواملی چون هزینه بر و زمان بر بودن باعث شد شاهد برگزاری این رخداد نباشیم.

وی با اشاره به آنکه انتشارات سوره مهر بعد از پشت سر گذاشتن این تجربه آمادگی انتقال آن به دیگر ناشران را دارد، یادآور شد: نتیجه رایزنی با بعضی از ناشران و انتقال تجربیات نشان می دهد، در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری چنین نمایشگاه هایی از سوی دیگر ناشران که فرصت حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب را از دست دادند خواهیم بود.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: گمانمان بر این است که در آینده ای نزدیک بسیاری از ناشران، این فضا و تجربه را به شکل اختصاصی و انحصاری پشت سر خواهند گذاشت.

نمایشگاه مجازی، جایگزین نمایشگاه کتاب به شکل حقیقی نیست

قره داغی تاکیدکرد: هیچ چیز جایگزین برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب و تجربه حقیقی حضور مخاطبان و دوستداران کتاب در میان غرفه ها و راهروهای نمایشگاه نخواهد شد.

وی گفت: مساله مهم آنست که شرایط و اتفاقاتی که ناشی از شیوع ویروس در کشور است ما را به این سمت سوق داد و تجربه ای متفاوت را برای ما رقم زد.

از گفت وگوی برخط و زنده با مخاطب تا تخفیف و ارسال رایگان کتاب

مدیرعامل انتشارات سوره مهر درباره دیگر ویژگی های برگزاری نمایشگاه مجازی این انتشارات گفت: کوشش می کنیم تا آثار برگزیده و منتخبی که توسط مردم انتخاب می شوند را با امضای نویسندگان برای آنها ارسال کنیم، همچنین تجربه حضور و گپ وگفت نویسندگان با مخاطبان را اکنون در قالب فضای مجازی فراهم نموده ایم.

وی ادامه داد: برهمین اساس طرحی را به عنوان هر شب یک ملاقات آنلاین طراحی نموده ایم که حوالی ساعت 21 به وسیله فضای مجازی وب سایت حوزه هنری و اینستاگرام انتشارات سوره مهر شاهد گفت وگوی زنده و برخط نویسندگان با مخاطبان و دوستداران ادبیات و کتاب درباره آثار آن نویسنده و فضای کتاب و ادبیات در کشور به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

این مدیر فرهنگی یادآور شد: همچنین برای معرفی هرچه بیشتر کتاب های صوتی کوشش کردیم تا در ارائه کتاب های سوره مهر به شکل مجازی، بخشی از فایل صوتی کتاب هایی که به شکل کتاب گویا و صوتی بدل شده اند را در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر با فضا و محتوای آن کتاب، امکان و زمینه ای را برای خرید این نوع کتاب ها به وسیله این نمایشگاه مجازی برای مخاطبان فراهم کنیم.

قره داغی در پاسخ به این پرسش که مانند نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تخفیف هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته ایم، گفت:25 درصد تخفیف برای آثار انتشارات سوره مهر برای مخاطبان نمایشگاه مجازی در نظر گرفته شده است.

وی در سرانجام یادآور شد: همچنین امکاناتی مانند بسته بندی ویژه و ارسال رایگان آثار برای مخاطبان را نیز به عنوان دیگر اقدامات این نمایشگاه مجازی در نظر گرفتیم تا مخاطبان با میل، رغبت و شور بیشتری همراهی خود را در این فضا تجربه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53302

به "خبرنگاران کاهش فاصله مخاطب و ناشر با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش فاصله مخاطب و ناشر با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید