خبرنگاران کارشناس اسپانیایی: ایران امروز، ایران 42 سال پیش نیست

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - همزمان با چهل و دومین سالروز فجر انقلاب اسلامی، سردبیر نشریه لا کُمونا اسپانیا گفت: در این سالگرد انقلاب اسلامی باید در نظر داشت که آمریکا و انگلیس بیشتر تمایل دارند که ایران مانند قبل از انقلاب 42 سال پیش، قدرتی قابل کنترل و همسو با منافع آن ها باشد.

خبرنگاران کارشناس اسپانیایی: ایران امروز، ایران 42 سال پیش نیست

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، کارمِن پارِخو رِندون (Carmen Parejo Rendón) سردبیر نشریه لا کُمونا اسپانیا (La Comuna) گفت: در این سالگرد انقلاب اسلامی باید در نظر داشت که کشورهای آمریکا و انگلیس بیشتر تمایل دارند که ایران مانند 42 سال پیش، قدرتی قابل کنترل و همسو با منافع آن ها باشد.

این کارشناس اسپانیایی در گفت وگو با شبکه هیسپان تی وی گفت: با این حال، در حال حاضر این قدرت ها [آمریکا و انگلیس] باید با ایرانی مذاکره کنند که پس از انقلاب خود را از این کنترل رها کرده و در سال های اخیر به عنوان یک قدرت منطقه ای و بین المللی رشد کرده است.

به گفته رِندون، اگر چه قدرت های جهان می خواستند که به ایران نگاهی از موضع بالا به پایین داشته باشند اما در حال حاضر آن ها باید رو در رو به ایران نگاه کنند زیرا این کشور به عنوان یک کشور آزاد و مستقل تقویت شده است.

وی همچنین پیرامون مسئله توافق هسته ای ایران گفت: کسی که تعهدات را نقض کرد و به صورت یکجانبه از برجام خارج شد آمریکا و دولت ترامپ بود. اگر آمریکا به تعهدات این توافق عمل کند، بی تردید ایران هم عمل خواهد کرد.

آدریان زلایا مدیر موسسه تحقیقاتی و اندیشکده ایکای سنتر (Ekai center) نیز پیشتر در گفت وگو با این شبکه اسپانیایی زبان گفت: ایران با انسجام قدرتمند داخلی، بر دشمنانی که از سال های دور تا به امروز به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده اند، پیروز شده و پیشرفت های چشمگیری داشته است.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پس از 42 سال با همه فراز و فرودها و دشمنی ها، به خودکفایی در بسیاری از ارکان اقتصادی دست یافته و دستاوردهای برجسته ای را در ابعاد گوناگون ازجمله علم و فناوری، صنایع دفاعی و حوزه سلامت به ثبت رسانده است.

انقلاب اسلامی ایران معادلات جهانی را تغییر داد و امام خمینی (ره) با هدف رفع ظلم و ستم و برقراری عدالت و حاکمیت اسلامی قیام کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77045

به "خبرنگاران کارشناس اسپانیایی: ایران امروز، ایران 42 سال پیش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناس اسپانیایی: ایران امروز، ایران 42 سال پیش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید