خبرنگاران مرکز فنی و حرفه ای آموزش نمد شهرکرد فعال شد

به گزارش مهسان بلاگ، شهرکرد -خبرنگاران- مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به صندلی فراوری نمد در استان، گفت: نخستین مرکز تخصصی فنی و حرفه ای آموزش نمد کشور در شهرکرد فعال شد.

خبرنگاران مرکز فنی و حرفه ای آموزش نمد شهرکرد فعال شد

فرانک کبیری روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی نمد در شهرکرد اضافه نمود: برای راه اندازی این مرکز بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد و در این مرکز آموزش 15 نفر در هر دوره فراهم است.

وی، با اشاره به اینکه هنر نمدمالی قدمت بسیار زیاد دارد و مردم شهرستان های شهرکرد و بروجن از دیرباز در این هنر صنعت فعالیت دارند،گفت:هم اکنون بیش از 40 نوع محصول نمدی نوین در استان فراوری می گردد.

به گفته وی، در این مرکز تخصصی آموزش های مختلف از جمله شستشوی پشم، رنگرزی طبیعی، حلاجی پشم، نقش زنی، نمدمالی، اتاق مشاوره و بازاریابی و ساخت محصولات نمدی به هنرجویان ارائه می گردد.

کبیری هدف از راه اندازی این مرکز تخصصی را زنده سازی هنر بومی استان و تلفیق این هنر با استفاده از ابزار نوین و تهیه محصولات نوین در راستای ایجاد اشتغالزایی و توسعه هنر نمدمالی مطرح نمود.

به گفته وی، این مرکز با همکاری بخش خصوصی در 130 متر فضای آموزشی فعال شده و چهار کارگاه آموزشی برای این مرکز پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: رشته نمدمالی در استان در آموزشگاهای آزاد و زندان در حال آموزش است و هم اکنون بیش از 500 هنرمند در این حوزه فعالیت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین به مشکل اشتغال، بیکاری جوانان و نبود فرصت شغلی به عنوان مهمترین مشکل در استان اشاره نمود وگفت: راه اندازی مراکز تخصصی آموزش و بازاریابی محصولات صنایع دستی و هنری یک گام برای کاهش نرخ بیکاری در استان است.

شهرام مقدس اضافه نمود: بیکاری و مسائل مالی زمینه بروز آسیب اجتماعی را افزایش می دهد و می توان با ارائه آموزش های مختلف در حوزه هنری، صنایع دستی، کشاورزی، صنعت، خدمات زمینه اشتغال پایدار برای اقشار مختلف به خصوص جوانان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگاران، نمد چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین صنایع دستی در استان است که با پیگیری های اجرا شده در سال 97 شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد انتخاب و معرفی گردید و اکنون کوشش برای جهانی شدن این محصول تشدید شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77080

به "خبرنگاران مرکز فنی و حرفه ای آموزش نمد شهرکرد فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز فنی و حرفه ای آموزش نمد شهرکرد فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید