خبرنگاران محدودیت های اجتماعی با محور ماسک در البرز افزایش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، کرج - خبرنگاران - سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اعمال محدودیت های بیشتر با محور الزامی شدن استفاده از ماسک در مکان های خاص ، ادارات و خودروهای عمومی خبرداد.

خبرنگاران محدودیت های اجتماعی با محور ماسک در البرز افزایش یافت

دکتر مهرداد بابایی شامگاه پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت : پیرو مصوبه چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجرایی شدن محدودیت های مشترک کرونایی تهران و البرز ، امروز نشست ویژه قرارگاه مقابله با کرونا با ریاست نورمحمد فردی معاون سیاسی امنیتی استانداری در البرز برگزار گشت.

وی بیان داشت: برهمین اساس استفاده اجباری از ماسک در سه بخش اعمال می شود که در بخش نخست برای مکان های پرخطر مانند وسایل حمل و نقل عمومی، نانوایی ها، پاساژها و مراکز خرید است.

همچنین بخش دوم برای مکان های دارای خطر بالا شامل ، پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری ، بانک ها، رستوران ها و در نهایت تمام اماکن سربسته است که مردم در تمام این مکان ها حضور می یابند و باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک نیز استفاده کنند که یک سری ضمانت های اجتماعی نیز برای آن دیده شده است.

بابایی در توضیح بیشتر این محدودیت ها گفت : رانندگان خودرو های عمومی تاکسی و اتوبوس اگر ماسک استفاده نکنند پلیس تا 100هزار تومان آنان را جریمه خواهد کرد و اگر هر یک از سرنشین ها ماسک نزنند به ازای هر سرنشین بدون ماسک وسیله نقلیه 20 هزار تومان جریمه خواهد شد.

در ادارات نیز کسی که ماسک ندارد اجازه ورود به این مکان ها را نخواهد داشت و حراست ادارات باید جلوگیری کنند و اگر وارد شوند کسی به آنان خدمات نمی دهد.

ادارات خدمات الکترونیکی به مردم را افزایش دهند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید هر روز با 50 درصد نیروی انسانی فعالیت کنند ، گفت : ادارات تا جایی که امکان دارد به صورت الکترونیکی و غیر حضوری خدمات به مردم ارائه بدهند و سیستم های الکترونیکی را تقویت کنند.

بابایی گفت: اگر در ادارات کارمندی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند طبق قانون به هیات تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به بخش سوم محدودیت های کرونایی پرداخت و گفت : بخش سوم در خصوص رعایت الزامات بهداشتی در محدوده اصناف است که اگر این پروتکل ها توسط صاحبان واحدهای صنفی یا مشتریان رعایت نشود در مرحله اول اخطار تعطیلی دریافت خواهند کرد.

همچنین ، در مرحله دوم اگر واحد صنفی پروتکل ها را نادیده بگیرد به مدت یک هفته پلمب می شود و برخوردهای قانونی به تدریج شدیدتر خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: برای نظارت بر اجرای محدودیت های جدید کرونایی کمیته ای زیر نظر معاونت سیاسی استانداری البرز و قرار گاه استانی تشکیل شده است.

این کمیته با حضور دستگاه های انتظامی، امنیتی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما فعال شده که مسوولیت نظارت بر حسن انجام دستور العمل های بهداشتی را دارد و در شهرستان ها هم فرمانداران وظیفه نظارت را عهده دار هستند.

دکتر بابایی گفت : در نهایت هدف از این کار مهار سیر صعودی بیماری کرونا در استان و حفظ جان و سلامت مردم است ضمن آنکه موجب کاهش فشار بر کارکنان بهداشت و درمان، برقراری و حفظ تعادل بین امکانات و زیر ساخت های بهداشتی درمانی و تعداد مبتلایان می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: تاکید همه مسوولان بر مشارکت اجتماعی برای کنترل کرونا است.

وی گفت: طبق گزارش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان البرز، روزانه چهار میلیون عدد ماسک در این استان تولید می شود درحالیکه کمتر از یک میلیون ماسک آنها توسط مردم استان به مصرف می رسد.

استان البرز با سه میلیون نفر جمعیت در شرایط اضطراری و فوق العاده کرونا قرار گرفته و با توجه به همجواری با تهران ، محدودیت های اجتماعی این 2 استان با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از هفته جاری همسان سازی شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 23 هزار نفر از مبتلایان بدحال کرونایی استان در بیمارستان ها بستری شده اند که یک هزار و 800 نفر آنان جان خود را از دست دادند.

اکنون روزانه به متوسط 120 بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان های البرز تحت مراقبت درمانی قرار می گیرند و طی یک ماه گذشته میزان مرگ و میر روزانه ناشی از کووید 19 در این استان به نسبت موج های اول و دوم کرونا افزایش پیدا کرده است به طوریکه مرگ 32 بیمار طی 24 ساعت در هفته جاری به ثبت رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67822

به "خبرنگاران محدودیت های اجتماعی با محور ماسک در البرز افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های اجتماعی با محور ماسک در البرز افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید