خبرنگاران دبیر فدراسیون: کرونا 60 درصد باشگاه های بدنسازی کشور را غیرفعال کرد

به گزارش مهسان بلاگ، کرمان - خبرنگاران - دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور گفت: سال جاری 60 درصد باشگاه های این رشته ورزشی به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و آنان را به ورشکستگی کشانده است.

خبرنگاران دبیر فدراسیون: کرونا 60 درصد باشگاه های بدنسازی کشور را غیرفعال کرد

حسن کرباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری خبرنگاران مرکز کرمان و ملاقات با رییس و کارکنان آن اضافه نمود: کرونا آسیب های بسیاری بر بدنه ورزش پرورش اندام کشور وارد نموده و بسیاری از باشگاه ها را به ورشکستگی رسانده است.

وی گفت: تاثیر ویروس کرونا بر ورزش استان کرمان، کشور و دنیا تاثیر چشمگیر بوده زیرا علاوه بر تعطیلی بعضی مسابقات، باشگاه ها ورزشکاران را با رعایت پروتکل ها پذیرش می نمایند.

ضرورت درجه بندی باشگاه های پرورش اندام کشور

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور گفت: باشگاه های پرورش اندام زیر مجموعه ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها هستند که این ادارات موارد را به فدراسیون انتقال می دهند و در این راستا با حمایت و پرداخت تسهیلات از حقوق باشگاه داران دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: 14 هزار باشگاه دارای پروانه فعالیت و رسمی در کشور داریم که به علت گستردگی کار ضرورت درجه بندی باشگاه ها مشاهده می گردد و در این زمینه ضمن امکان سنجی، تمامی موارد آنالیز گردد و بر اساس آن حمایت های لازم شکل گیرد و رییس جدید فدراسیون با برنامه ریزی اهداف را براورده کند.

فراوری مکمل های پرورش اندام بومی سازی می گردد

وی افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های وزیر ورزش و جوانان ارائه مکمل غیر استاندارد در باشگاه ورزشی است و وزارت بهداشت به عنوان متولی اعطای مجوز صدور و توزیع بر اساس قانون باید به این کالاها نظارت کند.

کرباسی اضافه نمود: قانون گذار در بند 10 نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی، توزیع به باشگاه ها را به عهده فدراسیون پزشکی ورزشی گذاشته و از سال گذشته جلسات متعددی داشتند و کنترل مکمل ها احتیاج به کاری گسترده دارد.

وی گفت: کمیته ای تشکیل شده که در این بخش مجموعه هایی که با مکمل های غیر استاندارد درگیرند از جمله فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، فدراسیون پزشکی ورزشی و شرکت توسعه سلامت که با به کارگیری پزشکان مقیم و بازرسان بر استان ها کنترل و نظارت دارند، به عضویت این کمیته درآمدند.

وی بیان داشت: این کمیته وظیفه جلوگیری از آثار مخرب و در دسترس قرار دادن صحیح را با اطلاع رسانی گسترده برعهده دارد زیرا مردم باید مکمل سالم را از ناسالم و عوارض آن را بدانند که به طور قطع در این زمینه شبکه اطلاعاتی گسترده در روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام احداث می گردد.

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جهاد دانشگاهی 2 خط فراوری به مکمل های غذایی ورزشکاران اختصاص داده که تا سه ماه آینده خط انبوه آن به بهره برداری می رسد و فرایند آزمایشی طی و احتیاج بازار در بخش ورزشکاران رصد شده است.

وی تاکید نمود: سیاست گذاران می توانند با سیاست فراوری مکمل های ورزشکاران در کنار حمایت از فراوری داخلی، جلوی مکمل های غیر استاندارد را بگیرند زیرا فراورینماینده داخلی محصولی با کیفیت تر از نمونه های خارجی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

خبرنگار نوک پیکان انتقال اطلاعات به مردم است

وی اعلام نمود: خبر و اطلاع رسانی حوزه ای پر زحمت و مظلوم با کمترین امکانات در کشور محسوب می گردد و بسیاری افراد با هزینه های شخصی خود و بودجه اندک آن را اداره می نمایند اما خبرنگار نوک پیکان انتقال اطلاعات و تمامی مباحث جامعه به مردم است.

کرباسی اضافه نمود: حوزه خبر در بخش ورزش نیز همین گونه، با در اختیار قرار دادن تریبون به ورزشکاران، بیان مطالب آنان به جامعه انجام می گردد.

وی ادامه داد: انعکاس کمبودها و نقد سازنده می تواند الگویی برای کشور و نسل جوان ما باشد که در جامعه نمود می یابد لذا تعامل رسانه و دیگر حوزه ها باید حساب شده و دقیق باشد که تاثیری صحیح در جامعه داشته باشند.

پرورش اندام کرمان پیشرو در کشور

وی با بیان اینکه حوزه ورزش الگوی خاصی برای جوانان تلقی می گردد گفت: ورزش پرورش اندام استان کرمان پیشرو کشور است و اکنون مدیرکل سابق استان کرمان در راس این فدراسیون از کرمان امتیازی برای رشد ورزش در این استان است.

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور مطرح کرد: استان کرمان مدیرانی جوان، لایق و تحصیل نموده علمی در خود پرورش می دهد و کشور از چنین مدیران آکادمیک و ورزشکار بهره می برد .

وی گفت: فدراسیون پرورش اندام با کمترین بودجه در سال 98 به میزان یک میلیارد و 100 میلیون تومان به بهترین نحو ممکن اداره شد که این اعتبار شاید هزینه یک اعزام دنیای هم نگردد لذا این فدراسیون مدیری با شم مالی را می طلبد که برای آن درآمدزایی و تغییراتی ایجاد کند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون پرورش اندام اواخر ماه آینده برگزار می گردد

وی با اشاره گروه گسترده مخاطب فدراسیون پرورش اندام به عنوان یکی از نکات خاص آن اضافه نمود: این فدراسیون درگیر چهار میلیون نفر گروه مخاطب ورزشکار واقع شده است و از قشر ضعیف تا اقشار بالای جامعه با آن در ارتباط هستند لذا علاوه بر برخورداری از حساسیتی ویژه، برنامه ریزی شفاف را می طلبد.

کرباسی یادآور شد: با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور تا اواخر ماه آینده سکاندار آن معین گردد و اهداف و برنامه ها تدوین و به اطلاع اعضای مجمع هیات های استانی می رسد که امیدواریم ریاست جدید فدراسیون با حمایت هیات ها اهداف خود را ریل پذاری و پایه گذاری کند.

وی ادامه داد: استان کرمان باشگاه های خوبی در حوزه ورزش کشور در اختیار دارد که این باشگاه ها پیشکسوت و پیشتاز استان ها هستند لذا کرمان باید به جایگاهی رفیع تر دست یابد که این امر حق استان است.

جوان گرایی فدراسیون پرورش اندام را پرشور نموده است

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور بیان داشت: در تمامی حوزه ها مدیری که می خواهد پیروز گردد، احتیاج به تعامل با پیشکسوتان دارد و اعتقاد داریم در صورتی که چرخه مالی و ورزشی بخواهد رشد یابد، نخستین اصل اعتماد به جوانان است و جوانان با انگیزه و شور از تجربه و تخصص پیشکسوتان استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: سکان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بر عهده یک جوان کرمانی گذاشته شده لذا متفاوت تر از سایر فدراسیون ها فعالیت های پرشورتری را دنبال می نماید.

وی ادامه داد: امیری خراسانی از افراد با تجربه، موافق و مخالف دعوت به عمل می آورد و نظرات آنان را می گرفت و سپس اقدام به تصمیم گیری و جمع بندی می کرد و مدیر پیروز باید از تجربه و تخصص پیشکسوتان بهره و استفاده ببرد.

کرباسی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه پرورش اندام و بدنسازی دارای باشگاه های متعددی است گفت: استان کرمان دارای چندین باشگاه تراز اول ازجمله مس کرمان است.

همچنین در این بازدید علاوه بر دبیر فدراسیون، محمد نصیری دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان و میلاد مقیمی رییس روابط عمومی فدراسیون و سایر چهره های ورزشی استان حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران خبرگزاری خبرنگاران مرکز کرمان پاسخ دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64246

به "خبرنگاران دبیر فدراسیون: کرونا 60 درصد باشگاه های بدنسازی کشور را غیرفعال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیر فدراسیون: کرونا 60 درصد باشگاه های بدنسازی کشور را غیرفعال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید