خبرنگاران تحقیق و پژوهش یکی از بال&zwnjهای پرواز هنرمند است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران- هنرمند عرصه تجسمی گفت: تحقیق و پژوهش همچون بالی است که می تواند اثر را به اوج برساند اما باید توجه داشت هیچ وقت با یک بال نمی توان پرواز کرد و هنرمند باید بال دیگر پرواز خود را با استفاده صحیح از اطلاعات و بازخورد تکنیکی در اثرش، پرورش دهد.

خبرنگاران تحقیق و پژوهش یکی از بال&zwnjهای پرواز هنرمند است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

امیرحسین امیر جلالی روز دوشنبهدر گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران گفت: هنر تجسمی معاصر بر مبنای درگیری خودمطلعانه هنرمند با عناصر کاربردی و موتیف های مورد علاقه اش به وجود می آید و هنرمند باید مطلعانه و حساب شده آنها را در اثر به کار گیرد. پژوهش های هر هنرمند، تاثیر بسیار زیادی در فرایند شکل گیری و نتیجه کارش خواهد داشت و موجب ارتقاء کار او می گردد.

وی اضافه نمود: کوچکترین بی توجهی و عدم درک صحیح هنرمند از پدیده های پیرامون و دغدغه هایش منجر به بارور نشدن ایده و موجب شعار زدگی و نزول سطح کارش می گردد. پژوهش در هنر موجب ارتقاء سطح کیفی و کمی اثر می گردد. بعضی از هنرمندان تنها پژوهش را معطوف به هنرسرزمین خود می نمایند و بعضی نیز دامنه پژوهش های خود را گسترش می دهند. به نظرمن اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش گویی بالی است که می تواند اثر را به اوج برساند اما باید توجه داشت هیچ وقت با یک بال نمی توان پرواز کرد و هنرمند باید بال دیگر پرواز خود را که استفاده درست از این اطلاعات و بازخورد تکنیکی در اثرش است را نیز پرورش دهد.

امیرحسین امیرجلالی در نمایشگاه نقاشی فراسو در گالری ژاله

این نقاش اضافه نمود: متن ها به صورت پیوستار با هم در ارتباط هستند از هم تاثیر می پذیرند و بر هم تاثیر می گذارند. در هنرهای تجسمی نیز این تاثیرگذاری مشهود است. در هنر معاصر دیگر کسی حکمی پیامبر گونه نمی تواند صادر کند. به نوعی آثار هنری بر دوش یکدیگر سوارند و از تجربه های یکدیگر وام می گیرند.

جلالی درباره زمینه پژوهش هایش گفت: نوع پژوهش های من براساس دوره های کاری که پشت سر گذاشته ام متفاوت است. هر اثری که خلق می کنم و جهانی که در اثرم جان می گیرد متاثر از تمام موضوعاتی است که ذهن من را مدت ها درگیر نموده و مرا واداشته خواسته یا نخواسته درباره جهانی که درگیر آن بودم تحقیق کنم و با بیان هنری درگیری های ذهنی و دغدغه هایم را بیان کنم.

وی ادامه داد: با این که به صورت جسته و گریخته پژوهش هایی درباره هنرهای تجسمی ایران داشته ام اما قصد دارم بخشی از تمرکزم را معطوف به این کار کنم. بی شک هر هنرمندی با توجه به دغدغه هایش تمرکزش را روی بخش خاصی از تاریخ هنر بیشتر می گذارد. بی شک این تحقیق و کاوش های مداوم است که در شما ایجاد دغدغه و احتمالا شما را به سوی خلق اثر راهنمایی می نماید. هنرهای تجسمی در دوران معاصر بر مبنای تکیه بر خود مطلع شکل می گیرد.

این هنرمند نقاش ادامه داد: پس من باید نقشه از پیش مشخص شده ای را برای پژوهش در هنرهای معاصر برای خود تعریف کنم و براساس این نقشه پیش بروم. البته در گذشته با توجه به فعالیت، در نگاه و سبکی متفاوت تر، نقش خود مطلع در کار بسیار بیشتر بود. به طوری که هیچ وقت نقشه و طرح از پیش مشخص شده ای نداشتم.

نمایشگاه نقاشی امیرحسین امیرجلالی با عنوان فراسو در گالری ژاله

جلالی درباره تاثیر بیماری کرونا بر فرایند کارش گفت: این اپیدمی تاثیر مستقیمی بر روی کار من گذاشت و موجب شد که کلاس های آموزشی من به حالت تعلیق درآید. این موضوع هر چند که در میزان درآمد من تاثیر گذاشت اما زمینه ای را فراهم کرد که بخش عمده وقتم را روی کارهای خودم بگذارم. کرونا موجب شد که من کارگاهم را به خانه منتقل کنم و بیشتر کار کنم. در این دوران حدود 50 نقاشی خلق کردم. این در خانه بودن و به تبع آن در خود بودن باعث درک تجربه های بسیار گران سنگ و مفیدی برایم بود.

او درباره نمایش آثار اخیرش گفت: امیدوارم بتوانم آثارم را در گالری که فضای نمایشگاهش و زمینه فعالیتش متناسب با آثارم است وارد گفت وگو شوم و شرایط نمایش آثارم فراهم گردد. اگر چنین امکانی برایم فراهم نگردد بی شک آثارم در یک گالری مجازی به نمایش و فروش خواهم گذاشت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71219

به "خبرنگاران تحقیق و پژوهش یکی از بال&zwnjهای پرواز هنرمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقیق و پژوهش یکی از بال&zwnjهای پرواز هنرمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید