خبرنگاران اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی براساس نرخ بیکاری شهرستان ها پیگیری شود

به گزارش مهسان بلاگ، اهواز- خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بابیان اینکه اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی باید براساس نرخ بیکاری شهرستان ها پیگیری شود، اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد جمعیت شهرستان های آغاجاری، اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، اندیمشک و هفتکل عمده نرخ بیکاری در استان را تشکیل می دهند.

خبرنگاران اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی براساس نرخ بیکاری شهرستان ها پیگیری شود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران مهرداد نیکو چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل استانداری خوزستان با اشاره به اعلام 14.5 درصدی نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ایران گفت: با توجه به آمار ارائه شده، استان خوزستان با لشکری از جمعیت بیکار روبرو است.

وی اظهارداشت: اشتغال 2 ساعت در هفته به نام ملاک اشتغال افراد در کشور محسوب می شود در صورتی که اشتغال 44 ساعت در هفته باید به نام شاخص تعیین برآورد نرخ بیکاری مورد محاسبه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نرخ 14.5 درصدی بیکاری در استان، تعداد 219 هزار نفر فاقد شغل هستند که 94 هزار نفر آن را فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی تشکیل می دهند ، و در کل 149 هزار نفر از جمعیت بیکار در استان خوزستان مرد و 70 هزار نفر دیگر زن هستند.

وی تعداد افراد شاغل در استان خوزستان را یک میلیون 315 هزار نفر گفت و گفت: از این تعداد یک میلیون 85 هزار نفر مرد و 230 هزار نفر دیگر زن هستند.

به گفته دبیر کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان جمعیت بیکار در نقاط شهری استان را 219 هزار نفر بیان نمود و اضافه کرد: همچنین تعداد 72 هزار جوان بیکار در استان خوزستان وجود دارد.

فرایند صادرات از مرزهای خوزستان روبه کاهش است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در بخش دیگری از این نشست اظهارداشت: مقدار صادرات غیرنفتی طی پنج سال اخیر، در مقایسه با فعالیت اجرا شده در کل کشور فرایند کاهشی را نشان می دهد.

نیکو اضافه کرد: بطور میانه 13.2 درصد از وزن و 17.4 درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور در استان خوزستان انجام می گیرد که بیشترین سهم از وزن و ارزش صادرات غیرنفتی استان مربوط به محصولات پتروشیمی و کمترین مربوط به صنایع دستی و فرش است.

وی یادآورشد: بررسی های آماری نشان می دهد که کشور عراق طی این سال ها مهمترین بازار صادراتی استان خوزستان بوده است.

بر اساس این گزارش، مبادی گمرکی استان در اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، شلمچه، بندر سجافی، هندیجان، شادگان، افرایندکنار، چوئبده، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، چذابه و دزفول قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90932

به "خبرنگاران اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی براساس نرخ بیکاری شهرستان ها پیگیری شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی براساس نرخ بیکاری شهرستان ها پیگیری شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید