خبرنگاران الکاظمی از بازداشت چند مظنون در حمله راکتی بغداد اطلاع داد

به گزارش مهسان بلاگ، بغداد - خبرنگاران- نخست وزیر عراق دوشنبه شب از بازداشت چند مظنون در ارتباط با حمله موشکی شب گذشته به منطقه سبز در مرکز بغداد اطلاع داد که سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا واقع شده است.

خبرنگاران الکاظمی از بازداشت چند مظنون در حمله راکتی بغداد اطلاع داد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های عراقی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه شب خود گفت: حمله راکتی روز گذشته منطقه سبز یک اقدام تروریستی بزدلانه بود.

وی اضافه کرد: راکت ها به عراقی ها آسیب زد. ما هرگونه تعدی به مراکز دیپلماتیک را نمی پذیریم و گروهی مظنون در ارتباط با حمله یاد شده بازداشت شده اند.

الکاظمی همچنین از بازداشت بعضی مسئولان یگان های امنیتی و زندانی کردن آنها بعد از حمله راکتی اخیر اطلاع داد.

از سوی دیگر، عثمان الغانمی وزیر کشور عراق نیز گفت که ما با مشت آهنین به هرکسی که در کوشش برای سوء استفاده از بحران باشد، پاسخ خواهیم داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق دوشنبه شب از اتخاذ یک سری اقدام های امنیتی برای توقف حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در این کشور اطلاع داد.

منطقه الکراده در نزدیک منطقه سبز بغداد یکشنبه شب شاهد حمله راکتی به سمت سفارت آمریکا واقع در این منطقه و واکنش سامانه های موشکی مستقر در این سفارت بود.

شلیک راکت ها و واکنش سامانه های موشکی سفارت آمریکا به آن باعث ترس شدیدی در بین مردم منطقه شد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق پس از این به حمله راکتی در بیانیه ای اعلام نمود: یک گروه قانون شکن یکشنبه شب چند راکت به سمت منطقه سبز در بغداد شلیک کرد که تعیین شد که از منطقه پادگان الرشید شلیک شده و در داخل یک مجمع مسکونی اصابت نموده است.

این بیانیه اضافه کرد: در اثر اصابت این راکت ها، خسارت اقتصادی به این ساختمان ها و تعدادی خودروی غیرنظامی وارد شد اما به کسی آسیبی نرسید.

سفارت آمریکا در بغداد نیز یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام نمود که خسارت جزئی به مجتمع سفارت وارد آمده اما کسی آسیب ندیده است.

به گفته عراقی ها، سفارت آمریکا همانند سفارتخانه های سایر کشورهای دنیا در بغداد کارکرد عادی و دیپلماتیک ندارد بلکه آمریکا با استقرار سامانه های موشکی و نیروهای نظامی خود، این سفارت را به یک پایگاه نظامی تبدیل نموده که امنیت شهروندان بغداد و عراق را تهدید می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72532

به "خبرنگاران الکاظمی از بازداشت چند مظنون در حمله راکتی بغداد اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الکاظمی از بازداشت چند مظنون در حمله راکتی بغداد اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید