حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر مجید نیلی احمد آبادی با اشاره به برنامه های این ستاد گفت: ارتقای سرمایه شناختی جامعه، توسعه فناوری های خواندن و نوشتن در مغز و ابزار مطالعه نوین مغز، توسعه کاربردهای علوم و فناوریهای شناختی، توسعه هوش مصنوعی و کلان داده به توان شناختی، کاربرد فناوری های سلول های بنیادی درحوزه شناختی و به حداکثر رساندن توسعه خدمت جهت افزایش رفاه آحاد جامعه اهداف این ستاد به شمار می فرایند.

حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی

وی اضافه کرد: جذب همکاری شرکت های فعال و دانش بنیان از طریق ارایه کمک های فنی، علمی و مالی برای ورود به حوزه علوم شناختی از سیاست های محوری این ستاد محسوب می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی گفت: این شرکت ها می توانند با تکیه بر فعالیت های تجاری پدیده آمده در کشور با ورود و فعالیت در حوزه علوم و فناوری های شناختی، اقتصاد دانش بنیانی را بنا کنند و در این راستا قطعا حمایت از دانشگاه ها و موسسات علمی برتر جهت توسعه علوم و فناوریهای شناختی همانند سال های گذشته ادامه خواهد یافت.

وی گفت: برای تحقق و اجرای برنامه ها و اهداف ستاد، کارگروه های تخصصی ایجاد و فعال شدند تا نقشه راه را برای توسعه این حوزه در کشور ترسیم کنند و ظرفیت ها را با استفاده از ابزارهایی که در اختیار ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی واقع شده است برای رسیدن به این اهداف فعال کرده و زیست بوم توسعه هر یک از این اولویت ها را در کشور ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: امید است تغییر ساختار ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی سبب اجرای بهتر برنامه های آن شود و امکان پیشرفت برای همه کارگروه ها فراهم شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61606

به "حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید