جزئیات نامه تعرفه های پزشکی به وزیر بهداشت ، نگرانی از رشد هزینه ها

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به موضوع معین تعرفه های پزشکی گفت: رسیدن به تعرفه های ایده آل دور از ذهن است، اما دلیل نمی گردد که بازگو نگردد.

جزئیات نامه تعرفه های پزشکی به وزیر بهداشت ، نگرانی از رشد هزینه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی در جلسه هم اندیشی مدیران فضای مجازی با اشاره به سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های کشور، اضافه کرد: از بدو ابلاغ این سند، سازمان نظام پزشکی موضع خود را اعلام کرد. طبق قانون سازمان نظام پزشکی، باید قبل از تدوین و ابلاغ این نوع اسناد با سازمان نظام پزشکی مشورت های لازم انجام گردد و در بندهای مختلف این سند نیز اشکالات متعددی مشاهده می گردد که ناشی از ترجمه نادرست سهوی آن است.

وی با اشاره به اینکه این سند با شرایط موجود زمینه اجرایی ندارد، اضافه کرد: زیرساخت ها و استانداردهای لازم در تهیه و تدوین سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران دیده نشده و طبق جلساتی که با رئیس سازمان غذا و دارو داشتیم این موضوع مورد تذکر و تاکید قرارگرفت که نظر مشورتی سازمان نظام پزشکی در تهیه و تدوین این سند مغفول مانده است.

ظفرقندی، در ادامه با اشاره به طرح موضوع معین تعرفه های پزشکی گفت: کارهای کارشناسی به منظور استخراج هزینه تمام شده خدمات پزشکی در حال اجرا است. استراتژی ها بر این مبنا پایدار است که تعیین گردد جامعه پزشکی چقدر به ازای هر ویزیت سوبسید پرداخت می نماید که برای این مهم از کارشناسان خبره حوزه اقتصاد دعوت به عمل آوردیم و در جدولی هزینه تمام شده خدمات از جمله هزینه های انرژی، پرسنلی، منشی، پسماند، شهرداری و...، را استخراج نمودیم.

وی ادامه داد: باید یک مبنای علمی برای تعرفه ها داشته و از نظر رسانه ای نیز روی افکار عمومی کار گردد تا این واقعیت پذیرفته گردد که آنچه بیماران به عنوان ویزیت به پزشکان پرداخت می نمایند، قیمت تمام شده خدمات ارائه شده به آنان نیست.

ظفرقندی توضیح داد: باید با اصلاح ساختارها کارهای اجرایی انجام گردد و به تحریم ها نیز توجه جدی داشته باشیم زیرا تاکنون شرایط مالی کشور به این شکل نبوده و رسیدن به تعرفه های ایده آل دور از ذهن است اما دلیل نمی گردد که بازگو نگردد.

وی اعلام کرد: در مورد واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی نامه ای خطاب به وزیر بهداشت نگاشتم مبنی بر اینکه شرایط مرتبط با اقتصاد سلامت و عدم تطابق بودجه و درآمدها با رشد بی رویه هزینه ها موجب نگرانی شدید دلسوزان و دست اندرکاران این حوزه شده است و عدم رشد متناسب تعرفه ها به خصوص در مقوله ویزیت و افزایش چند برابری هزینه ها، فاصله هزینه تمام شده با تعرفه ابلاغی را در شرایط غیرقابل تحملی قرار داده است

  • رئیس سازمان نظام پزشکی:عملکرد نادرست بعضی پزشکان فاجعه است

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26104

به "جزئیات نامه تعرفه های پزشکی به وزیر بهداشت ، نگرانی از رشد هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نامه تعرفه های پزشکی به وزیر بهداشت ، نگرانی از رشد هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید