جرم گیری کاسه توالت ایرانی چگونه باشد که سرویس همواره برق بزند؟!

به گزارش مهسان بلاگ، اخیراً احساس می کنید که هر چقدر توالت را تمیز می کنید، انگار نه انگار! هنوز توالت جرم دارد. اما نگران نباشید، چون شما در جرم گیری کاسه توالت ایرانی تمام کوشش خودتان را کردید، فقط احتیاج دارید کمی حرفه ای تر عمل کنید. اول باید بدانید که تمیز کردن همه لکه ها زمانی آسان می گردد که خصوصیات آن ها را بشناسید، سپس با شناخت عواملی که باعث ایجاد جرم می شوند می توانید به دنبال ماده تمیزکننده مناسب باشید. به هر روی، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون درباره نحوه جرم گیری کاسه توالت ایرانی صحبت می کنیم.

جرم گیری کاسه توالت ایرانی چگونه باشد که سرویس همواره برق بزند؟!

چه عواملی باعث ایجاد جرم در کاسه توالت ایرانی می گردد؟

عوامل مختلفی در به وجود آمدن جرم ها و لکه های رنگی در اطراف توالت و همچنین داخل سطح کاسه نقش دارند. برای استفاده از مؤثرترین روش برای تمیز کردن، مهم است که درک کنید که با چه چیزی روبرو هستید.

در اینجا بعضی از رایج ترین جرم های کاسه توالت ایرانی اشاره می کنیم:

  • تجمع کلسیم: به طور معمول، لکه های زرد نشان دهنده تجمع آهک است. علت آن آب سخت است که سرشار از مواد معدنی می باشد که با گذشت زمان در اطراف کاسه توالت تجمع نموده اند و به راحتی قابل مشاهده هستند. جرم ناشی از کلسیم سخت و سفت است و باعث می گردد تمیز کردن لکه ها سخت گردد. بنابراین، اگر می توانید با از بین بردن زودرس حتی کوچک ترین جرم ها، از جمع شدن کلسیم در داخل کاسه توالت جلوگیری کنید، آنگاه توانسته اید بسیاری از مسائل را از بین ببرید.
  • لکه های آبی: این نوع لکه ها در مناطقی با آب بسیار اسیدی و غنی از مس ایجاد می شوند. متأسفانه، با یکبار از بین بردن این لکه ها از کاسه توالت ایرانی، نمی توان از بازگشت مجدد آن جلوگیری کرد، زیرا آب همچنان توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. تنها کاری که می توانید انجام دهید، همان تمیزکاری گاه به گاه است.
  • لکه های کپک: تشخیص آن زیاد سخت نیست، زیرا باعث ایجاد لکه های سبز تیره یا سیاه با بویی نامطبوع می گردد. کپک وقتی زود از بین نرود به مرور زمان چند برابر می گردد، بنابراین این مشکل را دست کم نگیرید. مهم است که هر جایی از کاسه توالت ایرانی کپک مشاهده کردید، آن را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی: طریقه نصب توالت فرنگی چگونه است؟ راهنمای مراحل از صفر تا صد

راه های جرم گیری کاسه توالت ایرانی

به طور کلی، تمیز کردن جرم های کاسه توالت چیزی نیست که افراد به آن علاقه داشته باشند، اما انجام آن کاری ضروری است. شروع کار می تواند با راهکار های ساده تری شروع گردد. پس اگر لکه های کم تری روی کاسه توالت وجود دارند، می توان آن ها را با بعضی از مواد طبیعی خانگی به توضیح زیر از بین برد:

سرکه سفید، جوش شیرین یا بوراکس

برای سفید کردن کاسه توالت چه راهی بهتر از تهیه خمیری است که توسط دو پاک نماینده خانگی سازگار با محیط زیست استفاده می گردد، جوش شیرین و سرکه. بوراکس شامل کریستال سفید است و می تواند به جای ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده گردد. این مواد خانگی می توانند به از بین بردن لکه های ناشی از آب سخت و بازگرداندن رنگ سفید و روشن کاسه توالت یاری نمایند.

  • جوش شیرین یا بوراکس را روی مناطق لکه دار بپاشید.
  • با استفاده از برس توالت، پودر جوش شیرین یا بوراکس را به اطراف پخش کنید.
  • تقریباً یک و ½ فنجان سرکه سفید بهره ببرید و آن رو مناطق لک دار بریزید.
  • بگذارید محلول به مدت 15 تا30 دقیقه بر روی محل بماند.
  • سپس کاسه توالت را بشویید.
  • اگر هنوز لکه های باقی بمانند، ضروری است مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

بدون در نظر دریافت روش تمیز کردن، هنگام شستن کاسه توالت از هیچ برس فلزی استفاده نکنید، چون احتمال خراش افتادن روی کاسه توالت وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: ترمیم شکستگی کاسه توالت چگونه است؟ علت شکستگی آن چیست؟!

آب لیمو و روغن های اساسی

آب لیمو به عنوان یک سفید نماینده قوی برای سطوح شناخته می گردد و به لطف خاصیت اسیدی که دارد، می تواند برای جرم گیری کاسه توالت ایرانی مناسب باشد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در اینجا نحوه استفاده از آب لیمو آورده شده است:

  • از یک بطری اسپری تمیز بهره ببرید.
  • یک فنجان آب لیمو را با حداقل 10 تا 15 قطره روغن اساسی اضافه کنید (توصیه می کنیم از لیمو، روغن درخت چای، اسطوخودوس بهره ببرید که در برابر ترکیبات کپک خوب عمل می نمایند).
  • با تمرکز بر روی لکه ها، تمام کاسه توالت را اسپری کنید.
  • برای مدتی فرچه را بر روی سطوح بکشید و سپس آن را رها کنید تا برای حدود 15 دقیقه به همان حالت بماند.

اگر هنوز زردی یا نشانه های زنگ زدگی یا لکه های دیگری را مشاهده کردید، روش تمیزکاری با آب لیمو را تکرار کنید.

استفاده از نوشابه

پاک نماینده های شیمیایی کاسه توالت، دارای مواد طبیعی نیستند، اما کوکاکولا هنوز هم می تواند به عنوان یک راهکار مؤثر در برابر لکه های زرد یا آب سخت در نظر گرفته گردد. نوشابه کاملاً برای تجمع آهک سبک یا سنگین مناسب است و مزیت مهم استفاده از این روش این است که می توان لکه های کاسه توالت را بدون فرچه کشیدن تمیز کنید. مراحل استفاده از نوشابه به توضیح زیر است:

  • در داخل کاسه توالت مقدار زیادی کوکاکولا بریزید. اگر در اطراف لبه لکه دارید، حتماً آن قسمت را نیز بپوشانید.
  • فرچه را بر روی سطوح نکشید، بلکه فقط باید مایع را برای مدت زمان طولانی و حتی یک شب روی لکه ها بریزید.
  • سپس آن را بشویید.

اگر به طور اتفاقی با یک کاسه توالت بسیار لکه دار روبرو شدید، ممکن است مجبور شوید به محصولات تمیزنماینده تخصصی با فرمول شیمیایی متوسل شوید. موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

اسپری تمیز نماینده WD-40

این محصول می تواند کاسه توالت را به راحتی تمیز کرد. هنگامی که اسپری WD-40 را روی لکه ها اسپری کردید، قبل از پاک کردنش چند دقیقه صبر کنید. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که نباید محصول را با آب شستشو دهید، بلکه فقط باید از پارچه تمیز بهره ببرید.

مایع سفید نماینده

به دلیل سمی بودن، ما توصیه می کنیم که فقط در بدترین حالت به سفید نماینده متوسل شوید. نباید فراموش کنید که از دستکش های محافظتی برای دست خود استفاده نموده و پنجره های منزل را باز کنید تا بخارات سمی از توالت خارج شوند. شاید لازم باشد حداقل 15 دقیقه هواکش را روشن بگذارید، اما اگر نگران بوی آن هستید، کافی است توالت را بسته نگه دارید تا زمان شستشو فرا برسد.

نکات مهم در تمیز نگه داشتن کاسه توالت ایرانی

غیر منصفانه است که برای جرم گیری کاسه توالت ایرانی این همه دردسر را پشت سر بگذارید، اما همه افراد مجبور هستند این کار را در هفته یکی دو بار تکرار نمایند. همچنین موارد زیر را در دستور کار قرار دهید:

  • در هنگام مبارزه با لکه های آب سخت که به راحتی در یک منطقه تجمع می نمایند، انجام مکرر و دقت در تمیز کردن ضروری است.
  • حداقل هر چند روز یک بار داخل کاسه توالت سرکه بریزید.
  • از شکل ظاهری توالت خود آگاه شوید. اگر علی رغم کوشش خود برای تمیز کردن، اغلب لکه هایی هنوز در محل باقی مانده اند، شاید مشکل جدی تری در لوله ها یا آب وجود داشته باشد که باید توسط متخصص آنالیز گردد.

کلام آخر

برای معین کردن نوع جرم و لکه در توالت وقت بگذارید و اینکه چرا در وهله اول این لکه ها ظاهر شده اند و چه چیزی می تواند یاری کند تا از شر آنها خلاص شوید. استفاده از مواد طبیعی برای از بین بردن لکه ها، از نظر زیست محیطی و بهداشتی گزینه بهتری است. کاسه توالت ها با لکه های زیاد، به مقداری قدرت مواد شیمیایی احتیاج دارند. سطوح توالت خود را هرچقدر که می توانید به طو روزانه با فرچه تمیز کنید، این کار بهترین راه برای دور نگه داشتن جرم ها از کاسه توالت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62929

به "جرم گیری کاسه توالت ایرانی چگونه باشد که سرویس همواره برق بزند؟!" امتیاز دهید

1 کاربر به "جرم گیری کاسه توالت ایرانی چگونه باشد که سرویس همواره برق بزند؟!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرم گیری کاسه توالت ایرانی چگونه باشد که سرویس همواره برق بزند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید