جدیدترین فهرست مواد شیمیایی مضر برای مغز بچه ها

به گزارش مهسان بلاگ، محققان فهرست جدیدی از مواد شیمیایی را منتشر کردند که بر مغز بچه ها تاثیر منفی می گذارد.

جدیدترین فهرست مواد شیمیایی مضر برای مغز بچه ها

محققان دانشکده پزشکی هاروارد، دانشکده پزشکی نیویورک و دانشگاه دانمارک با انتشار مقاله ای اعلام کردند: یکی از دلایل اختلال در رشد ذهنی بچه ها، افزایش میزان استفاده از مواد شیمیایی صنعتی است.

محققان در سال 2006 پنج ماده شیمیایی خطرناک برای مغز بچه ها را معرفی کردند که این مواد عبارت بودند از:

سرب، متیل جیوه، بی فنیل های پلی کلرینه (موجود در ترانسفورماتور الکتریکی، موتور و خازن)، آرسنیک (موجود در مواد نگه دارنده چوب و آفت کش موجود در آب و خاک) و تولوئن (مورد استفاده در تهیه بنزین و همچنین در نازک رنگ و چرم).

قرار دریافت در معرض این مواد شیمیایی با تغییر در تکامل عصبی جنین و نیز عملکرد ضعیف در مدرسه، اختلالات عصبی و کاهش آی کیو IQ در بچه ها سن مدرسه ارتباط دارد.

اما در آزمایش هایی که در سال های اخیر انجام شد 6 ماده ای که قبلا کاملا بی خطر بودند نیز در فهرست مواد خطرناک قرار دریافتد.

از جمله موادی که به تازگی در فهرست مواد خطرناک قرار گرفته اند میتوان به فلور اشاره کرد که در برخی کشورها به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان به آب آشامیدنی اضافه می شود.

از دیگر مواد شیمیایی که به تازگی در فهرست مواد شیمیایی خطرناک برای مغز بچه ها قرار گرفته اند می توان به منگنز، تترا کلر اتیلن، دی کلرودیفنیل تریکلرو اتان، کلروپریفوس و پولی برومینه دی فنیل اترها اشاره کرد.

به گفته محققان، منگنز که در آب آشامیدنی یافت می شود می تواند موجب کاهش نمرات ریاضی و افزایش بیش فعالی در بچه ها شود در حالی که قرار دریافت در معرض فلور که آن نیز در آب آشامیدنی وجود دارد می تواند به کاهش هفت نمره در بهره هوشی بچه ها منجر شود.

آنها افزودند: بقیه مواد شیمیایی که در حلال ها و آفت کش ها یافت می شود، به کاهش رابطه اجتماعی بچه ها و افزایش رفتارهای پرخاشگرانه در آنها منجر می شود.

محققان اعلام کردند: ایجاد یک نهاد بین المللی برای بررسی ضررهای همه مواد شیمیایی جدید و صدور مجوز استفاده از آنها در صنایع ضرورت دارد.

آنها تاکید کردند که افزایش تعداد مواد خطرناک برای مغز بچه ها نشان می دهد که افراد در استفاده از این مواد باید محتاط باشد.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: هفت گنج
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68980

به "جدیدترین فهرست مواد شیمیایی مضر برای مغز بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین فهرست مواد شیمیایی مضر برای مغز بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید